خدمت به خاک در روز دانشجو

به مناسب روز دانشجو، انجمن طبیعت گردی تاگاره اوز برنامه کاشت بذر در کوه آنتن (چاه نفت) در هوای بارنی روز جمعه ۱۶ آذرماه با حضور بیش از ۱۰۰ دانشجو از دانشگاه های: پیام نور، آزاد اسلامی، دانشکده بهداشت، علوم دینی و هیئت کوهنوردی اوز برگزار کرد.

در ابتدا شهرام حسین نیا ضمن تبریک روز دانشجو و تشکر از مهندس رضایی رئیس اداره منابع طبیعی لارستان که همیشه همراه و همگام با این انجمن بوده است، فعالیت هایی که انجمن در چند سال اخیر انجام داده است توضیحاتی ارائه دادند.

مهندس رضایی بیان داشت: که به کوه و طبیعت اهمیت زیادی بدهیم و همیشه با خود بذر همراه داشته و بکارید تا به طبیعت خدمت کرده باشید. همیشه گفته اند که جامعه برای هر درخت هشتصد میلیون تومان سرمایه گذاری کرده است. اگر با کاشت این بذرها حداقل تعدادی از آن به ثمر بنشیند خدمت بزرگی به این جامعه و کشور خود کرده ایم.

سعید شریفی نیز درباره چگونگی کاشت بذر توضیحاتی به دانشجویان ارائه داد و از حضار دعوت کرد تا از بذرهایی که پارسال کاشته شده است دیدن کنند.

در آخر دانشجویان و مسئولین به کاشت بذرهای آنغوزه، بادام کوهی و خار مریم یا همان گل گاری مشغول شدند.

لازم به ذکر است که در این برنامه اداره منابع طبیعی لارستان، بخشداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مشارکت داشتند.

سخنان مهشید خضری دبیر انجمن طبیعت گردی تاگاره درباره این روز: مسئولین و دانشجویان عزیز از اینکه در صبح ١۶ آذرماه در هوای بارانی افتخار دادید و با هم توانستیم خدمتی به خاک انجام دهیم سپاسگذارم،در پرونده کاری انجمن، هدف فرهنگ سازی و حفظ و خدمت به نعمت هایی است که خداوندگار فصل ها در اختیار ما قرار داده است،باشد تا با یاری هم برای جامعه ای که در آن زندگی می کنیم قدمی برداریم.

از ریاست و مسئولین و کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور،دانشگاه آزاد اسلامی،دانشکده بهداشت،دانشگاه علوم دینی نیز کمال تشکر را دارم و بار دیگر روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیزی که در ١۶ آذرماه برنامه ای متفاوت را تجربه کردند و در صبحی بارانی بذرهایی را در دل خاک کاشتند تا طبیعت هم نفسی تازه کند و ثمره کاشت  امروز نهالی باشد برای فردا صمیمانه سپاسگذارم.

نذر طبیعت هم ادامه دارد و عزیزان می توانند هرکجا که به کوه و طبیعت می روند با خود بذر به همراه ببرند و بکارند و جهت دریافت بذر هم به دفتر انجمن طبیعت گردی خانه فرهنگ مراجعه و یا با شماره ٠٩١٧٧٨٢۴٣٣٠ تماس حاصل نمایند.

با سپاس صمیمانه از آتش فراز بخشدار اوز و خانواده ایشان، مهندس رضایی ریاست منابع طبیعی لارستان که مشارکت فعال و همیشگی در این راه با ما دارند، فروغ هاشمی ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد محمودی از معتمدین اوزی و تک تک اعضای انجمن طبیعت گردی تاگاره که خالصانه قدم در این راه گذاشته اند، با سپاس از خداوند منان و به امید برگزاری برنامه های باشکوه آینده،


2 دیدگاه

  1. در صورت امکان مسولین برگزارکننده توضیحی در مورد نام بذر یا بدرها و مشخصات گیاه بدست امده و طول عمر و میوه و محصول ان برای اگاهی بیشتر مردم را ارایه دهند. دراینگونه مراسم ها بهتر است همراه بذرها تعدادی نهال درختان بومی منطقه مانند درخت سدر یا کنار که مثمر ثمر و پایدار میباشند در کنار جاده و یا برکه ها بکارند. ضرری ندارد و مطمنا منفعت هم دارد

  2. چرا انجمن طبیعت گردی با درخت کنار سر ناسازگاری دارد درخت بومی منطقه است از سایه ان مردم استفاده میکنند از میوه ان مردم تناول میکنند. پناهگاه پرندگان است.برگ ان خواص دارویی و بهداشتی دارد محل لانه گزینه زنبور عسل است. هوا را تلطیف میکند. فصای زیبایی به دشت و دمن و طبیعت میدهد.در دنیا دانشمندان و زیست شناسان در طبیعت بدنبال کاشت درختان بومی برای همان منطقه میگردند و مردم به کاشت همان گیاهان و درختان تشویق مینمایند. مسولینی که اطلاعات نادزست به مردم میدهند یا نا آگاهند یا سوی نیت دارند و بومی منطقه نیستند ودلشان برای نردم اوز نسوخته و شاید بیشتر بدنبال متافع خاصی هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد