قول های استاندار در بازدید از طرح های عمرانی شهر اوز

شامگاه شنبه ۱۱ تیر۱۴۰۱ استاندار فارس به اتفاق نماینده مردم در مجلس و هیئت همراه از ۷ طرح فرهنگی و درمانی و زیربنایی بازدید کرد.

به گزارش پسین اوز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس به اتفاق حسین حسین زاده نماینده شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی از ساختمان های در حال ساخت بیمارستان راه پیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه مردم شناسی، مجتمع ستی سنتر، محل نصب دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیدوار و کتابخانه هنری و محورهای مربط- بختیارویه و گردنه بازدید کرد.

در ابتدای ورود  به بیمارستان راه پیما؛ حسین زاده نماینده مردم در مجلس گفت: موافقت اصولی بیمارستان راه پیما اخذ شده است و نازنین رضایی رئیس شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد که این بیمارستان به مساحت ۱۱ هکتار و با زیربنای ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۵ طبقه و به صورت کاملا استاندارد و مجهز ساخته می شود که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و نیک اندیش بی ادعای شهر اوز یوسف راه پیما تاکنون افزون بر ۹۰ میلیارد تومان هزینه آن راه پرداخت کرده است.

استاندار ضمن تقدیر از یوسف راه پیما گفت: جلسه ای با حضور نمایندگان بیمارستان های راه پیما و امیدوار و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان خواهیم داشت و مشکلات بیمارستان را بررسی و حل و فصل خواهیم کرد.

در ادامه در مسجد اهل بیت(ع) سپاه پاسداران نماز اقامه شد و در محل ساخت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا یوسفی نژاد معاون مالی و اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اوز، ساسان پیرزاد نماینده خیر درباره این طرح صحبت کردند و گفتند این ساختمان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۲۶متر مربع زیربنا با هزینه عبدالقادر فقیهی خیر فرهنگی که علاوه بر ساخت این طرح در ساخت دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد، مجتمع مسکونی فرهنگیان، مجتمع مسکونی و اداری فرمانداری مشارکت داشته است و با مشارکت دولت ساخته می شود. این ساختمان تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پس از آن ساختمان خیرساز موزه مردم شناسی مورد بازدید شبانه قرار گرفت. ابتدا سیدموید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس توضیحاتی اجمالی درباره موزه مردم شناسی اوز داد و سپس شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی اوز گفت: ساختمان جدید با همت خیر ساخته می شود.

وی افزود: مساحت زمین یکهزارو ۵۰ مترمربع و زیربنای ساختمان ۹۰۰ مترمربع است که با طراحی نوین ساخته می شود.

وی پیشرفت فیزیکی را ۲۰ درصد اعلام کرد و از استاندار تقاضای مساعدت مالی برای اتمام ساختمان کرد. این ساختمان با هزینه ای افزون بر ۱۱ میلیارد تومان ساخته می شود. استاندار قول مساعد داد که پس از تنظیم تفاهم نامه اقدام می شود.

ابراهیم جام گوهری نیز به تشریح ساختمان ستی سنتر پرداخت و گفت: این مجتمع تجاری و مسکونی با سرمایه گذاری مردم و من در حال ساخت است، که مورد تشویق استاندار قرار گرفت.

 سپس ساختمان بخش سی تی اسکن بیمارستان امیدوار که با یک هزاز و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و با هزینه ای افزون بر ۲ میلیارد تومان که به همت عبدالرحیم بلوکی و از محل خیریه مادرش مرحومه بدریه دانشور ساخته شده است بازدید و استاندار قول داد که پیگیر تامین دستگاه سی تی اسکن اوز باشد. در بیمارستان امیدوار محمد حشمتی رئیس بیمارستان و نازنین رضائی رئیس شبکه بهداشت و درمان نیز توضیحات لازم در بیمارستان را ارائه دادند و انسیه گلابی بخشدار مرکزی و فریبا صالحی رئیس شورای شهرستان از عدم وجود متخصص بی هوشی در بیمارستان گله مند شدند.

ساختمان در حال ساخت کتابخانه اندیشه که توسط عبدالحمید هنری ساخته می شود بازدید بعدی بود.

صبح یکشنبه ۱۲ تیر ابتدا استاندار با حضور در گلزار شهدا نسبت به همه شهدای گلگون کفن بویژه ۱۱ تن شهدای هواپیمایی مسافربری ایرباس که توسط آمریکای جنایتکار سرنگون شده بود ادای احترام کرد.

سپس از محورهای اوز- بلوک(گردنه) و اوز- شرفویه(مربط) و اوز- کوره- بختیارویه نیز بازدید و در هر مورد دستورات لازم صادر کرد.

ایمانیه استاندار در مورد محورهای بازدید شده گفت: لازم است ابتدا گردنه اوز- کهنه که مورد اشتراک هر ۲ هیئت امناست تکمیل و سپس در دی ماه ۱۴۰۱ با جلسه ای در دفتر استانداری درباره جاده مربط و جاده اوز- کوره – بختیارویه تصمیم گیری و تکمیل اعتبار و اخذ کد اعتباری شود.

در جاده مربط اعضای هیئت امنا تقاضای کددار شدن جاده و کمک دولت شدند و در جاده بختیارویه اعضای هیئت امنا تقاضای تبدیل راه فرعی به اصلی، انجام تعهد پیمان نامه توسط اداره کل راه و شهرسازی شدند. ضمنا اعلام شد که ۴۰۰ خانوار در احیاء ساخت جاده مربط مشارکت دارند که این موضوع مورد توجه استاندار قرار گرفت و دستور انعکاس آن را دارند.

خلاصه دستورات استاندار

۱-حوزه سلامت: تا پایان مرداد ماه سال جاری مسئولان باید برنامه زمان بندی سالیانه اتمام طرح ها مشخص و برنامه چهارساله شهرستان اوز تنظیم شود.

۲-طرح های عمرانی: طرح های کوچک و کلان غیرفعال بیش از دو سال، توسط فرماندار شناسائی و با برنامه ریزی در دستور کار قرار گیرد.

۳-کلنگ زنی: به هیچ عنوان طرحی بدون تامین اعتبار کلنگ زنی نشود.

۴-متخصصان: بین فرماندار و متخصصان و اهل فن باید  ارتباط قوی برقرار شود.

۵-میز خدمت: تکریم ارباب رجوع و استقبال از مراجعان باید در راس برنامه باشد.  


4 دیدگاه

  1. قابل توجه فرماندار وشورای شهر اوز

    به نظر می رسد که برای استقرار ادارات مهم ولازم در شهرستان مطلبی با استاندار مطرح نشده است. اوز بعداز ۳ سال از شهرستان شدن فاقد ادارات محیط زیست امور آب منطقه ای. اداره کار وامور اجتماعی اداره ثبت اسناد. پزشکی قانونی. ودفتر خدمات پلیس ۱۰+ است واین درحالی است که سایر شهرستانهای جدید فارس همه این. ادارات را دارند

  2. واقعا جای سوال و شبهه است چرا بیمارستان امیدوار اوز با داشتن پزشکان مجرب بومی و کارآمد اکنون سرپرستی و مدیریت آن در دست افراد غیر بومی و بی تجربه اداره شود ایا قحط،الرجال است که به داشتن مدیران لایق همچون دکتر عرفانی دکتر حیدری و دکتر صباعی و دکتر نصری و مدبران کازامد همچون عبدالله رحیمی،خانم جعفری و خانم اسدی اکنون دست افرادی چون علمدار که برکنار شد یا سرپزست مدیریت فعلی که تحت فشار خارج از،بیمارستان و سرپرستی قدیم بود به اجبار انتخاب شوند !د !امید است مسولان دانشکده علوم پزشکی لارستان دست بکار شوند و تغییر و تحولات از سرپرستی شبکه بهداشت و درمان اوز و بیمارستا ن امیدوار خانه تکانی بخورد و جای اصلی خود مانند قبل سالهای ۱۳۹۵و قبل تر برگردد و افراد توانمند همچون دکتر حیدری دکتر عرفانی دکتر نصری ودکتر صباعی و مدیران همچون عبدالله رحیمی و خانم اسدی و خانم جعفری که شم مدیریتی و متعهد به قانون و کارامد هستند واگداررشوند و از این بلاتکلیفی و نارضایتی همشهریان و اربآب رجوع و خاص پرسنل خارج شدند و آرامش به این مکان درمانی و بهداشتی برگردد !!

  3. هیچ جلسه ای با استانداربرگزار نشد فقط سر پروژه درباره آن پروژه کچند دقیقه حرف زدند ند هیچ احدی در باره پلیس +۱۰ و ثبت اسناد حرفی نزد که دستور دهد

  4. نامه مکتوب به استاندار

    لازم بود در سفر استاندار علاوه بر بازدیدها. به صورت مکتوب هم درخواست‌ها وکمبودهای شهرستان را به ایشان میدادند. مانند. لار وگراش که این کار را کردند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد