کارگاه آموزشی گل های آپارتمانی وفضای باز در اوز برگزارشد

*کارگاه آموزشی گل های آپارتمانی وفضای باز در اوز برگزارشد*
به ابتکارگروه دوستداران بهداشت و محیط زیست اوز و همکاری شرکت نگین جنوب لارستان مجری فضای سبز شهرداری اوز و شرکت پژواک اندیشه خاطره سبز اوز گارگاه آموزشی گل های آپارتمانی و گل های فضای باز و معرفی آنها ونحوه کاشت و نگهداری گل ها در سالن الزهرا اوز برگزارشد.
در این گارگاه آموزشی که جمع کثیری از شهروندان و تنی چند از مسئولین شهر حضورداشتند، مهندس خاطره حاجی پور کارشناس فضای سبز شرکت نگین جنوب و مهندس امین نظام پوررئیس جهادکشاورزی بخش اوزبه تشریح ومعرفی گل های آپارتمانی و گل های فضای بازپرداختندو شرکت کنندگان در این گارگاه آموزشی را با نحوه کاشت و نگهداری گلهای تزئینی آشنا نمودند.


حاجی پور در این گارگاه آموزشی خاک ، آب و هوا را سه عمل مهم در رشد و نمو گل و گیاه برشمرد و پس از معرفی انواع خاک باغچه خاک سنگین یا رسی را مرغوب ترین خاک برای کاشت گل وگیاه دانست وی سپس بطور جامع به معرفی گل های زمستانی و تابستانی اشاره نمود و زمان کاشت و نحوه نگهداری هریک را بطور کامل توضیح داد .
مهندس نظام پور نیز برای حاضرین در سالن گل های آپارتمانی را معرفی نمودو نحوه کاشت و نگهداری و علت و جلوگیری از پژمردگی و نحوه تمیز کردن هریک از گل ها را بیان کردو در نهایت نحوه صحیح کاشت تعدادی از گل ها وگیاهان آپارتمانی مانند سانسوریا، کاکتوس، حسن یوسف و گل قاشقی را بطور عملی برای حاضرین تشریح نمود.
در این گارگاه آموزشی همچنین بخشدار از برگزارکنندگان کارگاه تقدیر وتشکر نمود و نقش سازنده سازمان های مردم نهاد مانند گروه دوستداران بهداشت و محیط زیست اوز و شرکت نگین جنوب لارستان به مدیریت برادران حلاجی را در این کارگاه مثبت ارزیابی نمود، مهندس مسعودکراماتی شهردار اوز نیز در این گارگاه آموزشی در سخنان کوتاهی از دست اندرکاران فضای سبز شهرداری اوز تقدیر و تشکر نمود و بر حفظ و نگهداری از طبیعت و محیط زیست منطقه تاکید کرد ، محمدعلی کمالی از دوستداران طبیعت و مسئول گلخانه سبز اوز نیز در این برنامه به لزوم توجه جدی به طبیعت اشاره کرد و کاشت درختان و گیاهان بومی را مناسب آب و هوای منطقه دانست .
در پایان به خاطره حاجی پور و امین نظام پور مدرسین این کارگاه آموزشی هدایای به رسم یادبود از طرف شرکت نگین جنوب اهدا گردید .
گفتنی است مجری این کارگاه آموزشی صادق قاسمی یکی از فعالین گروه دوستداران بهداشت ومحیط زیست اوز بود و توسط احمدقائدی و محمداسدی و عبدالرحمن جنیدی اعضای فعال گروه بهداشت گل های تدارک دیده شده توسط شرکت نگین جنوب لارستان مجری طرح فضای سبز شهرداری به همه شرکت کنندگان در گارگاه آموزشی اهدا گردید.


1 دیدگاه

  1.  ضمن استقبال از برگزاری چنین دوره هایی و تایید نظر آقای محمد علی کمالی مبنی بر۷ کاشت درختان بومی سازگار با آب و هوا و خاک اوز از جمله درخت کنار در حاشیه جاده های برون شهری و جاده های روستایی و کنار برکه ها در مورد نوع خاک معرفی شده بعنی خاک رس بعنوان بهترین نوع خاک باید به اطلاع مدرس محترم  برسانم  که اشتباه توضیح داده اند و بهترین نوع خاک نه خاک سبک بعنی شنی میباشد و نه خاک رسی  بلکه بهترین نوع خاک خاک لومی که خاکی متوسط  مابین رسی و شنی است میباشد. خاک برگ هم که درون کیسه های یک یا دو یا پنج کیلویی میباشند  حتی بصورت مخلوط با خاک لومی نیر خاک مناسبی است . خاک رس خاک سنگینی است که ریشه گیاه نمیتواند نفس بکشد و باعث ماندابی و گندیدن آب درون خاک گلدان میشود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد