نخستین و بزرگ ترین گلخانه جنوب فارس در شهرستان اوز

نخستین و بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک جنوب استان فارس در منطقه برکه شکسته شهرستان اوز با سرمایه گذاری بخش خصوصی (ناصر اسفندنیا) و با حضور معاون استاندار و مدیر باغبانی جهادکشاورزی فارس، فرماندار و مدیر جهادکشاورزی شهرستان اوز به بهره برداری رسید.

به گزارش پسین اوز، در روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک جنوب فارس طی آیین ویژه ای به بهره برداری رسید.

محسن ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در این آیین گفت: استانداری فارس ضرورت همکاری با سرمایه گذاران را در ایجاد کارگاهها و کارخانه های تولیدی صنعتی و کشاورزی و غیره را تاکید می کند و امیدواریم بتوانیم در هر نقطه از این استان پهناور نسبت به صدور پروانه ها و تسریع در فرایند اخذ مجوز و برطرف کردن موانع بوروکراسی اداری اقدام کنیم.

ربانی زاده از سرمایه گذار ناصر اسفندنیا و همکاران وی محمد و غفار شکوه  و اردشیر شفایی که در ایجاد این گلخانه بزرگ در جنوب فارس اقدام کرده اند تشکر کرد و اعلام نمود برای ایجاد شهرک گلخانه ای فارس شهرستان اوز همکاری خواهد شد.

مجید رضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس، کشت گلخانه ای را برای ترویج کشاورزی مطلوب دانست و گفت: اهداف سازمان جهادکشاورزی فارس را در توسعه کشت گلخانه ای تشریح کرد.

وی گلخانه فرودس شهرستان اوز را از نظر سازه سیستم ها و روش کشت بسیار مدرن و پیشرفته توصیف کرد و اظهار داشت: نظیر چنین گلخانه ای در استان فارس انگشت شمار است.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز سرمایه گذاری در امور تولیدی را تحسین کرد و اضافه نمود فرمانداری شهرستان اوز از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف استقبال می کند.

اسماعیل قاسمی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اوز گفت: این شهرستان مستعد قطب گلخانه ای فارس است و باید در توسعه و ترویج آن کوشا باشیم.

قاسمی با اشاره به زحمات اسفندنیا و شکوه اظهار داشت: آنان مبتکران ایجاد گلخانه هیدروپونیک در جنوب هستند و انجام مسائل فنی توسط اردشیر شفائی سپاسگزاری می شود.

محمد شکوه یکی از سرمایه گذاران این گلخانه اظهار داشت: برای ایجاد کارهای تولیدی با مشکلات فراوان روبرو بوده ایم. وی افزود: تاسیس این گلخانه متحمل زحمات زیاد شده ایم که امید است در آینده موانع سرمایه گذاری از سوی ادارات برطرف شود. وی از زحمات غفار شکوه و مهندس فنی گلخانه اردشیر شفائی سپاسگزاری کرد.

در پایان مراسم گلخانه هیدروپونیک در منطقه برکه شکسته شهرستان اوز با ۴ سالن بزرگ به متراژ ۴۰ در ۴۵ متر مربع و دو مخزن بزرگ آب هلندی یکصد متر مکعبی و ۴ هزار بوته گوجه فرنگی با نژاد صادراتی که افزون بر ۲۰۰ تن محصول آن بوده و به خارج از کشور صادر می شود افتتاح گردید.

لازم به یادآوری است که این گلخانه مدرن تمام اتوماتیک بوده و به پیشرفته ترین تجهیزات و سیستم های کنترلی مجهزاست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد