محور اوز- سه راهی بختیارویه دوبانده می شود

محور اوز- بلوک بیدشهر اقتصادی است

به گزارش پسین اوز، دومین نشست مجمع خیرین راهسازی شهرستان اوز صبح پنجشنبه ۱۹/۴/۹۹ در تالار فرمانداری برگزار شد.

آغازگر جلسه فرماندار اوز بود که اظهار داشت: امروز روز بزرگی است که نیکوکاران و مسئولان در تاریخ ساختار این شهرستان رقم می زنند.  روزی است که شهرستان به مرکز استان نزدیک تر می شود و تردد برای حمل مواد مناطق انرژی بر آسان تر می شود. علی اصغر علی پور ضمن تشکر از خیرین و معتمدان اعضاء شوراها، دهیاریها، شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده مردم در مجلس گفت: از همه انتظار داریم در حوزه راه ما را یاری دهند.

حسین زاده نماینده مردم در مجلس به صورت تلفنی پیام صوتی به حضار داد و اظهار داشت: از این که دومین نسشت صورت می گیرد مایه دلگرمی است و من در تهران حداکثر توان خویش را برای ایجاد جاده و گسترش راه به کار خواهم بست.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اظهار داشت: برای نخستین بار انجمن خیرین راه و ترابری لارستان شروع به کار کرد که جایگاه آن رسمی و قانونی است. محمدرضا باقری فرد افزود: من به خیرین اعتقاد داشته و در بحث راه سازی دست همه را می بوسم چون تعریض و حذف گردنه و دو بانده شدن آن به اقتصاد و توسعه شهرستان اوز و شهرستان های همجوار کمک می کند.

وی اضافه کرد که شهرستان اوز دارای ظرفیت های دامداری، کشاورزی، گردشگری و فرهنگی است و باید آن را احیا و توسعه داد و جاده می تواند در این زمینه عامل اصلی باشد. به یاری خدا از اوز تا سه راهی بختیارویه شروع خواهد شد و تحولات بزرگی در منطقه رخ خواهد داد. محور اوز- خنج هم به طول ۷۵ کیلومتر است که فعلا ۳۵ کیلومتر مجوز گرفته و بقیه هم به یاری خدا انجام می شود. شهر اوز زیباست و آن را از زیباتر خواهیم کرد و همچنین روی ورودی شهر کار خواهد شد و این شهرستان را از بن بست خارج می کنیم. محور فعلی اوز- سه راهی بختیارویه روستائی و فرعی است باید آن را به اصلی تبدیل کنیم. در مرحله اول گردنه ابتدای شهر اوز ۵ کیلومتر نقشه برداری شده و هزینه ای افزون بر ۵/۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است. فعلا برای شروع کار یک کیلومتر آن ساخته می شود تا خیرین و مردم ببینند و به آن اعتقاد پیدا کنند. ۴ کیلومتر هم بعدا اجرا می شود.

بنابراین سه مرحله در این طرح دیده می شود:

۱-گردنه اوز ۲-سه راهی کهنه تا دریاچه هیرم ۳-هیرم تا بختیارویه

مسعود کراماتی شهردار نیز اظهار داشت: ۵۰۰ متر ابتدای این محور به صورت ۲ بانده ساخته می شود و امیدواریم ما را یاری کنید. در ادامه علی پور فرماندار اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی ۸ میلیارد تومان توزیع شده که ۷۰۰ میلیون تومان برای تالار ورزشی بیدشهر در نظر گرفته شده است. وی گفت: محور اوز- بلوک بیدشهر یک محور اقتصادی است و دریاچه هیرم نیز یک پایگاه بزرگ توریستی است که منبعد با کمک شما خیرین و مسئولان به آن توجه بیشتر می شود.

وی بار دیگر از نماینده مردم در مجلس و مدیر دفتر ایشان تشکر کرد. در ادامه جلسه فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده، سیدیوسف حسینی عضو خیرین راهسازی، محمود محبی رئیس شورای شهر اوز، ابراهیم احمدی مدیر پیام اوز، جعفر راستگو سخنگوی شورای استان، محمد وحدانی از خیرین، نوازاله مختاری معتمد کوره، احمد خضری مدیر پسین اوز، فریبا صالحی عضو شورای شهر، سیدحیدر هاشمی، سید حسن حسینی و علی روشن قیاس مطالبی پیرامون اهمیت راه و راهسازی و مطالبات مردمی در حوزه راه و ترابری ایراد کردند.

در پایان هیات ساعت ۱۰ صبح مسیر اوز- تنگ حنا را طی و در موارد مختلف آن را بررسی و با نقشه مطابقت و توسط مدیرکل راه و شهرسازی دستورات لازم صادر گردید. در بازگشت از سید محمد حسینی در قلات عیادت شد، و ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه هیات به اوز بازگشتند. مقرر شد ابتدای مسیر توسط شهرداری اوز و پایان مسیر توسط حاج ابراهیم پاسلاری آغاز شود.


6 دیدگاه

  1. امیدوارم جاده بلوک دوبانده بشه وجاده هاى مربوط وهیرم هم ساخته بشه تا این شهرستان از بن بست در بیاد

  2. خوشبختانه در این دوره عملکرد نماینده مردم در مجلس حاکی از آن است که بر خلاف دوره قبل برای اوز دلسوز است و با داشتن فرماندار محبوب مان و حضور خیران عزیز هرچه بیشتر به رونق و شکوفایی شهرستان اوز امیدوار شده ایم.

  3. شهر وند اوز

    با سپاس از خیرین بزرگواری ومسیول محترم به نظرم این بزرگترین طرح جهت توسعه کل شهرستان خواهد بود دست همه درد نکند وبه امید اجرای هر چه سریعتر این طرح بزرگ وملی

  4. همشهری. دلسوز. زادگاه

    طرح. وبرنامه ای. بسیار. اساسی. ولازم. است که احتیاج به پشتکار مسولین وهمت بلند نیکوکاران. وخیران کل شهرستان. دارد یک هییت امنای قوی. ودلسوز لازم دارد اینجاجاده ساخته شود. سبب رونق وتوسعه کل منطقه. خواهد شد با ارزوی توفیق دست اندرکاران

  5. کهنه ای. از کویت

    مهمترین وسخت ترین. بخش این جاده. گردنه اوز. تادوراهی. کهنه است. که همت. خیران. وبزرگواران. اوزی. وکهنه ای. لازم. دارد این قسمت که به. گردنه. بنه چشم. معروف است. کار. وهزینه زیادی. طلب میکند. اما. با همت بلند وپشتکار. همه. کارها شدنی است

  6. واقعا که ایده ومطالبه خوب وبرحقی است اما هزینه سنگین جاده سازی ان هم توسط مردم وخیران ادمیزاد را به فکر وامیدارد که ایا اینکار سنگین وپرهزینه شدنی است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد