۱۹ روستا هدف گردشگری در فارس     

یکی از مهمترین دستاوردهای  حوزه صنایع دستی استان فارس در سال ۹۷ را باید ثبت جهانی منبت آباده  در نظر داشت. کاری که باعث معرفی هر چه بیشتر این هنر و حمایت و دلگرمی تولیدکنندگان و صنعتگران فعال این رشته در دنیا خواهد شد.

البته در زمینه صادرات نیز، بدون احتساب فرش و زیورآلات، میزان صادرات صنایع دستی استان در سال گذشته با رشد قابل توجه ۱۷ درصد، به  بیش از ۵/۲ میلیون دلار رسید.

در همین رابطه مدیرکل میراث فرهنگی فارس با مهم دانستن مسئله آموزش در رونق تولید و ایجاد اشتغال می گوید: “در سال ۹۷،  تعداد ۱۰ تفاهم نامه آموزشی منعقد و  ۲ هزار و ۸۴۰ هنرجو در ۲۲ رشته در تمامی شهرستانها استان  دوره های آموزش را سپری و یک هزار و ۴۵  گواهینامه آموزشی در این زمینه صادرشد. همچنین کارت شناسایی بیش از سه هزار و ۲۷۰ هنرمند صنایع دستی  ۶۳۱ پروانه تولید انفرادی و ۱۸ پروانه تولید کارگاهی  نیز صادر گردید.”

چند ماه پیش هم مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس خبر داد که با تصویب روستای ‘سرنجلک ‘ شهرستان ممسنی به عنوان روستای هدف گردشگری شمار روستاهای مصوب دارای بافت با ارزش طبیعی و تاریخی به عنوان روستای هدف گردشگری در این استان به ۱۹ روستا رسید.

مهندس عطاالله زمانی گفت: ” امسال ۱۱ روستای استان فارس شامل سرنجلک ممسنی،دهمورد و خواجه جمالی نی ریز، کریشکی لارستان، دشت ارژن شیراز، کمهر و مارگون و حسین آباد سراب سپیدان، سید حسین کازرون، مظفری کوار و گاره جهرم به عنوان روستاهای هدف گردشگری مصوب شده است.”

وی اضافه کرد: “در سالهای گذشته نیز روستاهای لایزنگان و نوایگان داراب، بریجان جهرم،قلات شیراز، چنارآباده ، قصریعقوب خرم بید، کندازی و دشتک مرودشت به عنوان روستاهای هدف گردشگری مصوب شده بود.”

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای توسعه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری اعطا می شود با بر شمردن قابلیت های توسعه گردشگی روستایی در این مناطق اظهار داشت: “رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری و همچنین توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.”

منبع : پایگاه جوان آنلاین

 


1 دیدگاه

  1. شهرونداز شیراز

    با سپاس این قبیل اخبار بسیار خوب وبرای اطلاع مردم بخش اوز لازم است که درجریان فعالیت های سایر مناطق باشند با تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد