نخستین سرپرست مدیریت جهادکشاورزی اوز معرفی شد

به گزارش پسین اوز طی آئین ویژه ای نخستین سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اوز معرفی و از خدمات امین نظام پور سرپرست نمایندگی جهادسازندگی سابق قدردانی شد. در آیین معارفه که با ۴۵ دقیقه تاخیر در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح چهارشنبه ۲۰ شهریور ۹۹ در تالار فرمانداری آغاز شد، صفدر منشی معاون فرمانداری شهرستان اوز از حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و مشاور و مسئول امور شهرستان‌های جهاد کشاورزی فارس، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان رئیس اداره صمت لارستان و رئیس تعاونی‌های روستایی لارستان به عنوان مهمانان ویژه سپاسگزاری کرد و از اعضای شورای کشاورزی، کشاورزان، اصحاب رسانه، بخشدار مرکزی، مدیر دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیر اداره دامپزشکی که در جلسه حضور داشتند تشکر کرد.

 در این آیین فرماندار با عذرخواهی از تاخیر در برگزاری جلسه و ورود خویش به جلسه به دلیل کار اداری پیش‌بینی نشده گفت: تحریم‌ها بعضاً باعث ایجاد مشکلات در اقتصاد کشور شده به طوری که صنایع ما را تحت تاثیر قرار داده است اما مردم ایران در مقابل تحریم ها به خوبی مقاومت و به ویژه کشاورزان زحمتکش ما توانستند در این بحران به خوبی سرافراز بیرون آیند.

علی اصغر علی پور با تشریح استعدادها و ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان اظهار داشت: لازم است زیرساخت‌ها را تقویت کرده و با به کارگیری نیروهای فعال و تحصیلکرده کشاورزی مغفول شهرستان را متحول سازیم. علی پور در پایان گفت: حوزه کشاورزی از حوزه‌های مهم شهرستان است که پیوسته مدنظر من بوده است و انتصاب مدیر جدید کشاورزی با هماهنگی اینجانب و دکتر حسین زاده نماینده مردم در مجلس بوده است و از این انتصاب سازمان جهادکشاورزی تشکر کرد.

 معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هدف ما استفاده از تکنولوژی و کشاورزی نوین است ما سعی می‌کنیم کشاورزی را از سنتی به صنعتی تبدیل کنیم.

بدیهی است با تفکر نو و خلاقیت می توان شهرستان اوز را از نظر کشاورزی و صنایع تبدیلی موفق و در سطح استان و کشور نمونه کنیم. دکتر مهدی صادقی افزود: صنعت قائم به اقلیم نیست و برای اثبات ادعای خویش گفت: در تبریز ۲۱ واحد بسته بندی نوین خرما وجود دارد در صورتی که در شهر تبریز حتی نخل زینتی هم وجود ندارد و ارزش افزوده نصیب صنعتگران تبریز می شود ولی حق این است که این ارزش افزوده نصیب زحمتکشان بشود.

دکتر صادقی با اشاره به فعالیت کشاورزی در استان فارس گفت: بعد از خراسان رضوی استان فارس رتبه دوم را از نظر کشاورزی و غذا به خود اختصاص داده است و ما باید زنجیره ارزش را محکم کنیم یعنی عملیات قبل از تولید، تولید، صنایع و بازاریابی انجام شود معاون پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در پاسخ به پرسش های حضار گفت: آموزش رکن اول کشاورزی است و هر کس در هر سمتی و مقامی باشد ابتدا باید مروج کشاورزی باشد و ما روی شهرستان اوز حساس بودیم چون مدیر جدید جهاد اوز از افراد ترویجی است. برای حذف بروکراسی اداری کوشا بوده ایم و از ۱۸ استعلام ادارات آن را به ۵ استعلام کاهش داده‌ایم. وی برای به کارگیری تحصیلکرده های  بومی در جهاد کشاورزی به عنوان استخدامی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: اولویت استخدام، بهره مندی از نیروهای بومی است. وی از مدیر جهاد کشاورزی لارستان و سرپرست جهاد کشاورزی سابق اوز سپاسگزاری کرد.

مشاور سازمان و مسئول امور شهرستان‌های جهاد کشاورزی فارس نیز به ظرفیت و استعداد شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان اوز به دلیل کانون جغرافیایی منطقه می‌تواند در صنایع تبدیلی و تکمیلی حرف اول را بزند. علی ارغون امکانات دام و طیور شهرستان را عالی دانست و گفت: سازمان جهاد کشاورزی فارس برنامه محور است. معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی لارستان آمار تفصیلی بخش کشاورزی و دامی شهرستان اوز را به استحضار جلسه رساند. محمد جواد مظفری نیز امکانات شهرستان اوز را خوب توصیف کرد و گفت: آینده درخشانی برای این شهرستان وجود دارد نایب رئیس شورای اسلامی شهر اوز گفت: کشاورزی این شهرستان بیشتر سنتی است و می طلبد که به صنعتی تبدیل شود.

محمود محبی تاکید کرد کلاس های آموزشی می‌تواند به رشد کشاورزی کمک کند. ابراهیم جام گوهری از کشاورزان شهرستان نیز بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان استفاده از روش‌های نوین و حذف بروکراسی اداری تاکید کرد. خاطره حاجی پور از کارشناسان ارشد کشاورزی به نمایندگی از تحصیلکردگان جوان شهرستان درخواست کرد در جهاد کشاورزی از نیروهای بومی استفاده شود وی از فعالیت امین نظام پور تشکر کرد و گفت: جا داشت آمار شهرستان توسط وی ارائه می‌شد.

 احمد خضری با ذکر مثال به توانمندی های دامی و کشاورزی شهرستان پرداخت و گفت این شهرستان مغفول مانده و جا دارد که با تاسیس مدیریت جهاد کشاورزی عقب‌ماندگی‌های جبران شود. وی اوز را یک شهر فرهنگی معرفی کرد و گفت انتظار است در همه ابعاد توسعه یابد. فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: انتظار مردم این است که مسئولان جهاد کشاورزی فارس به این شهرستان نگاه ویژه داشته باشند تا ما بتوانیم جهش تولید داشته باشیم. امین نظام پور سرپرست سابق جهاد کشاورزی اوز گفت: ۲۹ ماه در جهاد درخدمت مردم اوز بوده ام و ۱۸ کلاس آموزشی برگزار نموده و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی داریم و آمار واحدهای تولیدی کشاورزی و دامداری را ارائه داد و گفت کماکان در خدمت کشاورزان هستم و مردم اوز را فرهنگی و اهل منطق دانست.

در پایان جلسه حکم سرپرستی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اوز توسط علی پور فرماندار به حسین وطن دوست اهل شهرستان فراشبند ۴۲ ساله متاهل با ۱۹ سال سابقه رسمی و غیر رسمی با مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد زراعت که قبل از این رئیس اداره تولیدات گیاهی شهرستان فراشبند بوده است تقدیم شد. وی در سخنانی کوتاه اظهار امیدواری کرد که با کمک مردم و مسئولان بتواند اوز را به جایگاه واقعی خویش برساند. جلسه در ساعت ۱۲:۳۰ با صلوات پایان یافت.


1 دیدگاه

  1. تشکر از پیگیرى هاى فرماندار وابراز خوشحالى از افتتاح جهاد ولى ننوشته بودید چارت سازمانى مدیریت جهاد اوز چگونه است شنیدم ٢٠ نفر نیرو دارد لطفا تحقیق ویا مصاحبه کنید مصاحبه شما با دکتر نوروزى عادى بود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد