یوسف فرزانه، بدرود حیات گفت

به گزارش پسین اوز، یوسف فرزانه، فرزند عبدالرحیم عصر امروز یکشنبه ۱۷ آذر ۹۸ در سن ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت. یوسف فرزانه فعال اجتماعی دهه شصت خورشیدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل همراه و همگام با سایر فعالان اجتماعی و مسئولان برای تاسیس ادارات در اوز فعالیت ویژه داشت. فرزانه مردی علاقمند و دست و دلباز بود که نمایندگی های مطبوعات، نوشابه های غیرالکلی، نفت و گازوئیل و بنزین، اتوبوس مسافربری و عشق به اوز را به عهده داشت.

او بدون توجه به منافع مادی این نمایندگی ها، فقط به عشق ایجاد آنها در شهرش اوز کوشا بود. قبل از انقلاب و بعد از انقلاب برای تاسیس ادارات و نهادها همراه با سایر معتمدان بارها به شهرهای تهران، شیراز و لار عزیمت نمود و در بسیاری از مسافرت ها هزینه سفر همه را تامین می کرد.

شادروان یوسف فرزانه آنچه را از خدا خواسته بود به آن هم رسید. او پیوسته می گفت از خداوند می خواهم ابتدا شهرستان شدن اوز را ببینم، پس از آن از دنیا بروم. خوشبختانه در شب جشن ارتقاء در ورزشگاه شهدای اوز برروی ویلچر، به ورزشگاه آمد و دمی را در بین مردم گذراند. ولی همه دانستند که او دیگر نه می بیند و نه می شنود. ولی همه وجدانشان راحت بود که در حیات وی بخش اوز به شهرستان ارتقاء یافت. یاد و خاطره اش گرامی باد.

شهریار می گوید:

شب است و چشم من و شمع اشکبارانند

                                           مگر به ماتم پروانه سوگوارانند

چون او در زمان حیاتش و در حالی که در بستر بیماری غنوده بود بارها می گفت:

 تا هستم ای رفیق ندانی که کیستم

                                          روزی سراغ وقت من آئی که نیستم

پسین اوز، درگذشت این مرد بزرگوار و عاشق و شیفته اوز را به خانواده محترمشان و مردم اوز تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران الهی آرزومند است.


1 دیدگاه

  1. ابراهیم نجم الدینی از اوز۱

    درگذشت زنده یادمرحوم یوسف فرزانه به تمامی دوستداران آن مرحوم تسلیت میگویم. وی انسانی بود خالص وبه تمام معنی اوز دوست مخصوصاً پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسال۱۳۷۵دراوز ماندهگارشدوبه کویت برنگشت بخاطر اینکه عاشقانه خواستارپیشرفت وترقی اوز بوددرحالیکه درشاداب ترین وپرتحرک ترین زمان خود میگذرانیدفوق العاده فعال ودنبال شغل هایی که به اوزرونق بیشتر دهد بودواتفاقاً دست ودل باز وغنی النفس بودودرکارهایش اغلب موفق بودآن مقدار که درپی رونق دادن کارهای اجتماعی بودوخانواده اش نمی رسید همیشه درپی کارهای اجتماعی ودرتنظیم درخواست واستشهاد برای آوردن اداره ای بود رابطه اش بامرحوم مولانا حاج شیخ فقیهی بطورمکرربامسئولین شهرستان واستان مرتب برقراربوددرمناسبت ها ومراسمات بعنوان اولین نفری بود که همه ی تدارکات وهزینه هایش متقبل می شدوبسیاروقت ها بود همه ی خودش می پرداخت بدون اینکه خم به ابروبیارد.وخدماتش هیچوقت نباید فراموش کردکه درمدت چهل سال دراوز آسار خدماتش به عنوان اعضاء هیئت امنای د ربیمارستان امیدواراوز،دراداره آبفای اوز،دراغلب انتخابات های انجام شده،تربیت بدنی،مخابرات و…فعالیتش چشمگیربوده است .بهرحال به روان پاکش درودمیفرستم وازخداوندسبحان غفران ورحمت الهی برایش مسئلت میکنم
    بااحترام ابراهیم نجم الدینی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد