در شانزدهمین نشست مطبوعاتی رسانه های اوز با رئیس شورا شهر چه گذشت؟

شانزدهمین نشست مطبوعاتی رسانه های مجوز دار این بار با رئیس شورای اسلامی شهر اوز با حضور مدیران و اصحاب رسانه های؛ با پیام دانش، پسین و پیام اوز، پیام دانش، اوز امروز، ارشاد و اوز خبر، در دفتر شورای اسلامی شهر اوز برگزار شد.

ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر اوز، رسانه را مهم ترین عامل اثرگذار در جامعه معرفی کرد و گفت: رسانه های مجوز دار آرامش دهنده مخاطبین هستند و با فضای مجازی تفاوت دارند. فریدون نامی ارتباط شورا و شهرداری را با مردم بسیار نزدیک ذکر کرد و گفت: مردم بیشتر مشکلاتشان را به شورا منتقل می کنند. شهردار منتخب شوراست و زمانی می تواند خوب کار کند که بودجه و اعتبار کافی در اختیار داشته باشد.

وی بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری را ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان جذب و کار شده است، و افزود: در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۲۳ میلیارد تومان تصویب شده است.

 نامی افزایش عوارض شهرداری را بین ۱۰ تا ۲۰  درصد ذکر کرد و افزود: از محل درآمد آن می توان خدمات بیشتری را ارائه داد. رئیس شورا بهترین زمان ممکن برای عملکرد شورا و شهرداری را در سال سوم اعلام کرد و گفت: تفکر محافظه کارانه نمی تواند باعث رشد و توسعه شود. همانطوری که وقت شناسی نیز مهم و باید نهادینه شود.

نامی با اشاره به فعالیت های شورا به تشکیل کمیسیون ها اشاره کرد و گفت: کمیسیون های مختلف اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و ورزشی تشکیل که از زحمات سارا وحدانی، عبداله ثریانژاد و فریبا برازنده تشکر می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۵۴ جلسه شورا تشکیل شده است. ضمن این که مراجعات مردم به شورا نسبت به دوره های قبل افزایش یافته است. اما حدود ۸۰ درصد مراجعات و تقاضاها مسائل شخصی است و در حیطه وظایف شورا نیست. شورا در عزل و نصب مدیران هیچگونه اختیاری ندارد. ولی پیشنهادات لازم در انتصابات داده است.

مهم ترین وظیفه شورا، انتخاب شهردار و نظارت بر کار شهرداری است و سعی می کنیم ارتباط مردم، شورا و شهرداری را نزدیک تر کنیم. فضای سبز شهر که مغفول مانده بود را سروسامان دادیم.

پس از سخنان رئیس شورا، اصحاب رسانه به ترتیب مسعود باقرزاده مدیر مسئول اوز خبر، حمیرا نامدار از پسین اوز، گلی برازنده از اداره ارشاد، ابراهیم احمدی مدیرمسئول اوز امروز و پیام اوز، عبدالعزیز خضری مدیر مسئول با پیام دانش و پیام دانش، عبدالرحمن صالح خبرنگار پیام دانش و احمد خضری مدیر مسئول پیسن اوز پرسش های خود را به شرح زیر مطرح و رئیس شورا به آنها پاسخ گفت.

  • ۱-مردم از ازدیاد سگ های ولگرد در سطح شهر گله مند هستند. چه برنامه ای برای جمع آوری دارید؟

ج-در این مورد کمیته ای وجود دارد که ریاست آن فرماندار و دبیر آن شهردار است و شهرداری در این مورد خوب کار کرده است. در سطح استان فارس فقط شهرهای کازرون و اوز دارای کمپ نگهداری هستند. در حال حاضر ۲۰۰ سگ نگهداری می شود که شهرداری و انجمن حمایت از حیوانات و ققنوس برای نگهداری آن روزانه ۲۵۰هزار تومان هزینه می کنند. سگ های درون شهر سعی شده است زنده گیری شود. حتی با پیمانکار هم وارد گفتگو شدیم که بابت هر سگ ۵۰ هزار تومان پرداخت شود ولی به تعهد عمل نشد و نیامدند. حالا هم پیگیر تهیه سلاح بیهوشی هستیم و از مردم تقاضا می شود با ما همکاری کنند.

۲-مشکل کمبود و قطعی آب مردم را ناراحت کرده است. چه برنامه ای دارید؟

ج- بیشترین مشکل آب در شهر اوز مربوط به شکستگی لوله هاست و مخزن هم کم داریم. ۴۰ درصد شبکه داخلی ترمیم شده ولی باز هم لازم است بیشتر ترمیم گردد. ضمن تشکر از خیرین که شهر را در تامین آب یاری کرده اند در صدد هستیم در چاه عالی آب شیرین کن نصب کنیم. نمی دانم چرا بخش خصوصی وارد این موضوع نمی شود؟ بهرحال مشکل آب وجود دارد و دولت باید سریع تر منبع آب را به اتمام برساند.

۳-میدان میوه و تره بار ساماندهی نیست. علیرغم قول مسئولان همچنان مانند سابق است؟

ج-میدان میوه و تره بار کنونی قرار بود کانکس نصب شود؛ ولی طرح تغییر کرد و به زودی سایبان نصب می شود و طرح ساخت میدان جدید هم به قوت خود باقی است.

۴-چرا در شب ها اکثر معابر خاموش است؟

-تغییر چهره شهر از تاریکی به روشنائی بستگی به عملکرد شهروندان هم دارد. در شهر گراش مقابل هر مغازه ای علاوه بر تابلو چند لامپ روشن است و چهره شهر روشن است ولی در این شهر کسبه همه لامپ های مقابل مغازه را خاموش می کنند. گرچه ما این کار را توصیه نمی کنیم ولی سعی در ایجاد روشنایی داریم.

۵-چرا برای هنرمندان تالار و اماکن هنری ساخته نمی شود؟

  • ج-ساختمان ارشاد که به لطف خیر (جناب عبدالقادر فقیهی) ساخته می شود و مشکل حل می گردد. گرچه ما احتیاج به سالن عمومی بزرگ یکهزار نفری در شهر داریم، مانند تالار دانشگاه آزاد(خیریه عبدالقادر فقیهی) که همه از آن استفاده می کنند. باید سعی شود اولویت ها رعایت گردد و جزیره ای عمل نشود که در این مورد نیز سعی می کنیم اقدام شود.

۶- چرا نمود شورا در شهر و مناسبت ها مشخص نیست؟

ج- ما در همه موارد حضور داشته و داریم. ممکن است این حضور منعکس نشده است چون دنبال تبلیغ و جلو دوربین رفتن نیستیم.

۷-چرا کارهای عمرانی باکندی پیش می رود؟ مانند میدان پیام نور و یا ساختمان شورا و غیره؟

ج-ساخت میدان مقابل دانشگاه پیام نور در حال انجام است. ساخت ساختمان شورا مقابل بانک سینا به دلیل مشکل ترافیکی لغو و ساخت زمین مثلثی کنار آرامگاه شهدای گمنام مقرون به صرفه برای شورا نبود و برای شهرداری درآمدزا بوده است و لغو شد و در نهایت در خیابان جنگجو در طبقه دوم ساختمان اقدام به تاسیس دفتر شورا می شود.

۸-چرا بین شورای شهر و شهرستان هم افزایی دیده نمی شود؟

ج-شورای شهر پیوسته سعی در هم افزایی و مشورت دارد. شورای شهر اوز با هر گروه و جناح و دسته هم گرائی دارد و خواهد داشت.

۹-برای سروسامان دادن به آب های روان که در سال ۹۸ مسئولان قول مساعد دادند چه کرده اید؟

ج-در جریان قول و تعهد سال ۹۸ نیستم ولی برای این موضوع با کارشناسان خبره صحبت شده و طراحی لازم به عمل آمده است و هزینه آن افزون بر ۳۵۰ میلیون تومان است.

۱۰-برای تلاش بیشتر شهردار و بطورکلی خروج مدیران از محافظه کاری چه کرده اید؟

ج- نظارت بر شهردار بطور دقیق انجام می شود و با شهرداری همکاری داریم. شهردار کار زیربنایی مانند ساخت سیل بند و ممیز خانه ها با هزینه ۶۰۰ میلیون تومان انجام داده و البته همیشه همه کارها صددرصد عالی نیست و ممکن است ضعیف باشد. سعی شود تفاوت تخریب و انتقاد را مشخص سازیم.

۱۱-آیا اتاق فکر در شورا تشکیل شده است؟

ج- در شورا خیر ولی کارگروه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری وجود دارد که مشورت می شود.

۱۲-بسیاری از شهروندان تقاضای تغییر مسیر ورودی از بخش بیدشهر به داخل شهر دارند چه اقدامی شده است؟

ج- پلیس راهور با بسته شدن مسیر موافق نیست ولی به نصب علائم هشدار دهنده موافق است. مثلا عبور کامیون ممنوع است و غیره.

۱۳-چرا سرمایه گذاران را با عدم موافقت در ساخت دلسرد می کنید؟

ج-ساختمان سازی در اختیار شورا و شهرداری نیست و استان تصمیم گیری می کند. دادن ضابطه براساس ورودی و گذر محل است.

۱۴-در مهرماه گذشته جلسه ای با گروهی از مردم برگزار و نوید تعامل دادید؟ اما ادامه نیافت؟

ج-بلی؛ ما خودمان جلسه نگذاشتیم ولی به مردم اعلام کردیم بیایند اظهار تمایل کنند تا در جلسات شورا شرکت کنند و استقبالی نشد. البته سعی می شود جلسات با مردم ور سانه ها افزایش و ادامه یابد.

۱۵-چرا شورای نامگذاری فعال نیست؟ و بسیاری از مکان ها نام ندارند؟

ج-پیشنهاد خوبی است در شورا مطرح می کنم و برای نامگذاری مکان ها اقدام می شود.

۱۶-رئیس شورا با توجه به وقت شناسی و احترام به جمع اظهار داشت:  سعی کنیم وقت شناسی را نهادینه کنیم.

نشست از ساعت ۸ و ۳۵ دقیقه با سخنان مدیر خانه مطبوعات اوز و چگونگی نشست مطبوعاتی و تشکر از رئیس شورا آغاز و در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه با صلوات پایان یافت.

   


2 دیدگاه

  1. سوال از ریس شورای اوز

    مثل اینکه صحبت کردن درباره استقرار ادارات جدید مورد نیاز مردم قدغن شده است بخش زیادی از مشکلات مردم درباره عدم تاسیس ادارات ثبت اسناد ودفتر پلیس ۱۰+ وغیره است که مردم شهر اوز مجبور رفتن به لار وگراش میشوند. چرا رسانه ها وحاضرین دراین موارد سوالی نکردند

  2. سوالات وجوابها بسیار کلیشه ای و تشریفاتی بود اوز مشکلات وکمبودهای زیادی دارد که میشد مطرح کرد مثل اینکه قرار بود یک جلسه ای برگذار شود که شد. وگرنه یک فرد عادی که وارد اوز شود هم به عینه مشکلات را میبیند. تا چه رسد همه مسولان خانه مطبوعات و رسانه ها در اوز ؟؟؟؟!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد