مطالبه گری اساس توسعه است

*احمد خضری: راه، بزرگراه، زیرساخت ها، آب، برق، گاز، مخابرات، شهرک صنعتی، صنعت گردشگری، کشاورزی، مهاجرت از جمله گزینه های مهم و موثر در گفتگوها، نوشتارها و سخنرانی ها در رسانه ها، گروه های مجازی و مسئولان و مردم است که از آنها استفاده می شود.

در حقیقت نه تنها رسانه های شهرستان اوز بلکه رسانه های شهرستان های هم جوار و مرکز استان نیز به نوعی حول این محورها بوده و هستند و ارادی و غیرارادی در گفتگوها و مطالبه گری ها همان پرسش هائی که از گذشتگان کرده اند از مسئولان امروز پرسیده ویا خواهان اجرای آن هستند. بدیهی است که پرسش شوندگان نیز همان پاسخ هایی را می دهند که اسلاف آنان داده و رفته اند اما شهرستان نوپای اوز در حال حاضر نیازمند تحول و جهش است و می طلبد که این بار با توجه به نماینده و فرماندار جوان و پای کار به مطالبه گری و بیشتر به زیرساخت ها دست یابیم.

نیم نگاهی که به تیترهای اخبار هفته پیش بیندازیم به دو دسته خبر بر می خوریم: ۱-خبرهای خوشایند و امیدوار کننده ۲-خبرهای ناخوشایند. افتتاح فرماندهی حوزه انتظامی مستقل، معرفی مسئول راه اندازی شبکه بهداشت و درمان، تجمع خیرین برای ترمیم و ساخت محور مواصلاتی اوز- جویم و بنارویه، حضور نماینده مردم در مجلس و امیدوار نمودن مردم برای توسعه این شهرستان، آغاز ساخت ۲۴ کیلومتر از باند دوم محور جهرم لار، قرار گرفتن اوز در کنار ۱۱ مرکز استان کشور برای شهر دوستدار کودک، آغاز آبرسانی به روستای کهنه و…. از جمله خبرهای مسرت بخش بودند. اما افزایش تعداد بیمارستان کووید ۱۹، افزایش مرگ و میر در اثر بیماری کرونا، آتش سوزی های متعدد در سطح شهرستان، کاهش ارزش پول ملی در اثر تحریم و بوجود آمدن تورم و در نتیجه گرانی خارج از تصور در جامعه و غیره نیز در ردیف خبرهای ناخوشایند قرار می گیرند.

با توجه به این رویدادها؛ می بینیم که گروهی از مردم اوز همچنان فعال در صحنه و چشم به راه اقدامات مسئولان هستند. شهرستان نوپا و زیبای اوز می طلبد که در چرخه توسعه و پیشرفت پایدار قرار گیرد. برای این موضوع احتیاج به زیرساخت های پایدار داریم در حال حاضر این شهرستان در آب، راه، گاز، مخابرات و غیره مشکل دارد. حس مطالبه گری که در سالیان گذشته در مردم شریف این شهرستان به دست فراموشی سپرده شده بود باید در تمام مجامع و محافل رسمی و غیررسمی احیاء و مطرح گردد.

مردم بزرگ ترین رویداد تاریخ حیات اوز را رقم زدند. اگر این حس مطالبه گری در گروهی از آنان شعله ور نبود هیچگاه به این آرزوی چندین ساله نائل نمی شدند. بنابراین باید از همه مردم که به نحوی در این جریان نقش داشته اند حتی کسانی که فقط صحبت می کردند و در جاهای رسمی هم به زبان نمی آوردند نیز تشکر کرد. حالا کسانی که با مراجعه و گفتار، نگارش در بخشداری سابق، فرمانداری، استانداری، مجلس، وزارت کشور، دولت و سایر مقامات مربوط و غیر مربوط اقدام کرده اند؛ جای خود را دارد. خواستن، توانستن است.

شهرستان اوز

پست اوز در سال ۱۳۱۷ تاسیس شده است در آن زمان فقط شهرهای لار و اوز دارای پست بودند. چرا حالا باید هنوز به صورت دفتر باشد. داشتن سابقه درخشان پست ارتقاء آن از دفتر به اداره را ضروری می کند. سابقه داشتن کد صفر و ۲ صفر و تلفن خانگی در جنوب فارس بعد از لار در اوز بوده است چرا مخابرات ما الان بدون مسئول و در رکود به سر می برد. مناطق کنارسبز، برداسپی، مسکن مهر بعثت و غیره فاقد تلفن ثابت هستند.

صنعت گردشگری در شهرستان ما مغفول مانده است. دریاچه هیرم، دریاچه کارگاه سیفائی، کاروانسراها و تنگه عنوه می تواند زیباترین مکان جذب گردشگری باشد. در این زمینه باید دولت تشویق و ترغیب کند تا سرمایه گذاران وارد عمل شده و این صنعت را در شهرستان رونق دهند. در این موقعیت می طلبد که شورای اسلامی شهر متحد و مطالبات مردم را همراه با اعضای شورای شهرستان و استان پیگیری کنند.

شهرستان اوز ظرفیت پیشرفت و توسعه در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، گردشگری را دارد. بنابراین همت مردم و مسئولان برای بهره مندی از این ظرفیت ها می تواند شهرستان اوز را به سوی توسعه پایدار رهنمون سازد. اکنون نماینده دوره یازدهم مجلس از حوزه انتخاببه اوز جوان و فعال و علاقمند است، همچنین فرماندار جوان و فعال و خیرین بلند همت و فعالان اجتماعی دلسوزی می توانند این شهرستان را به این هدف برسانند.

*مدیر مسئول


1 دیدگاه

  1. با تشکر از آقای خضری بابت مقاله جالب ایشان و این مقاله علیرغم اینکه مختصر بود اما آیینه ای بود که خواسته‌های به حق مردم در آن منعکس شده است.
    از بابت فعالیت‌های گردشگری در شهرستان اوز مکان هایی مانند تنگ انوه (انوه واژه ای محلی و غیر عربی است و نام یک مکان است) دیدنی است و به ویژه دریاچه هیرم که بزرگترین تالاب جنوب استان فارس است با چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی که می‌توان برنامه‌های بسیار جالبی را در جهت ایجاد جاذبه های گردشگری در آنجا پیاده کرد.
    مکان دیگری که مغفول مانده و حق آن تا به حال به جا آورده نشده و بسیار زیبا و دارای طبیعتی بکر و دیدنی است بانِ بَست است که دارای جوی آب روان و بیشه زارها و نیزارهای فراوان است و کوهستان کنار این جوی دارای چشم اندازهای بسیار زیبا و شکل های بسیار جالب و دیدنی است و واقعاً می تواند یک مکان بسیار جاذب برای گردشگران باشد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد