۶۰ درصد کاهش بارندگی

سال ۱۳۹۵ سالی نسبتاً پرباران و زیبا بود. بارش به موقع باران ها باعث شد تا لارستان و به ویژه منطقه اوز شاهد رویش انواع گل و گیاه خودرو در دشت و صحرا باشد و به قول عوام بهار دلنشینی در منطقه به وجود آمد که باعث گردید تا بسیاری از مردم از کشورهای خارج و شهرهای داخل کشور بدین مناسبت به شهر اوز بیایند و از بهار دلنشین منطقه لذت ببرند.
بر اساس برداشت از دستگاه دیجیتال ثبت باران که در کوی مسکن مهر نصب است مجموع بارندگی در سال ۱۳۹۵ افزون بر ۳۹۵ میلیمتر بود که این باران به موقع با خود شادی و نشاط و سرور هم به همراه داشت . حتی در طول تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۶ مردم در زیر باران بهاری امیدهای خویش را جستجو می کردند و لبخند بر لب همه مردم نمایان بود. اما در سال ۱۳۹۶ که همه امیدوار بودند تا بارندگی سال گذشته تکرار شود، ولی مجموع بارندگی در این سال از ۱۵۵ میلی متری تجاوز نکرد واز آن بهار دلنشین و خجسته سال قبل خبری نبود. گرچه همین مقدار باران توانست اکثر آب انبارهای منطقه را پرآب ساخته و بخشی از نیازهای مردم را برطرف سازد ولی این مردم صبور انتظار بهار را داشتند که به آن دست نیافتند.


در پایان باید گفت که بارندگی امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل بیش از ۶۰ درصد کاهش داشته است که امید است در سال زراعی جدید شاهد افزایش بارندگی ۱۰۰ درصدی باشیم.
اردشیر شفائی – کارشناس ارشد ماشین آلات کشاورزی و اصلاح نباتات


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد