نشست هم اندیشی توسعه در راستای تعالی  شهر اوز به همت شیخ عبدالقادر فقیهی

نشست هم اندیشی توسعه و چشم انداز شهر اوز به همت شیخ عبدالقادر فقیهی شنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۲ با دعوت فعالین فرهنگی و اجتماعی در سالن امپراطور برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پسین اوز، به دعوت شیخ عبدالقادر فقیهی خیر اوزی مقیم امارات، نشست همدلی با سمن ها، گروه های مجازی و  فعالان فرهنگی و اجتماعی و مسئولین محلی شهر اوز برگزار و دیدگاهها جهت بررسی مشکلات و ایجاد وحدت راهبردی مطرح شد.

*متن سخنرانی شیخ عبدالقادر فقیهی

خدمت همه بزرگان، فرهنگ دوستان، فرهیختگان دلسوز و مسئولین محترم شهرستان اوز عرض سلام، ادب و احترام دارم و از اینکه دعوتمان را پذیرفته‌اید صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

از زمان دمیدن روح در جسم خاک و تولد انسان (آدم و حوا) اختلافات نیز به وجود آمده شاید بتوان بدین گونه بیان نمود که در هر جامعه ای اختلاف جز لاینفک افراد هر جامعه ای می باشد. یکی از گزینه های پیشرفت هر جامعه نیز اختلاف بوده و تفاوت های فرهنگی، باورها، رفتارها، زبان ها، قومیت و ادیان می تواند در به وجود آمدن آن نقش اساسی داشته باشد. اختلاف را می توان به دو قسمت تقسیم نمود: ۱- مثبت ۲-منفی.

اگر اختلاف در مسیر دانایی، پیشرفت، خردگرایی، آینده نگری باشد قطعاً به پیشرفت جامعه کمک می کند. اما اگر برای منافع فردی، براساس سلایق شخصی و تخریب دیگران باشد بدون شک، جامعه را به سوی بدبختی و مشکلات سوق می دهد.

حال باید اشاره ای داشته باشم  به شهر عزیزم اوز که عشق و علاقه قلبی ام بوده و خط قرمز زندگی اینجانب زادگاهم می باشد. شهری که نام و آوازه اش نه تنها در منطقه و کل کشور بلکه در جهان می درخشد. از فرهنگشان تا علم و ادبشان در دول خلیج فارس آوازه العوضی می درخشد. در زندگی ام سعی کرده ام روزانه اخبار شهرستان اوز را پیگیری نموده و به دنبال حل مشکلات آن باشم. فضای مجازی و حقیقی را دنبال می نمایم و حاصل آن این شده تا بتوانم با خردجمعی و مشورت، هیئت امناهایی متفاوت در حوزه های آموزش عالی، درمان، ورزش، آموزش و پرورش و غیره تشکیل دهم.

 اگر همه ما و شما عزیزان با خردجمعی، همکاری و هماهنگی دلسوزانه و نیت پاک و سالم شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی شهرستان خودمان بهبود ببخشیم و انگیزه جوانان را برای پیشرفت و توسعه فراهم کنیم، بالاترین خدمت به مردم خوب و شریف اوز می باشد.

– اگر همه ما روی این مسئله که منافع شهرستان اوز، باید در اولویت باشد و به این موضوع صادقانه اعتقاد داشته باشیم، خیلی زودتر به نتیجه می رسیم.

– امروز به دلیل مشکلات زیاد اجتماعی و فرهنگی و محدودیت های شدید اقتصادی، اگر همه کسانی که در اوز از یک موقعیت اجتماعی- فرهنگی- سیاسی – اقتصادی برخوردار هستند برای کمک به مردم شهرستان همراه و هماهنگ نباشند، بدون شک مشکلات شهرستان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

– همه ما باید قبول کنیم که در برابر مردم خوب و با فرهنگ شهرستان اوز یک مسئولیت اجتماعی داریم و اگر به خاطر اختلاف سلیقه و یا مخالفت با یکدیگر برای حل مشکلات مردم موثر و مفید نباشیم، قطعاً در پیشگاه خداوند متعال و مردم شهرستان به ویژه جوانان باید جوابگو باشیم.

– وقتی که اختلاف بین افراد موثر و مفید شهرستان باشد قطعاً میزان انگیزه خیرین برای کمک کمتر می شود و انرژی و وقتی که باید صرف سازندگی شهرستان شود، صرف اختلافات بین افراد خواهد شد.

– ما باید برای نسل جوان که امروز در معرض آسیب های اجتماعی هستند و تعدادی از دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی به مدرسه نمی روند به کمک شما عزیزان طرح و برنامه داشته باشیم. امکانات ورزشی – آموزشی -فرهنگی برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

– امروز اگر شهرستان اوز در مقایسه با شهرستان های همجوار،  نتواند پیشرفت کند و نتواند توسعه پیدا کند همه ما مقصر خواهیم بود.

– پیشنهاد می کنم تعدادی از بزرگان شهر یک نفر را به عنوان، هماهنگ کننده انتخاب کنند و ماهانه جلسه ای برگزار و تمام مشکلات، انتظارات، اعتقادات را مطرح و با همفکری و همراهی همدیگر برای حل آن ها چاره اندیشی کنند.

 در این نشست شیخ صالح انصاری مدیر مجتمع علوم دینی، حجت الاسلام مدیح نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت و مدیر مرکز اسلامی فارس، فریدون نامی رئیس شورای اسلامی، فضل اله سلمانپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه اوز، ساسان پیرزاد دبیر مجمع خیرین شورای سلامت و مشاور رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان در امور خیرین و عضو هیات امنای جاده مربط، جعفر راستگو دستیار و فرماندار در امور مردمی سازی، محمد صدیق پیرزاد پیشکسوت فرهنگی، ابراهیم احمدی مدیر مسئول اوز امروز، عبدالعزیز خضری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز، علی تیرزن رئیس اتاق اصناف و عضو انجمن نواندیشان، حاجی سپهرتاج از خیرین بندرعباس، صالحی زاده از انجمن معلولین اوز، فاطمه نجاتی از گروه اتحاد و توسعه، عبداله پاکزاد از گروه آتیه سازان، ابراهیم جام گوهری، محمد خواجوی، فرهاد ابراهیم پور، عبداله معصوم زادگان، محمد وحدانی  و صادق قاسمی دیدگاه های خود را بیان کردند. 

در پایان محمد محمدی فرمامدار شهرستان اوز صحبت های سخنرانان را جمع بندی کرد. وی گفت: این چنین جلسه ای که همه در کنار هم باشند را کمتر دیده ایم و امشب همه شما اوزی ها باید به خود ببالید که با سلایق های مختلف کنار هم نشسته و ایستاده اید. بیشتر صحبت ها بر اهمیت وحدت و همدلی و دوری از نفاق و حسادت بود که کلید تمام اینها گذشت است.  اگر برای توسعه و پیشرفت هدف باشد می توانیم به هدف برسیم.

سخنان حاضرین

* در مقابل همدیگر قرار نگیریم و در زندگی خصوصی دیگران دخالت نکنیم. انتقاد اصولی داشته باشیم.

*ظرفیت شهر اوز بی نظیر است و می توان برای شهرهای دیگر الگو بود.

*رقابت سالم داشته باشیم.

*ما در زندگی آثار فرهنگی کمی داریم و در امر آموزش کمبودهای بسیاری مشاهده می شود.

*شهر باید یک برنامه ۱۰ ساله در عرصه های مختلف داشته باشد. اگر برنامه ریزی باشد موازی کاری نمی شود.

*اوز نیاز به یک محوریت انسانی دارد امکانات فراهم است ولی در محتوا قوی نیستیم.

*دولت آماده ارائه امکانات است و با نامه و تلفن هیچ چیر به دست نمی آوریم.

*اگر در بین گروه ها وحدت باشد می توان به خواسته ها رسید.

*در بحث درمان، راه و جاده همه دلسوز ساخت هر چه زودتر بیمارستان جدید راهپیما هستیم و ساخت جاده هر منطقه به ثبات می رساند. اهمیت به توسعه زیرساخت های جاده‌ای باعث افزایش اشتغال و درآمدزایی، هموارسازی و سرعت بخشیدن می شود.

* بعد از کلمه اتحاد، همدلی است و باید تیمی کار کرد اختلافات وقتی منطقی باشد کار ساز است.

*نباید به عقب برگردیم باید برای منافع شهر و شهرستان کار مشترک و هدف مشترک داشته باشیم.

* هیات امنای مشترک در دبی و اوز را دوباره احیا کنیم.

*تعدد گروه ها در شهر در صورتی باعث توسعه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می شود که دیگران را هم بپذیریم. ما مسافر یک کشتی هستیم.

* فقط یک شهر مصرفی نباشیم. چرا در شهرک صنعتی سرمایه گذاری نشود که شهر جانی دوباره بگیرد.

*چند بعدی و اختلافات را با تدبیر حل کنیم. مرجعی برای مطالبه گری باید باشد.

*باید در فضای حقیقی کار کرد نه فضای مجازی.

*خیرین ما هر کجا که باشند مرجع خیر و برکت است. 

*ما نباید به خط قرمز برسیم.


6 دیدگاه

  1. امید است این نشست جواب بدهد

  2. دل نوشته یک. اوزی. درباره. جلسه وحدت واتحاد

    جلسه ای خوب. وبسیار. ضروری بود که توسط خیر بزرگوار شهرمان برگذار شد شهرستان ما در شرایط فعلی بخاطر اختلافات گروهی از قافله توسعه و پیشرفت. در منطقه عقب. افتاده. است باید با تشکیل چنین جلساتی. دلها بهم نزدیکتر. شود وبا ایجاد کار گروههایی مشکلات بهداشت. ودرمان شهر. بیمارستان. جدید. راهپیما. استقرار. ادارات مورد نیاز. مردم. موضوع. آب. وجادهها به صورت. جدی. در دستور کار مردم. ومسولین. قرار گیرد. ومرتب. پیگیری. شود باید موضوع. عدم تحرک شورا و شهرداری. برای. سر و سامان دادن وضعیت شهر بررسی وپیگیری. واقدام. شود و……اینشالله که گروهها وانجمن ها. به وحدت. نظر. برسند و تنها. برای. پیشرفت. اوز. فکر. کنند

  3. سوال صادقانه. یک شهروند. از رسانه ها

    دراین جلسه مهم خبری از حضور شهردار و ریس شورای شهرستان دیده نمیشود. آیا ایشان. در سفر. هستند. ویا اینکه ……؟؟ لطفا جهت شفافیت اطلاع. رسانی. شود

  4. شورا و شهرداری. اوز. پاسخگو. باشند

    آقای فرودی. شهردار لار. برای. پیگیری ارتقارتبه. ودرجه شهرداری. لار به شیراز. واستانداری. مراجعه کردند. شهردار. وشورای. شهر. ما میدانند که شهرداری. اوز. بیش از ۱۰. سال. است. که.ارتقایی نداشته. ودرجا. میزند. اما در منطقه. شهرداری های گراش. خنج. لطیفی. جویم. وخور. ارتقا. پیدا کردند

  5. عالی برگزار شد به امید نشستهای بیشتر و پربارتر

  6. پرسنل بیمارستان اوز

    ان‌شاءالله هر چه سریعتر بادتدابیر فرماندار شهرستان و خانم صالحی ریاست شورا شهرستان و آقایان ابراهیم احمدی و حاج عبدالعزیز خبری از مدیران سابق بیمارستان امیدوار اوز و ریاست نمایندگی سایپا و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اوز و نیز همفکری آقایان ابراهیم پور ودیگر دوستان هر چه سریعتر به وحدت و همدلی برسند و بیمارستان راهپیما سریعتر تکمیل و آماده بهره برداری برسد و بیمارستان قدیم هم به شبکه و درمانگاه شبانه روزی و هر جه صلاح دیگر دوستان هست تبدیل شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد