مجری برنامه سفرنامه روستا شبکه یک در فیشور

حمیرا نامدار: ویژه بر‌نامه سفرنامه روستا با مجری‌گری اقبال واحدی در فیشور برگزار شد.

به گزارش پیسن اوز، واحدی بعد از اجرای برنامه در شهرستان اوز و بخش ها و روستاهای بیدشهر، قلات، کهنه و هیرم عصر روز جمعه ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ وارد فیشور شد.

با هماهنگی انسیه گلابی بخشدار مرکزی شهرستان اوز، دهیار و شورای فیشور و محمدرضا رحیمی  در مورد آداب و سنن و مفاخر فیشور با مجری گری اقبال واحدی  فیلم برداری ثبت و ضبط شد.

برنامه با خوش آمد گویی کودکان در خانه فرهنگ و افتتاح نمایشگاه کتاب، معرفی روستای فیشور توسط تاج الدین محمدی دهیار و انسیه گلابی بخشدار مرکزی و بازدید از کتابخانه فیشور و معرفی کتابخانه توسط فاطمه گل حقیقت مسئول کتابخانه، حافظ خوانی و دف نوازی نوجوانان در کتابخانه همراه بود.

در ادامه مهمانان برای صرف افطار به پارک جنگی فیشور رفتند و برنامه همراه با پخت نان های محلی لی تک و بالاتوه برای افطار و نمایش صنایع دستی و خوس بافی در پارک شروع شد.

در پارک جنگلی خانواده بادپا با اجرای خانوادگی خودشان شامل: خوس بافی، منجوق و ملیله دوزی، چپر دوزی، پولک دوزی و دوخت لباس های محلی، کفه گیوه دوزی، عروسک بافی و نمایش حسن و مادر حسن شور و حال متفاوتی به اجرای برنامه دادند. خانواده بادپا تمام این کارها را در آموزشگاه فنی حرفه ای قافله با مدرک بین المللی را به همشهریان خود آموزش می دهند و  روستا را با این کار زنده نگه داشته اند و چندین خانوار مشغول به کار هستند.

خانواده بادپا از بخشدار، دهیار، شورا، کمیته امداد، مسئول خانه فرهنگ، کتابخانه و معتمدین  تشکر کردند.

در ادامه برنامه گروه فیلم برداری به همراه مهمانان برای بازدید به یکی از خانه های روستایی برای دیدن پخت انواع نان های محلی توسط زنان شامل: نان لحم، نان خشک، کپک، نان مهوه و روغنی و پخت حلوای آویشن که یکی از حلواهای معروف برای مراسمات در فیشور بود رفتند. باید گفت زنان روستا توانمندیهای بسیار بالائی داشته و هنرمند هستند.

 


2 دیدگاه

  1. یاشا داریوش

    زنده باد بانوی فرهنگی منطقه اچم،خانم حقیقت

  2. کسی که عمرش رافداکردولی بی فایده

    چه بگویم که نگویم بهترهست همش باشد.برای آن دونیا ماکه راضی نیستم خداهم راضی نباشد آمین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد