اوز، دژ مقاومت در سختی هاست

احمد خضری: آتش سوزی در دانشگاه پیام نور مرکز اوز انعکاس وسیعی در رسانه های مختلف داشت و این موضوع ناشی از اهمیت این دانشگاه داشته است. از زمان وقوع آتش سوزی به طور مرتب افراد مختلف اعم از شهروندان جنوب شرقی استان فارس و سایر دوستداران علم و فرهنگ در داخل و خارج از کشور پیگیر موضوع بودند.

همکاری مردم و مسئولان بویژه آتش نشانان زحمتکش شهرهای اوز، گراش، لار و غیره در فرونشاندن آتش دلیلی دیگر از اهمیت دانشگاه، دلبستگی آنان به فرهنگ، علم و دانش و ارج نهادن به نیت و عمل نیکوکاران است. شورای سرپرستی و کارکنان پسین اوز نیز وقوع این حادثه تلخ را به طور مرتب پیگیر بوده و ضمن اظهار تاسف و ابراز ناراحتی از آتش سوزی در دانشگاه عظیم پیام نور مرکز اوز اعتقاد راسخ دارند که مردم و مسئولان بویژه خیران نسبت به این حادثه ناگوار واکنش فعال نشان داده و تالار پروین اعتصامی دانشگاه را همچنان پایدار و زنده نگه خواهند داشت.

مسلما این تالار زیبا که مایه افتخار جنوب کشور بود را بازسازی کرده و بهتر و زیباتر از قبل خواهند ساخت. بدیهی است هیچگاه نام نیک سازنده و سازندگان اولیه فراموش نشده و نخواهد شد. پروین اعتصامی به عنوان مشهورترین شاعر زن ایرانی که نامش زیبنده تالار است در سختی ها سروده است که:

هر بلائی کز تو آید نعمتی است           هر که را رنجی دهی آن راحتی است

وی هر سختی و ناراحتی را پذیرا بود و ضمن تشکر از خالق با امید به آن در پی برطرف کردن مشکلات است. ما هم اطمینان داریم سازنده محترم، مسئولان و سایر مردم تالار را بهتر و زیباتر از اول برای ترویج علم و فرهنگ خواهند ساخت. ان شاء اله

شاعران، نویسندگان محترم اوز که از اقصی و نقاط مختلف دل نوشته، مقاله و شعر سرودند قابل تحسین هستند.


1 دیدگاه

  1. مقاله خوبى بود هرچند نویسنده مشخص نشده است ولى بسیار قشنگ نوشته شده است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد