مراسم زنجیره انسانی «نه به اعتیاد» در اوز

مراسم زنجیره ای انسانی «نه به اعتیاد» به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در مدارس با حضور جمعی از دانش آموزان و مسئولین با شعار «نه به اعتیاد» در خیابان جنگجو برگزار شد.

محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت گفت: از ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در مدارس است و با شعار به اعتیاد نه بگوییم؛ به همین خاطر ما امروز اینجا جمع شده ایم تا این موضوع بسیار مهم و آسیب های اجتماعی  را برای  آگاهی دانش آموزان در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر اجرا ‌کنیم. از این منظر، مدرسه می تواند نقش مهمی در سازندگی شخصیت کودکان و نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد داشته باشد. این آسیب ها همه ما را تهدید می کند نه فقط دانش آموزان، بنابراین ما وظیفه داریم در برابر این آسیب ها  با شعار این هفته مراقبت در برابر رفتارهای پرخطر نوپدید و فوریت های اجتماعی مصون بمانیم. تنها راه مبارزه این آسیب ها که از کوچک تا بزرگ شروع می شود همان نه گفتن است و نه گفتن آسان تر از ترک است. وی از دست اندرکاران این برنامه‌ها که در خصوص مبارزه با مواد مخدر که با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و پلیس راهور و دانش آموزان و مدیران و معلمان مدارس، و معاونان پژوهشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش و خبرنگاران  برگزار شده است تشکر کرد.

محمد حسین آتش فراز بخشدار بیان کرد: نه گفتن در بسیاری از مواقع خوب در بسیاری از مواقع بد می باشد. این هفته، هفته مبارزه با آسیب های اجتماعی و اعتیاد در مدارس است و اعتیاد ویرانگر همه زیبایی‌هاست. از این ‌رو ما حتی اگر یک نفر را در این خصوص آگاه کرده باشیم مهم است و قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. این آسیب ها می تواند گریبانگیر همه چه خانم ها و چه آقایان باشد. پس ما باید به این آسیب ها آگاهی داشته باشیم و حتی به نزدیک ترین افراد خانواده در این زمینه نه بگوییم. مهارت نه گفتن سبب افزایش عزت نفس دانش آموزان می شود و نقش مهمی درپیشگیری از آسیب ها دارد.

در پایان دانش آموز آموزشگاه عابدینی با خواندن میثاق نامه و دانش آموزان با زنجیر کردن دست های خود زنجیره نه گفتن و در دست داشتن تصاویر و شعار های مختلف از اعتیاد به مردم تذکر داده که به دنبال اعتیاد نباشند.


1 دیدگاه

  1. سلام زنجیره انسانی صحیح است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد