پژوهشسرای بدری اوز برگزار کرد: همایش یک روزه سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی

به ابتکار پژوهشسرای بدری و با همکاری اداره آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان فارس بامداد روز ۲۸ آذر ۹۶ همایش سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در تالار پژوهشسرا با حضور گروهی از دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم شهرهای اوز، گراش و لار و مسئولان و گروه مشورتی آموزش و پرورش تشکیل شد.

در این همایش محمدرضا رضایی رئیس آموزش و پرورش و ایراندخت صدیقی مدیر پژوهشسرا ضمن تقدیر از شرکت کنندگان مقدم دکتر عباس قربانخانی، دکتر رضا شهریاری و دکتر حامد توکلی و سایر حضار را گرامی داشتند. کلیپ فعالیت پژوهشسرا در سال های ۹۶ و ۹۵ پخش شد.

 ایراندخت صدیقی از آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان فارس و دانشگاه پیام نور اوز در حمایت از این همایش سپاسگزاری کرد، و گفت: دانش آموزان با مفاهمی راهبردی سلولهای بنیادی  می شوند و با پرسش و پاسخ می توانند سلولهای بنیادی را بهتر بشناسند.

دکتر عباس قربانخانی مدیر پژوهشکده سلول های بنیادی آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: قرار است بین دانش آموزان نخبگان انتخاب شدند و آزمونی برگزار که ۸ نفر به عنوان نفرات اول، ۱۲ نفر دوم و ۲۰ نفر سوم خواهند شد. وی افزود: نفرات اول مدال طلا و هر کدام سه میلیون، نفرات دوم مدال نقره و هر کدام دو میلیون و نفرات سوم مدال برنز و هرکدام یک میلیون تومان جایزه دریافت می کنند. دکتر قربانخانی منابع برگزاری آزمون را فیزیک، شیمی و آمار، رشته ریاضی را در پایه های دهم و یازدهم اعلام کرد.

این استاد علمی بیوتکنولوژی در ادامه سلول بنیادی(slem cells) ویژگی ها و کاربرد آن را به زبان ساده و علمی برای دانش آموزان و حضار تشریح کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

همایش در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پایان یافت و دکتر قربانخانی مدیر پژوهشکده سلول های بنیادی آموزش و پرورش فارس، دکتر شهریاری مسئول بخش مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی شیراز و دکتر توکلی سرگروه آموزشی ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز از آزمایشگاه مرکزی اوز و موزه مردم شناسی دیدار کرده و اظهار داشتند این موزه بسیار غنی و ارزشمند است و می طلبد که در معرفی آن ببیشتر سرمایه گذاری شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد