دیدار اعضای باشگاه های پروانه های اوز و فهلیان ممسنی

اعضای باشگاه های پروانه های اوز و فهلیان ممسنی با هم دیدار کردند 

به گزارش پسین اوز و به ابتکار تسهیل گر باشگاه کتابخوانی پروانه های اوز و به منظور ارتباط و هماهنگی و بهره وری از تجربیات اعضاء باشگاه های کتابخوانی سفری تفریحی و آموزشی به روستای فهمیان ممسنی در تاریخ های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ، ۶ و ۷و ۸ تیرماه ۹۷ انجام شد.

پسین اوز

معصومه هرمی گفت: در این اردو ۱۲ نفر از اعضاء باشگاه و سرپرستان شرکت داشته که ساعت ۷ صبح از شیراز به وسیله مینی بوس به روستای فهلیان رفتیم. ابتدا در بین راه از جاذبه های طبیعی و آب و هوای مساعد منطقه به ویژه دشت ارژن استفاده و در ساعت ۱۱ صبح وارد روستای فهلیان شده که مورد استقبال اعضاء باشگاه کتابخوانی و کتابخانه و تسهیل گر و مسئول کتابخانه فهلیان قرار گرفتیم. روستای فهلیان مرکز دهستان فهلیان در بخش مرکزی شهرستان ممسنی است که طبق سرشماری ۱۳۸۵ دارای ۵ هزار و ۱۶۳ نفر جمعیت است. در گویش محلی به آن فهلیون می گویند. این دهستان از رود فهلیان و چشمه سازها سیراب و طبیعت و منظره جالبی را خلق می کند. فرآورده آن روستا غله، گندم، و کمی مرکبات است. دهستان فهلیان دارای ۱۱ روستاست که مرکز آن روستای فهلیان با ۲ هزار نفر جمعیت است. راه کازرون بهبهان از این دهستان می گذرد.

معصومه هرمی افزود: هم من و هم بچه ها از تجربیات تسهیل گر و اعضاء کتابخانه فهلیان استفاده کردیم. البته آنان نیز به گفته خودشان از تجربیات ما بهره مند شدند. در این دیدار بچه ها صحبت کردند. مهدا بذرافشان به قصه گوئی پرداخت و محسن بیات نیز چگونگی کار در باشگاه و نحوه برتر شدن باشگاه پروانه ها را در ایران ذکر کرد.

پسین اوز

اعضاء باشگاه کتابخوانی فهلیان بیشتر دارای سنین ۱۰ و ۹ و ۸ ساله بودند و آنان در کلاس های سوم، چهارم و پنجم دبستان تحصیل می کردند. کتابخانه آنان مجهز به اتاق بازی و اتاق تلویزیون بود. خانم نسرین صدری نیا مسئول کتابخانه و تسهیل گر باشگاه کتابخوانی بسیار علاقمند و فعال به نظر می رسید. پس از ترک روستای فهلیان به آبشار طاها که در گویش محلی به آن آبشار بوان می گویند رفته و از زیبائی و آب و هوای آنجا استفاده کردیم. از روستای فهلیان تا آبشار طاها حدود ۲۰ دقیقه طول کشید اما دمای هوا نسبت به فهمیان حدود ۵ درجه خنک تر بود.

تسهیل گر باشگاه کتابخوانی پروانه ها وابسته به کتابخانه عمومی اندیشه اوز در پایان گفت: صدری نیا مسئول کتابخانه فهلیان از این حرکت باشگاه پروانه ها بسیار خوشحال و گفت: انتظار این ابتکار را نداشتم و خواستار استمرار این بازدیدها شد.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد