نماینده مجلس: اوز، نگین فر­­­هنگ استان فارس است، راه چک  چک روستایی است

 بعد از مدتها درخواست ها بالاخره مدیر دفتر نماینده مجلس در شهرستان اوز نشست رودررو نماینده با گروهی از مردم، اعضای شوراها و دهیاران را برگزار کرد و حسین حسین زاده نماینده شهرستان‌های لارستان، گراش، اوز، خنج و جویم در سه شنبه شب مورخه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی به سخنان ۲۸ نفر گوش فرا داده و به پرسش ها و مطالبات ۲۵ نفر از اهالی شهرستان اوز پاسخ داد.

نماینده مجلس با تاکید بر وحدت منطقه اظهار داشت: احمد خضری نماینده اصحاب رسانه درباره نویسندگان و رسانه‌ها از تاسیس روزنامه کیهان در سال ۱۳۲۱ خورشیدی صحبت کرد که من سال ۱۳۰۷ تاسیس اولین دبستان و سال ۱۳۵۴ تاسیس دومین بیمارستان در جنوب فارس در اوز را یادآوری کرده و اعلام می کنم اوز نگین فرهنگ استان بوده و مردم این شهرستان فرهنگ پرور و فرهنگ دوست و نمونه هستند. بنابراین از حق مردم کوتاه نمی آیم و توزیع متوازن را سرلوحه کار قرار داده ام.

 وی افزود: در حال حاضر ۵ فرماندار پرتلاش و انقلابی در راس ۵ شهرستان خدمت می‌کنند که لازم است با همراهی مردم و مسئولان به همه خدمت کنند. همان طوری که من از ظرفیت‌های وزارت و ارگان‌های مختلف بهره بردم شما هم در پیشبرد امور از ظرفیت‌های نخبگان، مسئولان و ارگانها بهره ببرید. در مطالبات مردم بیشتر بر روی ساخت جاده چک چک که گراش را به مرکز بخش و دهستان های تابعه متصل می کند صحبت شد. در اینجا اعلام می شود که ساخت این جاده به منظور و نیت منزوی کردن شهرستان اوز نیست و از طرفی چک چک یک جاده روستایی است و برای شهرستان اوز جای نگرانی نیست. چون برای احیا و تعریض و ساخت جاده های اوز- شرفویه(مربط) و اوز- کوره- هیرم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد شد و آسفالت جاده مربط از سوی اداره کل راه و شهرسازی باید انجام شود. همه باید سعی کنیم افق دیدمان را بلند در نظر بگیریم افق ۱۴۲۰ جنوب را روشن میبینم. توسعه فرهنگ و ادب و رسانه در شهرستان اوز، توسعه انرژی در خنج، توسعه منطقه ویژه اقتصادی، فرودگاه و کارگو و غیره در شهرستان لارستان و سایر موارد توسعه ها در شهرستان ها را در نظر داریم.

توسعه متوازن در ۵ شهرستان با توجه به نگاه ویژه به شهرستان ها اجرا می شود. حسین زاده به ساخت منبع آب در اوز اشاره کرد و گفت پیگیر بوده و انجام می‌شود. در مورد گاز اظهار داشت: ۵ شهرستان حوزه نمایندگی من شهرستان سبز می شوند. در حوزه ورزش فعالیت زیادی انجام شده و از بودجه وزارت نفت کمک گرفته و اقدام شده است و برای زمین ورزش روستای کهنه اقدام می‌شود. تاسیس اداره ثبت اسناد و پلیس ۱۰ + پیگیری شده و می شود. در مورد اکتشاف معاون نفت و گاز منطقه در حال برنامه‌ریزی هستیم.

 ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده است که به هر شهرستان ۳ میلیارد تومان اختصاص داده شد که در اینجا یک میلیارد تومان به شورای شهر اختصاص می دهم تا پیگیری و جذب کنند. دبیر اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از شریفی و همسرش مدیر دفتر سابق و احمدی مدیر دفتر فعلی سپاسگزاری کرد و گفت: شهرستان اوز بستر خوبی برای صنعتی شدن دارد. تولید پوشاک، آلوورائو، برق خورشیدی، گلخانه صنعتی و غیره کلید خورده و می توان سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کرد. قبل از سخنان نماینده مجلس، شیخ محمد صالح انصاری امام جمعه موقت، سینا آقایاری معاون فرماندار، ابراهیم احمدی مدیر دفتر نماینده، فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان، فریبا برازنده رئیس شورای شهر، شاکر عبدی  رئیس شورای بخش مرکزی، سعید شریفی رئیس شورای هود، قدرت الله سلیم رئیس شورای بیدشهر، بنیامین کوه گرد دهیار روستای محلچه، احمدی رئیس شورای کهنه، احمد خضری رئیس خانه مطبوعات، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد، احمد جلیلی نماینده هیئت امنا آب انبارها، سلمان قائدی نماینده بهداشت و درمان، علی تیرزن، ابراهیم جام گوهری، سمیره مولوی، فاطمه قاسمی، سرگرد فضل اله سلمان پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، محمد وحدانی، طیبه نامی، سیدیوسف حسینی، محمدربیع خضری، بهرام رفیعی، محمدصادق قاسمی، فرهاد ابراهیم پور و فروغ هاشمی مطالبات مردم و دیدگاه‌های خویش را درباره توسعه شهرستان بیان کردند که اهم مطالبات در زمینه: آب، راه، برق، گاز، مخابرات، تاسیس ثبت اسناد، پلیس ۱۰+ ، جاده چک چک، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و غیره بود.

این نشست که از ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه آغاز شده بود در ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۶ شهریور پایان یافت و حضار به میزبانی ابراهیم احمدی در رستوران امپراطور به صرف شام پرداختند. مجری برنامه سعید کراماتی بود.


3 دیدگاه

  1. حکایت اوز وجاده. چک چک گراش

    به عنوان یک اوزی عرض میکنم که جاده چک چک یک جاده ساده فرعی. وروسنایی نیست بلکه جاده ای است که منطقه لاروگراش را به لامرد وخنج. وصل میکند وقطعا. اوز درحاشیه قرار خواهد گرفت بنابراین باید هوشیار باشیم وبه. موازات ایجاد جاده چک چک برای توسعه راههای اوز وجاده مربوط امتیاز و بودجه بگیریم تا هم درانزوا قرار نگیریم وهم توسعه متوازن. ایجاد شود

  2. دل نوشته یک شهروند. اوز

    جناب خضری به نظر زمان آن رسیده که دیگر باور کنیم که مطالبی که در مورد شهر فرهنگی اوز وعنوان های مبالغه آمیز در باره فرهنگ شهر اوز که از طرف مسولین محلی و استانی مطرح میشود. باعث شده است که هندوانه در زیر بغل خودمان احساس کنیم واز دیگر شاخصه های اصلی اقتصادی وعمرانی وابادی عقب بمانیم که انصافا نسبت به خنج وگراش دراین زمینه ها عقب افتادیم. ما اوزیها با یدک کشیدن شهر فرهنگی مشغول فعالیت های هستیم که چندان دردی از مشکلات روزمره ومعیشتی ورفاهی مردم. را درمان نمی کند لذا نباید از اینگونه فعالیتهای سطحی فرهنگی که باعث فاصله گرفتن از سایر شهرها مجاور میشود دست برداریم وبیشتر به کارهای زیر بنایی وعمرانی. بپردازیم

  3. بهتر بود سخنان مطالبه گران را می نوشتید تا ما بدونیم مثلا رئیس شورای شهر یا شهرستان یا دیگران چه در خواستی داشتند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد