تکلیف هزینه سنگین انتقال و استقرار کانکس، در محل منازل آسیب دیده از زلزله اوز، با کیست؟ از جیب خانواده های آسیب دیده یا دولت؟

تکلیف هزینه سنگین انتقال و استقرار کانکس، در محل منازل آسیب دیده از زلزله اوز، با کیست؟

از جیب خانواده های آسیب دیده یا دولت؟

گزارشگر: امیررضارضایی(خبرنگار مردمی و رسانه شهرستان اوز): با موافقت بسیج سازندگی شهرستان اوز،  خانواده های آسیب دیده ای که شرایط نصب کانکس در حیاط منزل را داشته باشند، می توانند درخواست خود را اعلام کنند.

اما مشکل بزرگ انتقال کانکس، بحث هزینه های انتقال است که تا این ساعت، هیچ ارگان و‌انجمن و نماینده دولتی، در تامین هزینه انتقال توسط جرثقیل، اعلام آمادگی نکرده است.

اگر چه در جلسه پرسش و پاسخ و میز خدمتی که ویژه زلزله زدگان و توسط فرمانداری شهرستان اوز، در تاریخ یازدهم مهرماه ۱۴۰۲ و در محل سالن الزهرا برگزار شد، طبق درخواستی که بنده در حل این موضوع   با  فرماندار شهرستان و امینی(معاون فرماندار) نسبت به این موضوع داشتم، قرار بر پیگیری و تامین جرثقیل شد تا خانواده های درخواست کننده و ‌متقاضی که از قشر ضعیف جامعه هستند، متحمل هزینه انتقال نشوند‌.

امیدوارم در ارائه خدمات و یاری رساندن  به آسیب دیدگان شرافتمند شهر اوز، نه تعلل و زمانکشی شود و نه فشار مالی و هزینه های اسکان، به خانواده هایی وارد شود که به اجبار، نیازمند کانکس در محل زندگی سابق خود هستند.  ولی از نظر مالی، در شرایط مساعدی، جهت هزینه های انتقال کانکس قرار ندارند.

لطفا هر چه زودتر، تدابیری توسط ستاد بحران شهرستان اوز، اندیشیده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد