رد پای بسیج سازندگی، در روستاهای شهرستان اوز

✍️گزارشگر:امیررضارضایی( خبرنگار مردمی و رسانه شهرستان اوز)

واقعه زلزله ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۲ شهر اوز را می توان به نوعی زیر و رو شدن ابعاد و لایه های پنهان شهری را دانست که پیش از این، به شهری متمول و ثروتمند و خیرساز، معرف مناطق جنوبی بود که آبادانی و توسعه خود را به نوعی، بی نیاز از بودجه های زمانبر دولتی قلمداد می کرد، اما این زلزله باعث شد که زوایای حقیقی و پنهان زندگی اقشار کم درآمد و آسیب دیده را، به روی صفحه گسل آسیب دیده اجتماعی، بیاورد.

در این میان، نقش پررنگ بسیج سازندگی در کنار همدلی با مردم و‌هماهنگی با موسسه های خیریه بومی در خدماتدهی و ارسال کانکس و سیمان و بسته های معیشتی، چهره فعال خود را به این جامعه کم فروغ از خدمات دولتی، نمایان ساخت.

با خبر شدیم که خدمات این سازمان نظامی و‌سازندگی، همزمان با گرفتن سهمیه های بیشتری از سیمان و نیز درخواست هایی برای اخذ نیازهای زلزله زدگان مرکز شهرستان، در روستاهای بخش بیدشهر و بخش مرکزی شهرستان اوز نیز، با هدف محرومیت زدایی و‌ آبادانی،  به فعالیت مشغول است.

ورود محموله های سیمان به بخش بیدشهر و روستای هود و با همکاری و هماهنگی با رام برزین بخشدار بخش بیدشهر، طاعتی ریاست شورای اسلامی روستای هود و خیرین روستا، نوید بخش آبادانی و همدلی گسترده تری در کل روستاهای محروم شهرستان اوز، در آینده ای نزدیک را می دهد.

به یقین ابتکار سرهنگ سلمان پور فرمانده پایگاه بسیج سازندگی شهرستان اوز در دارا بودن یک روابط عمومی  قوی، دلسوزانه و حکیمانه با جوانان شهرستان اوز، و نیز استفاده و بکارگیری نیروهای جوان و باانگیزه و دلسوز از جنس همین مردم در کادر مدیریتی، همچون محمدامین خاتمه مسئول بسیج سازندگی شهرستان، می تواند الگوی موفق یک ساختار مدیریتی در مسیر تحول و سازندگی، در کل شهرستان باشد.

آیا سایر نهادهای این شهرستان، در عمل و راهبرد، فراهم کننده و بسترساز حضور جوانان در مشورت خواهی و میدان دادن به آنها شده اند؟


1 دیدگاه

  1. درود بر بسیجیان و بسیج سازندگی و آقای رضایی خبر نگار خوبمان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد