فعالیت های یکساله کمیته دانش آموزی مجتمع دینی اوز

 کمیته دانش آموزی مجتمع دینی اوز، کمیته ای است که با هدف برآورده ساختن نیازهای دانش آموزان تشکیل شده است. بهترین زمان جهت آموزش و آماده سازی فرد قبل از ورود او به مسائل و مشکلات موجود در جامعه، دوران نوجوانی است؛ به همین خاطر این کمیته مهم به وجود آمده و اینک حدود ۱۵ سال از عمر آن می‌گذرد. انجمن شفا که خود زیر مجموعه ای از مجتمع دینی اوز بود و اینک جای خود را به واحد دعوت داده است، اقدام به ایجاد این کمیته کرده و از آن پس تا هم اکنون این کمیته منشأ خدمات فراوانی به جامعه دانش‌آموزی شهر بوده است.

 اولویت این کمیته فراهم ساختن شرایطی بوده تا دانش آموز بتواند در سایه ی آن، آموزش های لازم در زمینه های دینی و تحصیلی را فرا گرفته و در بعد تربیتی و اخلاقی رشد متناسب داشته باشد و در کنار آن اوقات فراغت او با برنامه‌های مفید و سالم پر شود. در سالی که گذشت کمیته دانش آموزی، در تمام پایه های تحصیلی افراد فراوانی را تحت پوشش قرار داده است؛ که تعداد ایشان در تابستان گذشته بیش از ۶۰۰ نفر و در طول سال بیش از ۴۵۰ دانش آموز بوده است. دانش آموزان خواهر و برادر با حضور مستمر در مکتب خانه های تحت پوشش این کمیته از خدماتی که کمیته به ایشان ارائه نموده بهره مند گشته اند.

 اینک اهم فعالیتهای این کمیته در سال گذشته را تیتروار خدمت خوانندگان محترم بر می شماریم:

– آموزش صحیح قرائت قرآن در مکتب خانه های تابستانه و زمستانه این کمیته بعنوان پایه اصلی تمام آموزشها.

– آموزش مهارت های زندگی جهت آماده سازی دانش آموز برای ایفای نقش خود در جامعه.

– آشنا ساختن دانش آموزان با حقوق شهروندی در راستای ساخت جامعه ای بهتر و قانونمندتر.

– برنامه ریزی تحصیلی برای موفقیت دانش آموزان در تحصیلات دولتی‌ در راستای داشتن متخصصان بومی در زمینه های مختلف در آینده‌

– برگزاری کلاس های مشاوره کنکور برای دانش آموزان به منظور هدفمند ساختن ایشان و کمک در راستای برنامه ریزی مطالعاتی.

-برگزاری کلاس های تست زنی عربی برای دانش آموزان آماده ورود به دانشگاه ها به منظور استفاده از پتانسیل خوب موجود در شهر.

– آموزش مفاهیم دینی و اخلاقی به دانش آموزان و سعی در نهادینه ساختن پایبندی به مکارم اخلاق در شخصیت ایشان.

– برگزاری انواع مسابقات ورزشی جهت ایجاد نشاط بیشتر بین دانش آموزان به خصوص برگزاری لیگ فوتسال.

– برگزاری اردوهای درون شهری و برون شهری برای دانش آموزان بمنظور تشویق بیشتر دانش آموزان و آشنایی با مناطق مختلف و همچنین فراگیری کارهای جمعی و برنامه ریزی روزانه توسط دانش اموزان.

– برگزاری همایش روزنامه دیواری در پارک نوروز شهر در بخش برادران با بیش از ۱۲۰ نفر شرکت کننده و در بخش خواهران با بیش از ۱۶۰ نفر شرکت کننده با موضوع مهم آب با هدف توجه بیشتر دانش اموزان به این امر مهم.

  برگزاری نمایشگاه روزنامه دیواری در مسجد مسکن مهر جهت بازدید والدین دانش آموزان و عموم شهروندان بمنظور تشویق دانش اموزان و ترغیب خانواده ها و عموم به مدیریت بهتر مصارف آب.

  برگزاری برنامه تفریحی حضور دانش‌آموزان در سیرک با بیش از ۳۳۰ نفر دانش آموز در راستای ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش آموزان.

– برگزاری جلسات با اولیای دانش آموزان در تمامی مکاتب تحت پوشش این کمیته در راستای ارتباط بیشتر با خانواده ها و پیشبرد اهداف دانش آموزی

دفتر معاونت اجتماعی مجتمع دینی اوز، واقع در پشت مسجد شیخ، همواره پذیرای خانواده های ارجمند دانش‌آموزان جهت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌ها و برنامه‌های این کمیته و همچنین همکاری دو جانبه جهت رشد علمی و اخلاقی فرزندان شهر است. آنچه که نیاز امروز جوامع و بخصوص جامعه ی ماست داشتن نیروهایی بومی است که از تخصص مورد نیاز  بهره مند باشند و اخلاق نیکوی اسلامی در وجودشان ریشه دوانده باشد. بی شک نگهداری از مهمترین امانت خداوند و تلاش در راستای رشد همه جانبه ی ایشان نیازمند همکاری و همراهی تک‌تک والدین گرامی و به کارگیری تمام پتانسیل موجود می باشد.

نوح رافعی- مسئول کمیته دانش آموزی


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد