مردم اوز و نماینده دوره هفدهم مجلس شورای ملی

امروزه دستیابی به اطلاعات مهم و اسناد در پژوهش و مقالات اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اخیرا به سندی ارزشمند دست یافته ایم که در ۶۶ سال پیش از سوی گروه کثیری از مردم اوز نگاشته شده است. این سند نشان دهنده دغدغه مردم برای پیشبرد امور عمرانی بوده و از سوئی سعی داشته اند در امور سیاسی و اجتماعی خود دخالت داشته باشند. برای آگاهی بیشتر به متن سند توجه فرمائید:

اوز مورخه شانزدهم فروردین ۱۳۳۱

جناب آقای محمدشا فرزین دامت البرکاته

محترما- چون در این مدت متوالی بخصوص ایام حساس کنونی به بهترین طرزی ثابت فرموده اید که آن جناب جز پیشرفت و ترقی و تعالی قاطبه اهالی اوز و کلیه جماعت خودمانی ها، هیچگونه منظور و مقصودی ندارید و نظریات اجتماعی را به فردی محترم می دهید و در هر موقع جز پیروی از عقاید عمومی نظریه ای ابراز نداشته اید. و بدین لحاظ کلیه جماعت اوز متفقا از حضرتعالی کمال رضایت را دارند. در این موقع حساس و مهم وحیاتی که برای آتیه سعادت آمیز جماعت در امرانتخابات لارستان و تعیین یک نفر وکیل محبوب ملی و میهن پرست اجتماع بر خدمت نظر کامل دارند.

نظر کلیه جماعت بدین قرار گرفته که از خود جنابعالی که از هر حیث شایسته و برازنده این عمل می باشید استدعا می شود که شخصا خود را کاندید لارستان نموده تا با جدیت و کوشش خود و کمک خاص جناب آقای عبدالرحمن فرامرزی و کوشش و فداکاری کلیه اینجانبان به مقصود خود نائل گردیم.

و چنانچه خود جنابعالی از لحاظی معذور باشد از حضرتعالی تمنا داریم که به تهران تشریف فرما شده با مشورت با جناب آقای عبدالرحمن فرامرزی به هر نحو صلاح می دانید کاندید حمایت نموده مراتب را در اسرع وقت به اطلاع جماعت برسانید.

البته لازم نیست که به حضرتعالی تذکر دهیم شخص مورد نظر قطعا باید میهن پرست، مطیع، مجرب و محبوب بوده و از هر آلایش منزه و برکنار باشد. و مسلما خود حضرتعالی هم اگر این خواهش را بپذیرید و خود را کاندید فرمائید مراتب را فوری به جناب فرامرزی ابلاغ تا معظم اله نیز در این عمل کمال مساعدت و همراهی بفرمایند، تا به خواست خداوند توانا به مقصد مقدس خویش نائل گردیم. والسلام

این سند دارای حدود ۱۲۰ امضاء می باشد که بعضا خوانده نمی شود. تعدادی از امضاهای ثبت شده به شرح زیر است: محمد یوسف محمودی، محمد امین دانشمند، میرعبداله ریاحی، سیف اله بازرگانی، عبداله شافعی، عبدالغنی کرامتی، عبداله زرنگار، محمدهادی صمدی، محمد برنا، محمدسعید ضیایی، محمدرفیع دادوند، محمدامین شریف زاده، محمدرفیع نامور، محمدامین کمالی، عبدالرحیم احمدیان، محمدصدیق نامور، محمدامین امین زاده، محمدعلی خضری، عبداله خضری، محمدعبدالقادر فقیهی، یوسف نامی، محمدرسول قائدی، عبدالرحمن یادگاری، عبدالرحمن کامیاب، محمدرفیع فقیهی، محمد امین آخوند، محمد هادی آخوند، محمدسعید رسائی، سید محمد هاشمی، محمدشریف انصاری، محمدرفیع آزادی، محمدعلی عسکرپور، عبداله حسین نیا، محمدنور یادگاری، محمدیوسف گرگین، امین حیدری، عبدالرحمن رفیعی، احمد فاروقی، عبدالغفور بهروزیان، محمدرفیع بهروزیان، محمداسماعیل خوشابی، احمد فاروقی، یوسف یاقوت، محمد افراسیابی، محمد رهنما و امضاء متعدد دیگر، از آقای ابراهیم اوزی که این سند را ارسال کرده است تشکر می شود.


2 دیدگاه

  1. این سند نشان میدهد که اوز ۶۶ سال قبل هم مرکز بخش بوده است وما همچنان درجا میزنیم ان موقع اعلب شهرستانهای فعلی دهستان بودند مانند خنج لامرد گراش مهر قیر وکارزین و.. راستی چرا شهر ما اوز در این مدت از قافله رشد وتوسعه سیاسی واقتصادی عقب افتاده است راستی چرا

    .

  2. همشهری. وارتقا

    واقعا. باعث تاسف است که. ما. اوزیها. با این. سابقه. وتاریخ. در فعالیتهای. اجتماعی. این. همه. از. سایر. مناطق. مجاور. در رشد. ورونق. وابادی. وارتقای. اوز به شهرستان. عقب. مانده ایم. دراین. هفته. اقای. جعفر. پور نماینده مجلس به. اتفاق. فرماندار گراش. به. دهستان. فداغ. وقول. پیگیری. وارتقای. فداغ. را ب مرکز. بخش. دادند. حالا. شهرهای. همردیف. اوز. مانند. خنج. وگراش. وبستک. وخرامه. وسروستان و……. همگی. شهرستان. شدند. واوز. با. این. سابقه. تاریخی. وسیاسی. همراه. با. ارد. محمله. جنا رویدر و…….‌به. عنوان. مرکز. بخش. شناخته. میشود. انصافا. استحقاق. این. بخش. بزرگ. وبا. سابقه. شهرستان. است. مسولین. وشورای شهر. لطفا. خیلی. جدی تر. پیگیر. ارتقای. اوز. باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد