۲۰۰ کیلومتر جاده مشارکتی ساخته می شود

به گزارش پسین اوز، نشست معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستائی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با خیرین راه سازی شهرستان های لارستان، خنج و اوز در صبح پنج شبنه ششم خرداد ۱۴۰۰ در تالار اداره کل راه و شهرسازی لارستان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر راهداری این شهرستان تشکیل شد.

در این نشست صمیمانه ابتدا مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ضمن سپاسگزاری از خیرین راه سازی گفت: ساخت و نگهداری راه، وظیفه وزارت راه و شهرسازی است. اما شرایط اقتصادی باعث شده است تا این وزارت نتواند به وظیفه اصلی خویش عمل کند و خیران بزرگوار در این زمینه ما را یاری کرده اند. حسن شبانی افزود: اگر خدای نکرده یک نفر در جاده از بین برود، حدود ۵ میلیارد تومان بار مالی بوجود می آورد و علاوه بر آن اثرات منفی و روانی نیز برجای می گذارد. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در پایان از امضاء تفاهم نامه با خیران منطقه برای ساخت و احیاء ۲۰۰ کیلومتر جاده خبر داد و گفت: ما و خیران به صورت ۵۰-۵۰ اقدام می کنیم.

معاون سازمان راهداری کشور از اقدام خیران راه سازی به عنوان مردان صالحات و باقیات نام برد و گفت: خدمات شما از محلی، منطقه ای فرا رفته و در زمره استانی و فرا استان قرار گرفته است. بنابراین اقدام نیکوکارانه شما ملی است. خداداد مقبلی با اشاره به تغییر نگاه خیران گفت: بسیار خوشحالیم که پس از اشباع مدرسه و مسجد سازی خیران محترم نگاهشان را به سوی جاده تغییر داده اند و این عمل مورد مرضی خدواند است.

وی اهمیت راه را ستود و اظهار داشت: راه زیربنای توسعه است باید به آن اهمیت داد و من برای اعلام پیام تشکر مهندس اسلامی وزیر راه و مهندس امانی رئیس سازمان راهداری به شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز مسافرت کرده و مسیر و محورهای خیرساز را از نزدیک مشاهده و بررسی خواهیم کرد.

در ادامه علی خجسته معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی لارستان گفت: ۲۰۰ کیلومتر راه مشارکتی در حال ساخت است که این مقدار ۷ درصد راههای این حوزه را تشکیل می دهد. وی طرح های مشارکتی را معرفی کرد که از محورهای اوز- شرفویه (مربط) و اوز –کوره- بختیارویه در شهرستان اوز نام برد و در اهمیت آنها مطالبی ایراد شد. وی ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن قیر برای این راهها درخواست کرد.

قتالی امام جمعه عماد شهر، صدیقی امام جمعه کاریان، علمدار بخشدار بخش صحرای باغ، ناصر خضری دبیر هیات امنای راه مربط، سیدیوسف حسینی دبیر هیات امنای راه اوز- بختیارویه، زاهدیان دبیر هیات امنای راه دیگ اشکن خنج نیز صحبت کردند.

در پایان مقبلی معاون راهداری کشور قول مساعدت از جمله اختصاص قیر و همکاری لازم را اعلام نمود و نشست که در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز شده بود در ساعت ۱۱ صبح پایان یافت و مدیرکل و معاون راهداری کشور و لارستان از چند طرح ساخت راه بازدید کردند.

گفتنی است که از شهرستان اوز، ناصر و احمدخضری، محمد زارعی و محسن مهرآوران از هیات امنای جاده مربط و سیدیوسف و سید حسن حسینی از هیات امنای جاده اوز- بختیارویه در جلسه دعوت شده بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد