نماز قیام در شهرستان اوز

دهه سوم ماه مبارک رمضان شهرستان اوز شاهد برپایی نماز جماعت قیام در مساجد است.

به گزارش پسین اوز، مردم خداجو شهرستان اوز از ۲۰ ماه مبارک رمضان به بعد اقامه نماز قیام را در مساجد آغاز می کنند. گرچه امسال شاهد بودیم که از ۱۵ ماه مبارک رمضان این نماز در بعضی از مساجد شروع شده است اقامه نماز مستحب قیام از نیمه شب آغاز و پیش از فرارسیدن سحر پایان می یابد.

در این نماز زنان و مردان در مساجد به صورت جماعت در هر شب سه جزء قرآن کریم را در نماز قرائت و یا به قرائت توسط امام جماعت مسجد گوش فرا می دهند.

حاج شیخ عبدالعزیز قاضی زاده مفتی اهل تسنن جنوب فارس و امام جمعه شهر اوز در این باره می گوید: نماز تحجد یا قیام ۵ سلام دو رکعتی دارد. یعنی نمازگزار دو رکعت نماز را اقامه کرده و سلام می دهد.

پس از استراحت کوتاه و نوشیدن آب، چای یا شیر دو رکعت بعدی را شروع می کنند. امام جمعه شهرستان اوز می افزاید: به همین منوال، نمازگزاران ۱۰ رکعت نماز از پس از استماع سه جزء قرآن کریم به پایان می برد و در پایان نیز یک رکعت نماز وتر خوانده می شود.

شیخ الاسلام قاضی زاده در پایان اظهار داشت: این نماز قنوت داشته و در آن نمازگزاران برای سلامتی خود، مسلمانان و جامعه و موفقیت دعا می کنند.

شب های ماه مبارک رمضان در شهرستان اوز آباد و با فضای معنوی و مردمی بیشتر شب زنده داری و ذاکر خدای متعال هستند. ماه مبارک رمضان در این شهرستان جالب و متفاوت برگزاری می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد