در سومین نشست گروه‌های مردم نهاد در فرمانداری چه گذشت؟

۴۰ نفر از فعالان گروه‌های مردم نهاد در فرمانداری مسائل و مشکلات مربوط به اتباع بیگانه و ابهام انتخاب شهردار جدید اوز را مطرح و به چالش کشیدند.

به گزارش پسین اوز و به دعوت گروه‌های مردم نهاد ۴۰ نفر از مسئولان و فعالان اجتماعی شهر اوز در یک نشست دو ساعته با طرح پرسش و ایراد پیشنهاد و انتقاد نسبت به چگونگی انتخاب شهردار جدید و حضور اتباع بیگانه در اوز با مسئولان پاسخگو به بحث و گفتگو پرداختند.

این نشست با مدیریت جعفر راستگو دستیار فرماندار در امور مردمی‌سازی و اجرای، ابراهیم رضایی و فریده ملتفت با حضور ۴ تن از اعضای شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیار مردمی فرماندار به عنوان مسئولان پاسخگو برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی در ابتدای نشست از انتخاب شهردار جدید دفاع کرد و گفت: طبق قانون وقتی موردی با اکثریت آرا در جلسه شورا تصویب شد به معنای آن است که همه اعضای شورا باید آن را پذیرفته و در اجرای آن به هم کمک کنند.

سپس با ثبت نام قبلی فرید دستوری، محمد وحدانی، عبدالرحمن صالح(نظرات مکتوب وی قرائت شد)، جعفر راستگو، فتحیه فتحی و سمیره مولوی به عنوان مخالف چگونگی انتخاب شهردار صحبت کردند.

جعفر راستگو گفت: در اینکه انتخاب شهردار از وظایف شوراست بر هیچکس پوشیده نیست و ما به اختیارات شورا احترام می‌گذاریم. اما فراخوان دادن برای انتخاب شهردار به نظر ما مطلوب نبود. بهتر بود با مشورت با کارشناسان چند نفر متخصص را انتخاب و بررسی می‌شد.

محمد لطافت منشی شورا گفت: شورا خواهان شهر پویاست و ملزم به پیگیری مطالبات مردم هستیم. در امور انتخاب شهردار با ۹ نفر مصاحبه حضوری داشته‌ایم که چهار نفر در دفتر شورا و ۴ نفر خارج از شهرستان بودند که شورا تصمیم گرفت برای مصاحبه با آنان به شیراز سفر کند. بدیهی است ما برای گردش به شیراز نرفتیم. اعضای شورا برای کار مردم سفر کرده‌اند. بدیهی است انتخاب علیرضا غلامیان با تصویب اکثریت شورا بوده است ممکن است خود من گزینه دیگری را در نظر داشتم ولی الان به مصوبه شورا احترام می‌گذارم.

فریدون نامی رئیس شورا در ادامه گفت: شورا حدود بیشتر از یک سال دیگر وقت دارد. ابتدا باید منتظر بود اگر استانداری شهردار را تایید کرد و وی چند ماه کار کند سپس او را ارزیابی و قضاوت و تصمیم گیری کنیم.

در قسمت دوم نشست که مربوط به اتباع بیگانه بود محمد محمدی فرماندار نیز در جمع حضور یافت و شیخ سلمان قائدی، فرید دستوری، فریبا برازنده، ابراهیم جام گوهری، سمیره مولوی، عبدالرحمان صالح (پیام وی قرائت شد)، محمد وحدانی، سارا وحدانی، فروغ هاشمی، عبدالله پاکزاد، فریدون نامی و جعفر راستگو نیز درباره اتباع بیگانه صحبت کردند.

فرماندار در این باره گفت: موضوع اتباع فراگیر بوده و منحصر به شهرستان اوز نیست. افزون بر ۳۰ درصد موارد مطرح در شورای تامین مربوط به افاغنه است. برای برطرف شدن مشکل و مهاجرت آنان به شهرهای دیگر ما طرح‌هایی در آموزش و پرورش، مشاغل حساس، سوخت، رانندگی و بنگاه‌های معاملاتی اعمال کردیم اما این راهکار ها موقت است و با جلسه دو ساعته معضل اتباع حل نمی‌شود.

ضمناً باید از ظرفیت اتباع هم استفاده کنیم. در سرمایه‌گذاری و نیروی کار آنان قوی هستند و چه بهتر از این ظرفیت استفاده بهینه شود اما برای حل مشکل که شما مطرح می‌کنید وما هم  قبول  داریم راهکار بدهید تا حل شود.

شورا مرجع تصمیم گیری در بحث افاغنه نیست ولی می‌تواند کمک کند. راه حل این است که: ۱-  آسیب‌ها را بررسی و شناسایی کنیم  ۲-آنها را دسته‌بندی ۳-  راهکار بدهیم.


2 دیدگاه

  1. مشخص شد که اکثر حاضرین از نحوه انتخاب شهردار ناراضی هستند چون شفاف نشد

  2. افکار عمومی اوز. وانتخاب. شورای شهر

    شورای شهر اوزکه خود اطلاعات واگاهی. کافی از امور اجتماعی. واقتصادی. محل. ندارد واارتباطی هم. با شوراهای شهرهای مجاور. وکارشناسان محلی. ندارد. در یک. دایره بسته فکری. خودساخته. ادامه می دهد قطعا برای. انتخاب. شهردار به کسانی. مراجعه میکند که مورد قبول. خودشان. باشد. نه اینکه بدنبال فردی کار دان ودلسوز اوز شوهرداری. اوز. باشند الان شهرداری. اوز به فردی با تجربه. وبا شناخت به احوالات شهر. دارد. تا کمبودها ومشکلاتهای. گذشته. را جبران. نماید زیرا شهر. اوز. نسبت به شهرهای مجاور. عقب. مانده است واحتیاج به یک شهردار قوی وکارشناس دارد درحالیکه شورای اوز. با تفکری روستایی کوچک به دنبال افراد بدون تجربه می رود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد