موزه خصوصی مردم شناسی اوز با ۲هزار قلم اشیاء

به گزارش پسین اوز، و به نقل از خبرگزاری ایسنا، سرپرست امور موزه های میراث فرهنگی فارس گفت: بعد از ۸ سال سابقه فعالیت موزه در استان فارس خوشبختانه شاهد تاسیس موزه توسط بخش خصوصی هستیم. محمد مهدی نجفی افزود: در سالیان گذشته تمام موزه های فارس دولتی بوده و اکثر آنها پروانه فعالیت نداشته اند. وی اضافه کرد که تغییر دیدگاه افراد و توجه به مقوله موزه به عنوان ثروت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و نقش و تاثیر موزه در منطقه، ملی و جهان باعث شد تا علاقمندان و فرهنگ دوستان در این زمینه سرمایه گذاری کنند و اثری ماندگار به جا بگذارند.

نجفی با بیان این که موزه مردم شناسی شهر اوز یکی از فعال ترین موزه های استان فارس است که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است گفت: در این موزه علاوه بر حفظ و نگهداری افزون بر دو هزار قلم از اشیاء مردم شناسی در آن برنامه های متنوع به مناست های مختلف نیز اجرا می کنند.

سرپرست امور موزه های میراث فرهنگی فارس از راه اندازی و تاسیس نخستین موزه بین المللی مطبوعات خبر خوب و نخستین موزه روستایی در قلات شیراز خبر داد که به صورت رسمی و دارای پروانه هستند.


2 دیدگاه

  1. جهت اطلاع همشهریان

    دیروز بخش صالح اباد خراسان طی مراسمی از مسولین وشهروندان شیعه وسنی به شهرستان به تبدیل شد این بخش درحدود ۴۳ هزارنفر جمعیت داشت که با همت دولت وپیگیری نماینده مجلس وشورا ومسولین بومی ارتقا یافت ود در جلسه استاندار خراسان قول داد که برای ادارات ان از افراد بومی محل استفاده نمایند

  2. لطفا. کسانیکه. اطلاع دارند در باره. تاسیس نمایندگی. اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی. اوز که مجوز ان. صادر شده. کار ان به کجا. رسیده. چرا. مستقر. نمیشود _ .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد