مدیر آبفا شهرستان اوز:  ۷۵ لیتر در ثانیه آب احتیاج ولی ۳۵ لیتر در ثانیه دریافت داریم

مدیر امور آبفای شهرستان اوز در نشست خبری روز دوشنبه ۲۱ مهر۹۹ در جمع خبرنگاران شهرستان گفت: نیاز مردم شهر اوز ۷۵ لیتر در ثانیه است در صورتی که ۴۵ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه می شود. جهانگیر عطوفت افزود: یکی از دلائل کمبود آب در اوز ضعیف بودن موتور پمپاژ آب است. وی همچنین اظهار داشت: لوله های G.R.B (300) گنجایش ۸۰ لیتر انتقال آب را دارد. ولی مفید و دستاورد این لوله ها کمتر از ۵۰ لیتر است. مدیر آبفای شهرستان اوز افزود: هدر روی آب شبکه شهر اوز افزون بر ۱۸ درصد است. وی با تاکید بر اینکه تولید آب سالم و بهداشتی یکی از خدمات مطلوب این مدیریت است گفت: این آب قابل شرب و کاملاً بهداشتی است و بسیاری از شهروندان شهرهای اوز و لار آن را می نوشند.

عطوفت با بیان اینکه آب وصولی از سد سلمان فارسی بهداشتی و کلرزده است گفت: در مخزن اوز نیز آن را کلرزنی کرده به طوری که سختی آب حدود یک هزار و ۱۰۰ می باشد. مدیر امور آبفای شهرستان اوز افزود: آب به اندازه کافی در سدسلمان و منطقه وجود دارد. اما در تابستان به دلیل قطعی برق، طوفان و شکستگی لوله ها و نبود مخزن باعث کمبود آب شدیم. وی با اشاره به اینکه دو مخزن ۵ هزارمترمکعبی توسط دولت و نیکوکاران در حال ساخت است گفت: با ساخت این مخازن و تقویت پمپ موتور پمپاژ به یاری خدا دیگر کمبود آب نخواهیم داشت. عطوفت ضمن عذرخواهی از مردم صبور اوز و همکاری آنان در زمینه های مختلف، همچنین با تشکر از نیکوکاران و اعضاء شورا و مسئولان به ویژه فرماندار گفت: ما بیش از ۲۵۰ کیلومتر از سد فاصله داریم و حمل آب در این مسیر طولانی و پر پیچ و خم با ۵ ایستگاه پمپاژ بسیار مشکل و طاقت فرساست مدیر آبفا ضمن تبریک ارتقا اوز به مردم اظهار داشت: آبفای اوز نیز به مدیریت امور آبفا ارتقا یافته و به طور مستقل و زیر نظر استان فعالیت می کند و از این بابت ما دارای اختیارات بیشتری هستیم اما کمبود نیروی انسانی داریم و درصدد هستیم تا در فیشور، کوره و سایر نقاط اگر اتاق در اختیار ما بگذارند نمایندگی آبفا را ایجاد کنیم.

وی اقدامات انجام شده در کهنه، گلار و فیشور هم تشریح کرد و گفت: خط انتقال روستای کهنه به صورت مشارکتی یعنی تهیه لوله و اتصالات توسط آبفا و اجرا توسط مردم و نیکوکاران به طول ۳ هزار متر با لوله سایز ۲۰۰ انجام شده و در روستای گلار و مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی توسط خیر ساخته شده است و جانمایی برای حفر چاه در روستاهای گلار و کهنه و اصلاح شبکه در این روستاها به صورت مشارکتی انجام شده است و کار مشارکتی برای همه روستاها در برنامه داریم.

وی برای خط انتقال در روستای کهنه از برکه گلشا گفت: در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم و طراحی جاده و ایستگاه برق یعنی ۳۰ کیلومتر برق‌رسانی و سه کیلومتر خط انتقال از محل اعتبارات دولتی در برنامه داریم تاکید کرد که متولی آب در شهرستان اداره آبفا و برکه ها و حفر چاه های مختلف به عهده اوقاف و امور است و ما توزیع کننده و نگاه دارنده آب هستیم و توانستیم تاکنون ۵ کیلومتر شبکه داخلی شهری را تعویض کنیم و باز هم ادامه خواهیم داد.

مدیر امور آبفا در مورد فیشور اظهار داشت: ۳۲ کیلومتر در فیشور اصلاح شبکه مشارکتی شده و در حال حاضر در فیشور شبکه قدیم و جدید مطرح است و پیمانکار به دلایل مختلف از تحویل شبکه جدید به مردم و این اداره خودداری کرده است اگر اختلافات مردم و پیمانکار حل بشود و شبکه تحویل اداره آبفای شهرستان گردد به خوبی مشکل آب فیشور را مدیریت و حل خواهیم کرد.

آبفا

کمبود مخزن نیز در فیشور وجود دارد اخیراً یک خیر محترم مراجعه و تعهد ساخت مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی داده است که استقبال کرده و دنبال ساخت هستیم همچنین یک حلقه چاه در دوراهی ارد داریم که باید احیا شود متاسفانه هدررفت آب در فیشور بسیار زیاد است و می طلبد که شبکه قدیمی از مدار خارج شود. وی در پایان ضمن تشکر مجدد از فرماندار اظهار داشت شهرستان اوز در ردیف شهرستانهای کم برخوردار ثبت شده و اعتبارات بیشتری نصیب ما شده است. مدیر آبفا از شهروندان درخواست کرد هر کجا ساختمانی نم زده باشد با ما در تماس باشید تا بلافاصله بررسی گردد وی اداره آبفا را اداره خدماتی دانست که شبانه روز در خدمت مردم است در این نشست مطرح شد که ۲۰۰ هزار مترمکعب فضای برکه ها را می‌توان به عنوان مخزن مورد استفاده قرار داد که مقرر شد در این مورد بررسی شود.

در این نشست ابراهیم احمدی و عبدالرحیم نوروزی مدیر و عکاس پایگاه خبری اوز امروز و نشریه پیام اوز، شیما رحمانپور و بهاره بهبین سردبیر و عکاس پایگاه خبری پیام دانش و نشریه با پیام دانش، احمد خضری، حمیرا نامدار و مریم سمیعی مدیر و خبرنگاران پایگاه خبری و نشریه پسین اوز، عبدالعزیز نصریانی و شاکر شیخ عبدلی از پایگاه خبری پشور، شریف بازرگانی و محمد رفیع راوند مدیر و عکاس پایگاه خبری موزه مردم شناسی و مرتضی اسماعیلی مدیر پایگاه خبری مربوطی حضور داشتند که نشست خبری از ساعت ۱۳ آغاز و در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه پایان یافت و خبرنگاران ۲۰ پرسش مطرح کردند.


1 دیدگاه

  1. این مصاحبه مطبوعاتى خیلى بهتر از مصاحبه قبلى که با شورا کردید ، هست وما فهمیدیم که مردم چقد آب لازم دارند وچقدر آب موجود است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد