حضور پرسنل راهداری اوز در نماز جمعه به مناسبت هفته راهداری

 پرسنل راهداری شهرستان اوز به مناسبت هفته راهداری در نماز جمعه شرکت کردند که متن سخنرانی فرازنده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اوز به شرح زیر بود:

۲۶ آذر، روز ملی حمل و نقل و رانندگان است. تعیین این روز به این مناسبت در سال ۱۳۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری وقت و برای آگاه سازی جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور صورت گرفت.

 هفته حمل و نقل و راهداری را به همه رانندگان عزیز، دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل و راهداری و همه عزیزان فعال در این بخش و کاربران جاده‌ای که جزء اقشار زحمتکش و تاثیرگذار هستند تبریک عرض می کنم.

در جهان امروز، نبض توسعه اقتصادی و پویایی افراد در زندگی شهری و روستایی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل و نقل عمومی می تپد. ۲۶ آذر یادآور فرمان تاریخی امام راحل (ره) در تخلیه بنادر جنوبی کشور از کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم در سال ۱۳۶۲ است که کامیون داران و رانندگان به این فرمان لبیک گفتند و کالاهای اساسی را به دست مردم رساندند و کشور که در آستانه یک بحران بود به سلامت عبور کرد. چون بنادری مانند آبادان و خرمشهر در خط مقدم جبهه و جنگ بودند و فقط بنادر بوشهر و عباس آرام بودند. به همین خاطر در تقویم کشور ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان و اول دی ماه که اول فصل زمستان است که با شروع فصل زمستان، اهمیت عملیات راهداری، بیشتر نمایان می‌شود، این روز به نام روز راهدار نامگذاری شده است. اگر چه راهداران در تمام طول سال برای ایجاد راه‌هایی ایمن و راحت برای مردم زحمت می‌کشند ولی این روز بهانه ای است تا از زحمات ارزشمند این عزیزان تقدیر شود به همین دلیل از ۲۶ آذر تا ۱ دی ماه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است.


1 دیدگاه

  1. خدمت جناب فرازنده ریس اداره راه وشهرسازی

    لطفا اطلاع دهید که چارت تشکیلاتی اداره راه و شهرسازی اوز چند نفر است ممنون میشویم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد