محمود غیاثی نخبه قضائی کشور اهل اوز درگذشت

به گزارش پسین اوز و به نقل از خمیر نیوز محمود غیاثی مستشار و قاضی دادگاه انتظامی قضات کشور و از نخبگان حقوقی و علمی غرب استان هرمزگان دار فانی را وداع گفت.

مرحوم محمود غیاثی در اردیبهشت ۱۳۱۸ در بندرکنگ و از پدر و مادری اهل اوز دیده به جهان گشود. پدرش حاج محمدصالح غیاثی اوزی کدخدای بندر کنگ بود. وی دوران مقدماتی تحصیل را در کنگ و بندر لنگه و دوره متوسطه را در دبیرستان های نمازی و ابن سینای شیراز در رشته ادبی به پایان رساند. مرحوم غیاثی به مدت ۲ سال گوینده رادیو شیراز بود و در سال ۱۳۴۱ در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۷ به استخدام وزارت دادگستری درآمده و در شهرهای گرمی، اردبیل، مشکین شهر، تبریز و تهران با سمت های مهم مشغول قضاوت شد.

و در سال ۱۳۹۲ با حکم رئیس قوه قضائیه به عنوان (مستشار) قاضی دادگاه عالی انتظامی قضات منصوب شد. متاسفانه وی در سن ۷۹ سالگی و پس از ۴۷ سال خدمت در عالیترین مناصب قوه قضائیه در روز سه شنبه ۱۳ آذر ۹۷ در محل کارشان در تهران به رحمت خدا رفت.

پسین اوز به خانواده محترم ایشان تسلیت می گوید.


1 دیدگاه

  1. ضمن عرض تسلیت به خانواده گرامی ایشان در صورت امکان در مورد خانواده و فرزندان و برادران و خواهران ایشان چنانچه در اوز یا شیراز سکونت و نسبت فامیلی با غیاثی های ساکن اوز و شیراز دارند توصیح داده شود زیرا متاسفانه ایشان تا کنون کمتر برای مردم اوز معرفی شده اند. حیف است که چنین افرادی از اوز دازیم اما برای مردم شناخته شده نیستتد. معرفی زودهنگام تر اینگونه افراد به مردم در زمان حیاتشان میتوانست کمکی به ایجاد ارتباط مردم اوز با دستگاهها و سازمانهای دولتی باشدو کانال ارتباطی خوبی باشد. معرفی اینگونه افراد شاخص اوزی منحصر به بعد از فوت آنان نباشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد