اورژانس اجتماعی؛ راهکاری جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی

به گزارش پسین اوز،  جلسه اورژانس اجتماعی با دعوت بخشداری  و با حضور مسئولین و سلیمانی و امینا مددکاران اجتماعی لارستان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی  و سلامت در جامعه برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز بیان داشت: امروزه بسیاری از مسائل و آسیب های در جامعه وجود دارد که خانواده ها را تهدید می کند و نیز بایستی درخصوص امنیت جسمی و روانی و مسائل جامعه را پیگیری و این موضوعات را با کمک ارگان ها و افرادی که بیشتر با مردم و خانواده ها در ارتباط هستند با کمک اورژانس اجتماعی لارستان و یاری گرفتن از مددکاران بررسی گردد.

سپس سلیمانی مددکار اجتماعی  با اشاره به اهداف راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در این شهرستان، اظهار داشت: اورژانس اجتماعی درسال ۷۸ با هدف به حداقل رساندن و کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی وارده به افراد، در سازمان بهزیستی در کشور تشکیل شد. این مرکز به منظور کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، ارتقاء سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، مداخله مؤثر به منظور کاهش جرائم و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و غیره ایجاد شده است.

وی افزود: اورژانس اجتماعی یک منبع اجتماعی است برای کمک به کسانی که به هر دلیلی در معرض آسیب هستند و یا دچار آسیب اجتماعی شده‌اند و زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسران آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری از منزل و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند ازجمله گروه‌های هدف مراکز اورژانس اجتماعی هستند. شماره ۱۲۳ جهت تماس با کارشناسان اورژانس اجتماعی و ۵۷۷۲- ۰۴۱۵۲۳۳۵۷۷۱ و ۰۹۱۷۵۵۹۲۵۲۱ در نظر گرفته شده است. تمام خدمات اورژانس اجتماعی در کشور رایگان است. خدمات ما در لارستان فقط در شیفت صبح تا ظهر می باشد.

در ادامه سایر حضار: کراماتی شهردار، عسکری رئیس شورا، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محبوبه مساح از آموزش و پرورش، نریمان عزیزیان، فیروزی زئیس شورای بخش، یونس امیدوار و کامیلا کامیاب در خصوص زمینه های مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، تربیتی، فرهنگی و آموزشی و تامین سلامت روانی برای دانش آموزان، خانواده ها  و آسیب های اجتماعی نظرات خود را مطرح نمودند.

در پایان انجمن خیریه، بیمارستان، آموزش و پرورش و بهزیستی نیز آمادگی خود را برای همکاری اعلام نمودند.


1 دیدگاه

  1. همشهری. دلسوز

    مردم اوز. انتطار. دارند که در سالن. جلسات بخشداری. وشورای. اداری مساله. ارتقای این بخش. کهن مطرح وبزودی. شاهد. ارتقای این بخشداری ۷۰. ساله به. فرمانداری. شهرستان. اوز. باشند. اینشالله

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد