نشست صمیمی فرماندار با گروه اجتماعی اتحاد و توسعه شهرستان اوز

به گزارش پسین،  علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز طی نشستی با اعضاء گروه اجتماعی اتحاد و توسعه در تالار اجتماعات فرمانداری ملاقات کرد و از نزدیک با نظرات و پیشنهادات اعضای این گروه آشنا شد و جمعی از اعضای این تشکل اجتماعی دیدگاه های خود درخصوص مشکلات شهری و مسائل اجتماعی و امور جوانان مطرح کردند.

فرماندار ضمن تسلیت ایام فاطمیه و یادآوری رشادت های شهید قاسم  سلیمانی و ابراز تاسف از سقوط هواپیمایی اوکراینی و افرادی که در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان جان خود را از دست دادن اظهار کرد: به گفته امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری قدرت بدون حضور مردم و مسئولیت بدون مشارکت مردمی معنی و مفهومی نخواهد داشت و من به تبعیت از این فرامین خواستار مشارکت و همکاری مردم در تمام شاخصه های جامعه این شهرستان هستم و درب اتاق من به روی همه آحاد مردم خصوصا جوانان همیشه باز خواهد بود و رفع دغدغه های مردم و تعامل با گروه های مختلف و سمن های اجتماعی از اصلی ترین ماموریت های اینجانب در دوران تصدی اوز خواهد بود.

علی پور در ادامه به تشریح عملکرد خود در مدت زمان کوتاه پرداخت و افزود: تاکنون توانسته ام استقرار چندین اداره را در مرکز شهرستان تثبت و بسیاری از ادارات دیگر نیز در شرف استقرار بوده و با جد پیگیری آن تا حصول نتیجه هستیم که از جمله می توان به: ارتقاء اداره آموزش و پرورش به مدیریت، ارتقاء اداره دامپزشکی، استقرار قریب و الوقوع نظام مهندسی و پلیس +۱۰ ،استقرار نمایندگی مستقل اداره ورزش و جوانان، تایید حکم نهایی استخدامی مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، استقرار بخشدار مرکزی به مسئولیت سینا آقایاری از نیروهای شایسته بومی، پیگیری استقرار ادارات بنیاد مسکن، دادگستری، پزشک قانونی و اداره ثبت، اسناد و املاک و اداره میراث فرهنگی که در مراحل پایانی است اشاره کرد و گفت: تلاش برای استقرار اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و متعاقب آن ایجاد اتحادیه های صنفی و مستقل از لارستان، طرح ایجاد ادارات منابع طبیعی و بنیاد شهید و کمیته امداد امام (ره) از دیگر برنامه های این فرمانداری است که در حال پیگیری می باشد.

رئیس شورای تامین شهرستان در ادامه به موضوع معرفی مهندس یعقوب آشنا به عنوان مسئول راه اندازی شبکه بهداشت و درمان اوز اشاره کرد و گفت: ایشان زمینه استقرار شبکه بهداشت و درمان را در شهرستان فراهم خواهند کرد و پس از آن نسبت به معرفی مسئول این شبکه اقدام خواهد شد که نهایت تلاش را در معرفی یک نیروی شایسته بومی به کار خواهیم گرفت. بحث ورود یک شرکت خصوصی مالزیایی برای تولید ۵ میلیون حلقه لاستیک در سال در شهرستان اوز مطرح است که در مرحله صدور مجوز قرار داریم و فعال نمودن و توسعه شهرک صنعتی از دیگر برنامه های کوتاه مدت در دست اقدام فرمانداری است که در این راه سرمایه گذاری در حوزه مسکن و استقبال از بخش خصوصی و سرمایه گذاری در حوزه اختصاری شهرستان هم می تواند به رشد و توسعه شهرستان شتاب بیشتری دهد فرماندار شهرستان اوز همچنین افزود: کمک های دولت و خیرین در بیمارستان امیدوار با جذب پزشکان متخصص و راه اندازی سی تی اسکن و بخش آی سی یو خبرهای خوشی است که در راه است.

نصب دوربین های درون شهری و تابلوهای برون شهری از دیگر اقدمات است که در شرف انجام است در حوزه آب و راه نیز که از اولویت های فرمانداری است تجهیز دو حلقه چاه اوز و ترمیم مسیرهای فرسوده شبکه لوله کشی آب به اوز با همکاری و مساعدت دکتر نوروزی و رفع نقاط حادثه خیر گردنه اوز به بلوک و کوتاه کردن مسیر اوز به جاده مواصلاتی جهرم به شیراز و مباحثی چون مبارزه با سوداگران مواد مخدر و زمین خواری در این شهرستان از دیگر برنامه ها است که مورد تلاش فرمانداری قرار گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی در پایان ورود جوانان به عرصه های اجتماعی و مشارکت های مردمی و مطالبه گری آنان را موجب تحول و پویای جامعه دانست و از گروه اتحاد و توسعه شهرستان اوز در همراهی و همکاری با مسائل اجتماعی شهر به نیکی یاد کرد. در این دیدار و قبل از سخنان فرماندار، محمد وحدانی از طرف گروه اتحاد و توسعه مطالبات و خواسته های گروه را که در ۸ بند نگارش شده بود قرائت کرد و از پی گیری فرماندار درخصوص خواسته ها و مطالبات مردمی تقدیر و تشکر نمود. در ادامه محمود محبی رئیس و فریبا صالحی سخنگوی شورای اسلامی، علی تیرزن، سلمان قائدی، منصور محسنی پور، یوسف محمودی، کبری هاشمی، مهسا محسنی پور، طیب نامی، حاج عبداله معصوم زادگان، قدریه غیاثپور و نعمت اله فیروزی با بیان مسائل اجتماعی شهر و مشکلات پیش رو، به ارائه پیشنهادات خود پرداختند و مطلب امیررضا رضائی عضو گروه اتحاد و توسعه توسط فریبا صالحی قرائت شد که موجب تحسین قرار گرفت.

در پایان این دیدار اعضای گروه اتحاد و توسعه با محمدحسین آتش فراز بخشدار سابق اوز نیز دیدار کردند و از خدمات شایسته ایشان در طول تصدی مسئولیت در بخشداری تقدیر و تشکر نمودند. این نشست مردمی راس ساعت ۱۴:۳۰به کار خود پایان داد.


3 دیدگاه

  1. صحبت های. فرماندار. امیدوار کننده است

    استقرار. ادارات. یکی. ازمهمترین اقدامات فرمانداری شهرستان اوز. است که مردم. امیدوارند تا دهه فجر انقلاب بسیاری. از انها در اوز مستقر شوند از فرماندار محترم. بابت. اقداملت. وپیگیریهایشان برای تاسیس ادارات کمال تشکر داریم تاسیس هر اداره باخود. رونق. وابادی. وبودجه. وبرنامه برای شهرستان به همراه. دارد

  2. یک پیشنهاد به فرمانداری

    پیشنهاد معاونت فرمانداری اوز برای اقای اتش فراز بخشدار سابق از طرف مردم اوز کاری لازم به نظر میرسد ایشان به کل شهرستان اشنایی دارند در شهرستانهای جدید فارس در مواردی بخشداران سابق معاون فرماندار جدید شده اند

  3. خدا قوت اقای فرماندار

    مردم بی صبرانه منتظر ارتقا واستقرار ادارات در مرکز شهرستان هستند تا مجبور نباشند برای کارهایشان به لار وگراش بروند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد