آغاز به کار اولین سینمای شهر اوز با اکران فیلم دخترعمو و پسرعمو

اولین سینمای بخش اوز چهارشنبه ۲۳ اسفند ۹۶ با نمایش فیلم «دخترعمو و پسرعمو» در تالار فردوسی (خیریه عبدالقادر فقیهی) دانشگاه آغاز به کار کرد.

ابتدا مهندس احسان امیری استاد دانشگاه ضمن خوش آمدگویی طی سخنانی کوتاه به روند ایجاد سیمنا اشاره کرد و گفت امیدوارم مردم از سینمای اوز حمایت کنند و هر چه حمایت بیشتر باشد ما هم می توانیم فیلم های بیشتر و جدیدتری به روی پرده سینما بیاوریم و دقیقا شرط وزارت ارشاد و شرکت های پخش کننده فیلم  برای پخش بهترین فیلم ها فقط بستگی به استقبال مردم برای تماشا دارد که اگر استقبال زیاد شود سعی خواهیم کرد روزانه اکران داشته باشیم.

در ادامه عبدالعزیز خضری رییس دانشگاه آزاد اسلامی اوز گفت: امیدوارم که مردم استقبال خوبی از این کار داشته باشند و این نخستین سینمای ای که در شهر و بخش اوز تاسیس می شود.  لازم بود طی مراسمی اختصاصی فعالیت سینما را شروع کنیم. اما بخاطر این که هیچ کدام از دست اندرکاران کار سینمایی نکرده بودند به همین دلیل مدتی در راستای تجربه اندوزی کار را ادامه می دهیم و در فرصت مناسب سعی خواهیم کرد افتتاح رسمی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این سینمای دانشگاه آزاد نیست بلکه سینمای شهر اوز است و دانشگاه به عنوان یک متولی فرهنگی این خلاء را در بخش  و شهر احساس کرد و سینما را به  اوز بیاورد و با پیگیری های که به مدت دو سال در شیراز، تهران و شهر اوز شد مجوز سینما داده شد.  دانشگاه خودرا ازمردم ودربدنه شهر و در کنار شورا، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر نهادهای فرهنگی می داند و هراقدامی که صورت دهد، آن را از وظایف مشترک می داند که انجام می گیرد. تجهیزاتی که در سینما ملاحظه می کنید بالغ بر ۶۰ میلیون تومان هزینه شده است که ۷۰ درصد را سینما شهر تهران متقبل شده است و مابقی آن دانشگاه باید پرداخت کند. و ما برای آماده سازی این سالن بالغ بر ۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.  این سینما در طول ایام نوروز با بهترین و با کیفیت ترین فیلم ها توسط استاد احسان امیری روی پرده سینما خواهد بود.

در پایان فریبا صالحی فریبا صالحی، رئیس شورای اسلامی ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی اوز را مهم و قابل توجه توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد اوز همواره منشای نوآوری است و با این ابتکار خوبی که دانشگاه دارد پیاده می کند به نوعی وظایف دیگر ارگان های شهررا نیز انجام می دهد.

در مراسم آغازین هئیت امناء دانشگاه آزاد، روسای شورای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز بهداشتی و درمانی اتاق اصناف، نشریات پسین اوز و پیام اوز و علاقمندان به امور فرهنگی حضور داشتند.پس از آن پخش فیلم دختر عمو پسر عمو شروع شد.

نمایش فیلم دختر عمو پسر عمو  امروز پنج شنبه ۲۴  در دو سانس و در ساعت های ۱۸ و ۲۰  و روز جمعه ۲۵یک سانس در ساعت ۲۰ تکرار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد