موزه مردم شناسی برگزار کرد: رونمایی از سه جلد کتاب و مقاله پژوهشی خانه سوداگر

موزه مردم شناسی اوز با حضور فرهنگ دوستان، امام جمعه خنج، فرماندار، رئیس دانشگاه آزاد، مدیر خانه مطبوعات، اعضاء شورای شهرهای لار و اوز، اقدام به رونمایی از ۲ جلد کتاب زیبا جنیدی و یک جلد کتاب فرشته بیضایی و یک مقاله پژوهشی پذیرفته شده در آلمان از آرزو شفائی کرد.

به گزارش پسین اوز، موزه مردم شناسی اوز در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی از کتابهای «تلاوت باران و قلعه پروده» تالیف زیبا جنیدی و کتاب «گلازنگی و هفت و دختران» نوشته فرشته بیضایی و مقاله «بررسی نقش حیات مرکزی خانه های سنتی منطقه خشک، بررسی موردی خانه سوادگر شهر اوز» رونمایی شد.

حاج شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه شهرستان خنج با اشاره به قدمت فرهنگی اوز گفت: ادب و معرفت و تجارت و فرهنگ مردم داری باعث شده است تا شهرستان اوز به صورت یک نماد فرهنگی و ادبی در جنوب فارس بدر آید.

وی افزود: اوز نامی آشنا از ادب، نیکوکاری و متانت است. وجود سه مسجد بزرگ ساخته اهالی شهر اوز در خنج نشان از نیکوکاری و ایثار و همدلی است. امام جمعه خنج ضمن آرزوی انتخاب اوز به عنوان پایتخت کتاب گفت: ما میراث آیندگان هستیم.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز، این شهرستان را سرشار از ظرفیت ها و استعدادهای فراوان برای ابراز و شکوفایی فرهنگ دانست.

فرماندار با اشاره به حضور مقامات استانی و کشوری در اوز  اظهار داشت: اکثر مسئولان، شهرستان اوز را سرآمد فرهنگی استان می دانند.

 محمدرسول رفعتی دبیر پایتخت کتاب اوز، شریف بارزگانی، مدیر موزه مردم شناسی، سحر یادگارفرد عضو شورای شهر لار درباره کتاب و کتابخوانی صحبت کردند.

ماه منیر پیشداد قطعه شعری برای آرزوشفائی که سروده بوده قرائت کرد. زیبا جنیدی دانشجوی رشته دکترای ادبیات که ششمین و هفتمین کتابش رونمایی شد درباره ادبیات و شعر سخن گفت و فرشته بیضایی دبیر ادبیات مجتمع آموزشی فرهنگی آفرینش درباره کتاب گلازنگی و هفت دختران که ۳۰ سال برای نگارش آن تلاش کرده است و آرزو شفای دانشجوی دوره دکترا نیز درباره مقاله پژوهشی خویش در مورد معماری مناطق گرم و خشک بویژه خانه سوداگر(مکان فعلی موزه) که در کنفرانس آلمان پذیرفته شده است صحبت نمود.


1 دیدگاه

  1. مگه از مقاله هم رونمایی میشه ؟؟؟؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد