فرماندار شهرستان اوز: تدوین سند و ترسیم نقشه راه گردشگری ضروری است

شهرستان اوز دارای ظرفیت بالای گردشگری است. سند چشم انداز و نقشه راه گردشگری باید تدوین و ظرفیت ها از  بالقوه به بالفعل در آید.

به گزارش پسین اوز، فراندار شهرستان اوز در نشست تخصصی در تدوین سند راهبردی حوزه گردشگری گفت: تدوین سند گردشگری برای افق بلند مدت در این شهرستان ضروری به نظرمی رسد.

محمد محمدی افزود: مسئول اداره میراث و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لازم است که این موضوع را مدیریت و اقدام کند.

 فرماندار ظرفیت شهرستان را در موارد مختلف مانند جاذبه های طبیعی، اماکن مختلف، آیین ها و غیره که سبب توسعه گردشگری می شود را برشمرد و گفت: لازم است قطب گردشگری جنوب را در اوز بررسی و برای ایجاد نشاط در مردم اقدام کنیم.

در ادامه احمد خضری دبیر میراث فرهنگی سابق که ۲۰ اثر  به همت و کوشش وی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است پیشنهاد کرد که اعضای انجمن میراث فرهنگی و سایر مسئولان و علاقمندان ابتدا در یک گردش میدانی، آثار تاریخی و فرهنگی مرکز شهرستان را شناسائی تا در تدوین سند بهتر کار شود.

فروغ هاشمی مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع خواهر خواندگی را مطرح کرد و گفت: شورای شهر باید خواهر خواندگی اوز را با شهرهای بندرعباس، یزد، بحرین، بستک، کرمان و دبی را بررسی و دنبال کنند. یا به کار گروهی ارجاع نماید؛ و از برگزاری هفته فرهنگ اوز در دبی با همکاری وزارت کشور و شهرداری دبی خبر داد و گفت: باید این موضوع جدی گرفته شود.

هاشمی، گذر فرهنگی، اقدامات انجمن تاگاره و رویداد پوشش را یادآور و تقاضای پیگیری کرد و گفت: برای ایجاد گذر فرهنگی و بافت قدیم قرار شد ۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شود. ولی به سرانجام نرسیده است.

شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی ایجاد پایگاه خبری موزه را اقدامی بزرگ تلقی کرد و افزود: با خرد جمعی می توان سند راهبردی را تدوین کرد.

 انسیه گلابی بخشدار مرکزی اظهار داشت: اوز خودش را نباید تنها ببیند؛ روستاهای توابع نیز دارای ظرفیت های فراوان است که لازم است در نظر گرفته شوند.  

وی افزود: حتی بلوارها و میادین اوز باید متفاوت و همگام با فرهنگ و آداب و رسوم محل طراحی شود.

محمود سعیدآبادی مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت:  برای گذر فرهنگی و جذب اعتبارات لازم است، بافت قدیمی ثبت و تایید شود. وی اضافه کرد در هر زمینه آماده همکاری و تدوین سند می باشد.

لیلا عزیزیان و محمد خضری از دیگر اعضاء این نشست پیشنهادات خویش را را برای تدوین سند اعلام کردند.  در پایان فرماندار گفت: افراد علاقمند دیگر نیز به این انجمن اضافه شوند تا از خرد و دانش همگان بهره مند شویم و این سند مربوط به کل شهرستان بوده و اختصاص به مرکز شهرستان ندارد


6 دیدگاه

  1. فعال اجتماعی از. دبی

    اینشالله که این حرفها وجلسات. به فراموشی. سپرده نشود وبا یک عزم. جزم صحبتهای. آقای خضری. وخانم هاشمی. پیگیری. شود هم. بازدید. میدانی. صورت. گیرد. وهم. موضوع. خواهر. خوانندگی ومورد. شهرداری. دبی

  2. همشهری. از تهران

    لطفا کسانی که از محل. ومکان. اداره میراث. فرهنگی. اوز. مطلع. می باشد. در اینجا. اطلاع رسانی. نماید. با تشکر

  3. پاسخ. به همشهری. از تهران

    در پاسخ عرض کنم که محل. این. اداره. سابقا در اداره ورزش. وجوانان. بوده. ولی. الان تابلواداره از آنجا. برداشته اند. فکر کنم. جا. ومکانی. ندارد حالا اگر کسی اطلاعاتی بیشتری. دارد. ممنون میشویم

  4. دستمریزاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد