فیلمبرداری و ثبت فعالیت های کتابخوانی در اوز

به گزارش پسین اوز و به نقل از مدیر موزه مردم شناسی، اختتامیه نمایشگاه روز جهانی موزه و بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در عصر روز پنج شنبه دهم خرداد ۹۷ در محل موزه مردم شناسی برگزار شد.

در آئین پایانی مدعوین ضمن بازدید از نمایشگاه از برنامه های تدارک دیده شده شامل کتابخوانی و کاته به گویش اوزی، استماع حکایت ها و داستان های بومی و محلی بهره مند شدند. اجرای سرود نونهالان کودکستان سعادت، قرائت قصه الله کلی توسط آیدا مختاری، قصه خوانی محلی حلیمه جنیدی، پروین صالحی، معصومه هرمی و عبدالکریم تارتاران، توزیع ۱۵۰ جلد کتاب اهدائی کتابفروشی های محمدزاده، کریما، کاریانی بین مدعوین، همکاری انجمن دوستداران کودک و توزیع بادبزن اجاق (مشوه) اهدائی انجمن از جمله برنامه های شاد و مفرح این روز بود. شریف بازرگانی افزود: به منظور پایداری و ارتقاء و ترویج فرهنگ محلی و کتابخوانی این برنامه ها با همکاری یاوران موزه انجام و مورد استقبال قرار گرفت.

گفتنی است که تمام این برنامه ها توسط گروه مستند سازی به ریاست علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مطالبات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلمبرداری و ثبت شد. لازم به یادآوری است که اجرای برنامه افطاری با طعم کتاب نیز توسط اعضای باشگاه های کتابخوانی بادگیران و محیط زیست نیز که با توزیع بسته هائی محتوی کتاب، ماست، موز و ساندویچ اجرا شد و سایر فعالیت های برنامه های ترویجی کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی اندیشه، حاجیه صفیه خضری، بانو، دانشگاه آزاد  و روستاهای فیشور، گلار و چادر عشایری همچنین جشن یک سالگی تاسیس باشگاه ها توسط باشگاه کتابخوانی پروانه ها که برای تمام باشگاه های کتابخوانی برگزار شد نیز فیلمبرداری شد.

اعضای دبیرخانه نامزدی پایتخت کتاب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخشداری، شهرداری، کتابداران موزه مردم شناسی، اعضای باشگاه های کتابخوانی با مدیریت ابراهیم احمدی در ثبت و ماندگاری ترویج کتابخوانی با گروه مستندسازی همکاری کردند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد