نصب قفسه کتاب با عنوان کتابخانه عمومی در برکه(آب انبار)

آب و کتاب دو نیاز زندگی هر شخصی است و در زندگی و فرهنگ مردم اوز این دو مقوله قداست ویژه ای دارد، به دلیل بارش کم و قرار گرفتن اوز در منطقه گرم و خشک، خیرین و مردم از دیر باز برکه یا همان آب انبارهای در شهر و روستاها و حتی در مناطق صعب العبور با زحمت ساختند تا آب باران را ذخیره کنند و دچار بحران کم آبی نشوند.

کتاب که باز هم از دیرباز برای هر اوزی مقدس بوده و هست از قرآن کریم گرفته تا کتاب های ادعیه و کتابهای آموزنده و خوب که به صورت خطی نگارش می شده است و امروز به آسانی در دسترس همه قرار می گیرد. دبیرخانه پایتخت کتاب و انجمن علمی، فرهنگی ،طبیعت گردی تاگاره اوز این بار با هدف آشنایی با این دو مقوله مهم اقدام به نصب قفسه نموده و اعضای انجمن با همکاری کودکان و خانواده ها کتابهای خوب شامل قرآن ،دیوان حافظ، کتابهای زیست محیطی، فرهنگ شهروندی، کودکان و نوجوانان و کتابهایی با موضوعات متنوع را در برکه ای که رفت و آمد از آن مسیر زیاد است یعنی برکه بزرگ ملا محمد روبروی اداره ورزش و جوانان نصب نمود.

فروغ هاشمی و پروین لطافت از اعضای انجمن تاگاره برای بچه ها کتاب دانای سبز را خواندند و از آنها خواستند همراه خانواده هم برای بازدید از برکه و هم کتابخانه کوچک نصب شده بیایند و کتاب اهدا نمایند و کتاب به امانت ببرند و درباره کم آبی و خواهدن کتابهای خوب توضیحاتی دادند کتابها توسط خضری دبیر و اعضای انجمن اهدا گردید.


1 دیدگاه

  1. به نظر من قبل از نصب قفسه کتابخانه به برکه، بهتر است یک فکری برای سقف و نمای نازیبای آب انبار که عده ای در کنارش عکس گرفته اند بکنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد