نشست خبری مجمع خیرین سلامت لارستان با خبرنگاران منطقه

در ابتدای نشست منصور محتاجی رئیس هیات مدیره مجمع ضمن تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه خبرنگار رسالت بسیار مهمی بر دوش دارد و خبرنگار می تواند در جامعه نقش های خوبی را ایفا کند، اما محدودیت هایی که رسانه دارند باعث شده که این نقش به خوبی تورم پیدا نکند.

مجمع خیرین سلامت لارستان یک نهاد غیر دولتی است توانسته به منطقه های مختلف ورود کند و از استان فارس جدا شده و به صورت مستقل عمل می کند. هیات امنای این مجمع شامل تعدادی از معتمدین و موثرین افراد هر منطقه و ر شهرستان است. مدت حضور در این هیات مدیره حدود دو سال است که در سال ۹۵این انتخابات را با حضور رئیس دانشکده، نمایندگانی از فرمانداری و دفتر امام جمعه و با حضور دوستانی از تهران انجام شد.

مجمع هدف های مختلفی را دنبال می کند که یکی از آنها توجیح خیرینی که می خواهند در مسیر کارهای خیر قرار بگیرند و سعی می شود خیرین را که دوست دارند در زمینه بهداشتی فعالیت داشته باشند را شناسایی کند.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ پروژه های زیادی صورت گرفته که یکی از آنها پروژه پردیس که همه آن خیرساز بوده است و تقریبا ۲۶ هزار مترمربع پروژه خیر ساز در حوزه پردیس داشته ایم.

*ساختمان ستاد با متراژ ۳ هزار و ۴۰۰ مترمربع به همت ورثه مرحوم محمدباقر راستی لاری با اعتبار ۲ میلیارد ریال در حال ساخت است.

*سا ختمان آموزشی و دانشکده با متراژ ۷ هزارمتر مربع به همت ورثه مرحوم حاج زین العابدین راستی لاری با هزینه ای بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال.

* خوابگاه دانشجویی با متراز ۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع که فاز اول آن با همت حاج علی رضویان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال در حال ساخت است.

* ساختمان استاد سرا با متراژ ۱۵۰۰ متر مربع به همت ورثه مرحوم بهارستانی  با اعتبار ۴ میلیارد ریال

* عملیات ساختمانی بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی اوز؛ خیریه یوسف راهپیما

و …

همچنین کمک های ۳۰۰ میلیونی که برای کرمانشاه در نظر گرفته شد که با این مبلغ توانستیم دو خانه بهداشت و تعدادی کانکس تهیه کنیم. در مجموع کل اعتبارات درسال ۹۶ حدود ۲۷۰ میلیارد ریال بوده است که در مناطق مختلف هزینه شده است. همچنین مجموع کل اعتبارات در  ۳ ماهه اول سال ۹۷ حدود ۳۸ میلیارد ریال بوده است.

خانم فزونی مدیر اجرائی مجمع ضمن خیر مقدم و تبریک روز خبرنگار گزارش کوتاهی از فعالیتهای مجمع خیرین سلامت لارستان در این چند سال فعالیت خود را بیان نمود.

*مجمع در درجه اول به شناسایی خیرین منطقه چه داخل و چه خارج از کشور پرداخته است.  

*برنامه ریزی جهت افتتاح پروژه های مشارکتی و خیرساز

* برگزاری بازارچه نیکان

*اشتغال زایی برای جوانان بیمار و جویای کار

* تشکیل شورای مشارکتی زنان

و…

خانم قنبری مسئول روابط عمومی مجمع نیز که مسئولیت بازارچه نیکان را به عهده داشت و هدف اصلی این بازارچه کمک به بیماران سرطانی عنوان کرد که این خیریه در سال ۹۵ افتتاح شده و از همان سال های اول با استقبال خوبی روبرو شد و در مجموع حدود ۲۵ میلیون تومان در سال ۹۶ جمع آوری شد که توانستیم ۷۰ نفر از افراد بیمار را تحت پوشش خود قرار دهیم و چون از بازارچه خیریه نیکان استقبال خوبی شد توانستیم کمک های خود را در حوزه بیماران دیگر نیز افزایش دهیم و در سال ۹۷ نیز تا به الان حدود ۸ میلیون جمع آوری شده است. به لطف خداوند تا به الان راضی بوده و همچنین از همه مشاغل می خواهیم که به این مجمع نیکان بپوندند.

در آخر نشست پرسش و پاسخ هایی بین خبرنگاران و مسئولین مجمع صورت گرفت. و به رسم یاد بود از طرف مجمع خیرین سلامت لارستان به خبرنگاران حاضر در نشست هدایایی داده شد.


1 دیدگاه

  1. امار. وارقامی که. این. مجمع به ان. اشاره. میکند. بیشتر. در. خود. لار می. باشد. درحالیکه. افراد. زیادی در صمینه بزرگ. لارستان. در بخشها. وروستاهایی مانند. بلغان. هرم. وکاریان. فیشور. کوره. عماده. شهر. خور. و….. خانه بهداشت. ودرمانگاه. وتجهیزات. داده. اند. به بیمارستان. بزرگ. اوز هم. تنها. اشاره. شده. که این طرح. یکی. از. خدمات. بزرگ. در منطقه. وجنوب. فارس. است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد