مجوز تاسیس بیمارستان راه پیما با پیگیری نماینده و مسئولان

مجوز تاسیس بیمارستان راه پیما با پیگیری نماینده و مسئولان به گزارش پسین اوز و به نقل از دفتر نماینده مردم در مجلس، قرارداد تاسیس بیمارستان دولتی «یوسف راه پیما» زیر نظر دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی لارستان بین خیر «متقاضی» و وزارت بهداشت و درمان در ۲۷ دی ماه ۹۹ امضاء شد.

مهندس فرزاد شریفی با اعلام این خبر گفت: در هفته پیش به اتفاق دکتر حسین زاده نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با دکتر قاسم جان بابائی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ملاقات کرده و موضوع بیمارستان راه پیما با جدیت مورد بحث قرار گرفت که در نهایت دکتر جان بابائی با تاسیس بیمارستان دوم دولتی در شهرستان اوز به نام بیمارستان راه پیما موافقت و مقرر گردید پس از انجام موارد مختلف نسبت به صدور موافقت اصولی نیز اقدام شود. این موضوع توسط دکتر بهزاد رضائی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان نیز اعلام و اظهار داشت که موافقت نامه تاسیس امضاء کرده ام.

گفتنی است که بیمارستان راه پیما در غرب شهر اوز در منطقه «تل بحر» در جوار نخلستان های فاروق ضیائی (فاریاب میر عبداله) در زمینی به مساحت ۵ هکتار و ۱۶ هزار مترمربع زیربنا در ۵ طبقه از تیرماه سال ۱۳۹۴ توسط خیر گرانقدر «حاج یوسف راه پیما» آغاز به ساخت شد که تا کنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این نیکوکار بی ادعا تا کنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده است و ساختمان بیمارستان در محله اجرای تاسیسات، کانال سازی و فاضلاب است که دارای ظرفیت هایی به شرح زیر است:

۱-در طبقه همکف: درمانگاه های تخصصی، اورژانس با ۱۰ تخت، اتاق عمل سرپائی، بخش زایمان و ۴ اتاق عمل، بخش های ICU و NICU

۲- طبقه اول: شامل ۸ تخت CCU ، دندانپزشکی، بخش اداری و تالار غذاخوری

۳- طبقه دوم: شامل بخش بستری با ۲۳ تخت، بخش کودک و نوزاد با ۱۶ تخت و پاویون پزشکان متخصص

۴- طبقه سوم: شامل دو بخش بستری با ۴۶ تخت، و باویون پزشکان متخصص

۵- طبقه چهارم: شامل اتاق های هوا رسان

۶- زیرزمین: شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، فیزیوتراپی، تراکم استخوان، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی و دیالیز است. در بخش دیگر زیرزمین آشپزخانه، رختشورخانه، مراکز تلفن و مخابرات و بایگانی مدارک است.

مردم اوز به ویژه نیکوکاران و خیر این بیمارستان از زحمات و پیگیری دکتر حسین زاده نماینده مجلس و مدیر دفتر وی مهندس شریفی و سایر مسئولان از جمله امام جمعه، فرماندار، شورای شهر، شبکه بهداشت و درمان، دانشکده علوم پزشکی لارستان، استاندار فارس، وزارت بهداشت و درمان، شورای خیرین سلامت و اصحاب رسانه های اوز سپاسگزاری می کنند.


1 دیدگاه

  1. تشکر از خیر محترم‌نماینده عزیز ومسئولان محترم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد