فرماندار در نشست با رشا: با فراهم کردن زیر ساخت ها، چشم انداز شهرستان اوز روشن و توسعه یافته می بینیم

به گزارش پسین اوز، نماینده عالی دولت در شهرستان اوز در جمع اصحاب رسانه این شهرستان گفت: من ابتدا از اصحاب رسانه شهرستان به خاطر همکاری با ادارات دولتی و انعکاس مطالبات مردمی که شرایط کارکرد بهتر مدیران را فراهم ساخته اند تشکر می کنم.

علی اصغر علی پور افزود: نقد مطبوعات و رسانه ها پذیرا بوده و تاکنون مطالبات مطرح شده توسط رسانه های اوز به حق و مردمی بوده است. علی پور همچنین از مردم شریف و فرهنگ پرور بویژه نیکوکاران دریا دل شهرستان تقدیر کرد و گفت: خیرین و نیک اندیشان شهرستان اوز ستاره های آسمان جنوب کشور هستند و عملکرد خیران در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی امنیت باعث شاخص شدن شهرستان اوز در استان شده است.

الف: حوزه مسکن

عالی ترین مقام دولت در شهرستان اوز، پس از تقدیر و تشکر اولیه اظهار داشت: شهرستان اوز در بحث مسکن با موانع بسیاری روبرو بوده و اولین دغدغه من برای حل این مشکل موضوع بحث اقدام ملی مسکن بوده که در ابتدا در ۲ فاز با طراحی برای ساخت ۴۶۰ واحد مسکن اقدام شد، که در این رابطه فاز یک با ۲۲۰ واحد پیشتاز و آماده واگذاری به پیمانکار است. به دنبال آن فاز ۲ نیز اقدام می شود. در فاز سه نیز ۱۰۰ واحد سهم این شهرستان است که مردم ثبت نام کردنده اند و در مرحله پالایش است. اما سهمیه طلائی شهرستان در فاز جهش تولید است که ثبت نام آن محدودیت ندارد و مشکل مسکن در شهر حل می شود.

در روستاها نیز اقدامات چشمگیر مسکن به عمل آمده است. بازنگری طرح هادی، زیرسازی، آسفالت، خاکبرداری و خاکریزی در بخش های مرکزی و بیدشهر جمعا با هزینه ۶۴/۵میلیارد تومان صورت گرفته است.

ب: حوزه ورزش و جوانان   

تالار ورزشی روستای بیدشهر که ۱۲ سال از ساخت آن می گذشت و مشکل دار شده بود با پیگیری های لازم تامین اعتبار گشت و این تالار کامل شده و به زودی افتتاح می شود. چمن مصنوعی نیز در هیرم، اسلام آباد و محلچه انجام شده است. با فعالیت حسین زاده نماینده مجلس ۵ میلیارد تومان برای ورزشگاه کوره اختصاص یافت و در حال انجام است.

ج:حوزه آب

شهرستان اوز یک شهرستان جنوبی، گرمسیری و خشک است و خشکسالی اخیر نیز بر مشکلات افزوده است. مخزن مردمی با همت خیران کامل و ساخته شده است و به زودی افتتاح می شود. مخزن دولتی نیز بتن کف ریخته شده است و حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم. اما با پیگیری فرمانداری اتمام ساخت مخزن به مناقصه رفته و تامین اعتبار شده است. در روستای کهنه از بخش مرکزی بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده، امسال هم حدود ۴/۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

د-حوزه بهداشت و درمان

تاکنون در شهرستان زیرساخت های بهداشت و درمان بطورکامل فراهم نشده بود. با کوشش فرمانداری و شبکه بهداشت توانستیم که زیرساخت را فراهم سازیم،  مرکز ازدواج و مشاوره را راه‌اندازی کردیم. همچنین مرکز بهداشت و درمان برادران و خواهران اتباع خارجی با پزشک و کادر ویژه تاسیس شده است.

 مجوز تاسیس مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر اخذ شده است و نیکوکاران تاکنون افزون بر ۲۳ میلیارد تومان در بیمارستان امیدوار هزینه کردنده اند. با کمک نماینده مجلس و فرمانداری مجوز اصولی بیمارستان راهپیما اخذ شده است. با تلاش توانستیم قول وزیر بهداشت در مورد اختصاص دستگاه سی تی اسکن اخذ کنیم. در بحث کرونا هرچه بگوییم کم است؛ شبکه بهداشت، مردم و کادر درمان با تلاش خویش سعی کردند وضعیت شهرستان در حال حاضر آبی شود. تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت مراکز بهداشتی از اعتبارات دولتی جذب شده است.

ه-حوزه گاز

با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان ۱۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در بخش‌های بیدشهر و مرکزی در حال انجام است و توسعه شبکه گاز با اعتبار بالغ بر ۸۹۰ میلیون تومان اجرایی شده است و برای اولین بار گازرسانی به مشترکان حوزه صنعت انجام شده که مهمترین آن کشتارگاه ققنوس با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و گازرسانی به مرغداری‌ها با اعتبار ۳۷۰ میلیون تومان و تعمیرات و تغییرات این حوزه با هزینه‌ای افزون بر ۴۷۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

ی- راه سازی

توجه فرمانداری و مردم و خیرین در حوزه راه به سه نقطه می‌باشد.

۱- محور اوز-بختیارویه که در سه نقطه: الف-حذف گردنه صحرا و دو بانده کردن آن که امسال ۴/۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات ویژه اختصاص یافته است.

ب- تعریض محور کهنه- کوره که قرار است جاده ۳/۵ متر تعریض شده و به راه اصلی ارتقا یابد.

ج- حذف گردنه هیرم و بهسازی  محور کوره- هیرم است که حسین‌زاده نماینده مجلس پنج و نیم میلیارد تومان اخذ کرده است.

۲- حوزه اوز- شرفویه معروف به جاده «مربط» که نیکوکاران با تلاش شبانه‌روزی اقدام به ساخت آن می‌کنند. نیکوکاران زیرسازی انجام داده و دولت تعهد آسفالت آن را کرده است.

 ۳- محور اوز- خنج که دوبانده خواهد شد. با همکاری اداره راه و شهرسازی سایت اداری مشخص و ادارات صاحب زمین می شوند.

و-حوزه برق

ایجاد پست ۶۶ کیلو ولت گلار- کوره و اختصاص ۴ میلیارد تومان برای مقاوم سازی تعمیر و مرمت شبکه و ایجاد پست جدید و اخذ یک دستگاه خودرو ایسوزو و ۲۰ میلیارد تومان برای نصب پایه ها و ترانس جدید و تعویض کابل و تجهیزات اختصاص یافته است.

*سخن پایانی

علی پور فرماندار شهرستان اوز در پایان اظهار داشت: هم اکنون ۳۷ اداره در شهرستان فعال است که ۳۰ اداره مستقر و ۷ اداره نیز ارتقا داده ایم. منطقه کنار سبز را از موضوع مواد مخدر پاکسازی و چند کارگاه مشروبات الکلی تعطیل شده است.

*«خبر ویژه» راه اندازی شهرک صنعتی شماره ۲

فرماندار با اشاره به اخذ مجوز ۲۵ طرح در شهرک صنعتی گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ با مساحت ۲۰ هکتار جانمایی شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و اوز وارد فاز اقتصادی می‌گردد. علی پور در توجیه این خبر گفت: شهرک صنعتی جدید مشکل محیط زیستی ندارد و کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف را می توان در آن نصب نمود.

*پرسشهای مطرح شده توسط اصحاب رشا (رسانه شهرستان اوز)

الف- عبدالعزیز نصریانی از پیشور نیوز: ۱-بحث ارتقاء دهستان فیشور به بخش به کجا انجامید؟ ۲- طرح هادی فیشور مشکل دار است چه برنامه ای دارید؟

ب- عبدالعزیز خضری از پیام دانش: ۱-ارزیابی و انتخاب شما از انتخاب مدیران نمونه چه بوده است؟ ۲- در این ارزیابی به خودتان نمره چند می‌دهید؟ ۳- چرا محدوده جغرافیایی شهرستان با تابلو مشخص نمی‌شود؟

ج- حمیرا نامدار خبرنگار پسین اوز:۱- دلیل گران شدن زمین و مسکن و افزایش مال الاجاره چیست؟ ۲- مکان مسکن ملی فاز دو و سه کجاست؟

د- ثنا ملاحت از اوز امروز: ۱-چرا پلیس+۱۰ تاسیس نمی شود؟ ۲- ساخت مخزن آب دولتی در چه مرحله ای است؟ ۳- برای تامین منابع مالی رسانه‌ها چه اقدامی شده است؟

 ه- فائزه رضایی از پایگاه خبری موزه: معرفی خبرنگار صدا و سیما به کجا انجامید؟

ی-  محمد رفیع راوند از موزه: چرا هنوز در بعضی از سایت ها نام اوز به عنوان شهرستان وجود ندارد؟

و- احمد خضری مدیرمسئول پسین اوز: ۱- مردم از اختصاص میزان بودجه و اعتبار دولت به شهرستان بی‌خبرند و نحوه توزیع آن را بیان نمایید؟ ۲- در کمتر از دو سال اداره ورزش و جوانان سه مسئول عوض کرده است؛ علت چیست؟ و در این حوزه کار فیزیکی انجام شده ولی اقدامات ورزشی مشکل دار شده است. ۳- چرا در آیین ها کمتر از اصحاب رسانه دعوت می‌شود؟

*پاسخ های فرماندار

۱- برای ایجاد بخش فیشور، اقدامات لازم صورت گرفته است و سعی می شود موانع قانونی را برطرف کنیم. ۲- در طرح هادی روستاها بازنگری شده و می‌شود که شامل فیشور هم می شود. ۳- برای انتخاب مدیران نمونه تابع دستورالعمل وزارتی هستیم بدیهی است جذب اعتبار توسط مدیر، تکریم ارباب رجوع، فعال بودن و بحث حضور و غیاب نحوه انجام کار و غیره تاثیر داشته است. ۴- من به خودم نمره نمی دهم مردم باید به من نمره بدهند. ۵- محدوده جغرافیایی طبق مصوبه دولت کاملاً مشخص و معلوم است. ۶- خریداران انبوه زمین و اتباع خارجی را می‌توان یکی از دلایل عمده گران شدن و افزایش مال الاجاره دانست با ساخت مسکن اقدام ملی و انبوه سازی توسط بخش خصوصی این حباب می ترکد. ۷- مکان فازهای ۱ و ۲ در محل سابق طراحی شده است. ۸- تا کنون سایت ثبت نام پلیس+۱۰ بسته بوده است این سایت توسط بنیاد بازنشستگان ناجا باز و برای اوز اقدام می شود. ۹- مخزن آب مردمی تمام شده و مخزن دولتی هم به مناقصه رفته است. ۱۰- برای حل مشکل اصحاب رسانه صحبت شده است. ۱۱- برای خبرنگار رسانه ملی دو نفر معرفی شدند و منتظر تایید هستیم. ۱۲- عدم درج نام شهرستان اوز در سامانه‌ها مشکل ۷ شهرستان جدید است؛ صحبت شده است و به تدریج حل می‌شود. ۱۳- اعتبارات اوز از محل اعتبارات تملک دارایی یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان، اعتبارات نفت و گاز ۱۰ میلیارد و ۲۳ میلیون تومان، اعتبارات توازن یک هفت میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان از اعتبارات آب روستایی، سه میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان از محل اعتبارات توازن مرحله دو ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان و اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان اوز حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است که باید جذب شود. ۱۴- عدم توانایی در جذب اعتبارات، عدم تعامل با مردم و خیرین، عدم برنامه‌ریزی در حوزه جوانان و استعفا باعث تعویض دو مدیر ورزش و جوانان شد. ۱۵- تا کنون اصحاب رسانه در آیین ها دعوت شدنده اند و اگر موردی بوده است انشالله تذکر می‌دهیم که حتما دعوت شوند.

 نشست که از ساعت ۱۱:۱۰ آغاز شده بود ساعت ۱۳ پایان یافت.


3 دیدگاه

  1. فعلا که شهرستان ما از نظر عمران وابادی وفضای سبز وادارات لازم. در مضیقه است ومردم برای کارهای ثبتی واداری. به لار وگراش. مراجعه میکنند الان آغاز سومین سال شهرستان شدن اوز. است اما اداره ثبت اسناد. نداریم ولی. در بیرم وجویم وسایر بخشها این ادارات. دایر هستند

  2. انتظار از فرمانداری شهرستان اوز

    از زحمات جناب فرماندار قدر دانی میکنیم ولی انتظار وجدیت وپیگیری بیشتری برای پیگیری تاسیس ادارات ثبت وپلیس +۱۰ داریم ما اوزیها هنوز برای انجام کارهایشان به شهرهای مجاور می رویم

  3. خبرنگاران باید سئوالات محکمتری مطرح میکردند ولی مصاحبه خوبی بود استفاده کردیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد