نیازهای جامعه ورزشی و جوانان با استقرار نمایندگی حل نمی‌شود، باید ارتقا یافت

بیست و سومین نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه با رئیس ورزش و جوانان اوز در ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح روز یکشنبه یکم آبان ۱۴۰۱ در تالار اداره ورزش و جوانان اوز برگزار شد.

به گزارش پسین اوز و به مناسبت بزرگداشت هفته تربیت بدنی و ورزش، خانه مطبوعات شهرستان اوز اقدام به برگزاری نشست مطبوعاتی با پیروز هاشم پور رئیس نمایندگی ورزش و جوانان شهرستان اوز کرد.

 احمد خضری آغازگر نشست بود که با معرفی حضار گفت: هفته تربیت بدنی و ورزش یادآور توجه به ورزش است ولی مسئله جوانان که زیرمجموعه اداره ورزش است ظاهراً مغفول مانده است. رئیس نمایندگی ورزش و جوانان ضمن سپاس از حضور اصحاب رسانه و تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: ظرفیت ورزشی شهرستان اوز بسیار وسیع و غنی است و نمایندگی نمی تواند پاسخگوی امکانات و استعدادهای ورزشی جوانان باشد. لذا از زمان انتصاب در این شهرستان فعالیت خویش را برای ارتقاء نمایندگی آغاز کرده و  مشخص شد که از سال ۱۳۵۴ نمایندگی ورزش در اوز تاسیس شده و تا به امروز همچنان باقی مانده است. حق شهرستان اوز است که نمایندگی آن به اداره تبدیل شود. برای این موضوع کار جمعی را می طلبد. یعنی در مرحله اول شورای شهر و شهرستان باید وارد میدان شوند تا سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تشکیلات سازمانی اداره را مشخص سازد.

 هاشم پور در تشریح اقدامات اظهار داشت: در مجموع ۵۱ هیئت ورزشی در کشور داریم که در شهرستان اوز ۲۶ هیئت تشکیل شده که ۲۰ هیئت آن فعال و ۱۰ هئیت بسیار عالی هستند. از زمان مسئولیت من ۵ هیئت جدید افزوده شده که چهار هیئت هم در شرف تشکیل است و کوشش می شود تا تعداد هیئت ها به عدد سی برسد.

 رئیس ورزش و جوانان اعلام کرد در سطح شهرستان ۲۰ باشگاه ورزشی داریم که قابل توجه است و سعی شده  باشگاه ها مجوز و پروانه فعالیت داشته و ساماندهی شوند. اوز از نظر اماکن ورزشی جزء ۱۰ شهرستان برتر استان است که ۹۰ درصد آن توسط خیرین یا با همکاری خیرین ساخته شده است. یکی از مشکلات حوزه اداری ساختمان تجاری و مسکونی حسان است که به زودی مشکل آن حل و باعث برطرف شدن کمبودهای مالی خواهد شد. کمیته ورزش روستاها و عشایر تشکیل و کفاش از  فیشور مسئول آن است. این مقام ورزشی ضمن تشکر از هیئت امنای سابق گفت: هیئت امنای جدید هم تشکیل که زحمت تامین حقوق کارکنان را می کشند و از آنان سپاسگزاری می شود.  برای رسیدگی به امور جوانان ستاد سازماندهی جوانان داریم که نیاز به کار عملی داشته و لازم است ادارات عضو ستاد نیز همکاری عملی داشته باشند.

وی افزود: تاکنون ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات جذب و زمین های ورزشی روستاها را تجهیز یا افتتاح کردیم. زمین چمن فیشور به دلیل بزرگ بودن تاکنون سه بار به مناقصه رفته است و اکنون در اختیار اداره کل است. حدود ۲۴۰ میلیون ریال برای تجهیز ساختمان اداری جذب شده و یک میلیارد ریال برای سالن ریاست جمهوری جذب و هزینه شده است. بیش از ۱۰۰ برنامه ورزشی اجرا کردیم و دو تن از بازیکنان نونهالان بسکتبال به اردوی تیم ملی دعوت شده و در سایر رشته های ورزشی در استان و کشور شاخص بوده ایم. هاشم پور در پایان گفت: به دلیل وضعیت عملکرد امسال به عنوان اداره برتر استان انتخاب شدیم.

 پس از آن پرسش ها توسط اصحاب رسانه به شرح زیر مطرح شد:

الف- عبدالعزیز نصریانی مدیر پشور نیوز: ۱-سرنوشت زمین چمن مصنوعی فیشور به کجا انجامید؟

ج- زمین چمن فیشور بزرگ و اعتبار زیاد نیاز دارد. سه بار مناقصه رفته و اکنون در مناقصه چهارم است و اقدام می‌شود.

۲- خدمات به جوانان را توضیح دهید؟

ج- همانطور که گفته شد ستاد سازماندهی جوانان تشکیل شده و در بحث مسکن و ازدواج با نهادهای دیگر همکاری داریم.

۳- آیا به هیئت‌های ورزشی اعتبار تعلق می گیرد؟

ج-البته اعتبار داده می شود و بین هیئت های مختلف تقسیم می شود. مطمئن باشید در تقسیم بودجه به طور عادلانه بین شهر و روستا تقسیم می شود.

ب- شریف بازرگانی مدیر موزه نیوز:  ۱- به نظر می‌رسد بیشتر روی ورزش تمرکز و در مسائل جوانان کمتر اقدام می‌شود؟

ج- برای جوانان هم اقدام شده است. سه سمن ثبت شده داریم که سمن صدای مهر ایراهستان به سرپرستی خانم توانگر بسیار فعال است و در مورد جلوگیری از آسیب های اجتماعی کار می کند.

 ۲- نقش هیئت امنا در ورزش و جوانان اوز چیست؟

 ج-هیئت امنای جدید فعال است. آقایان امینا، بذرافکن، کراماتی، نامی و حسینی و خانم ها رجایی و صفیه نامی ما را یاری می دهند. موضوعی که باید گفته شود بحث عمران و ساختمان بیشتر وقت مدیران ورزش را در استان گرفته است و پیشنهاد شده که مانند آموزش و پرورش سازمان نوسازی تاسیس شود؛ تا مدیران بیشتر به امور ورزش و جوانان برسند.

 ۳-سرانه ورزش در ایران و شهرستان اوز چقدر است؟

ج- سرانه ورزش در کشور حدود ۱۳ دقیقه است و ۴۰ درصد از مردم در خانه ورزش می کنند. اما آمار دقیقی از سرانه ورزش شهرستان فعلا نداریم اما به نسبت جوانان، اهل ورزش هستند.

 ۴-چرا شطرنج در اوز ساکت است؟

ج- در اوز خانه شطرنج داریم و بازیکنان مطرح شطرنجی زیاد هستند. اما هیچ احدی مسئولیت هیئت شطرنج را پذیرا نیست ولی در حال رایزنی هستیم.

س-سنا ملاحت از اوز امروز: اگر نمایندگی ارتقاء یافت نیروهای فعلی به استخدام پذیرفته می‌شوند؟

ج- اگر اداره شدیم به یاری خدا سه نیروی اضافه خواهد شد. ولی با شرایط قانونی و استخدامی مانند: سن، تحصیلات و غیره استخدامی صورت می گیرد.

د-آنا حسینی از پسین اوز:چرا به هیئت کوهنوردی اهمیت داده نمی شود؟

ج-هر نوع اقدام ورزشی که با هماهنگی ما باشد حمایت می‌کنیم. در مورد صعود کوهنوردان شهرستان هم بنر زده و هم اطلاع رسانی شده و حمایت کرده‌ایم. ولی اگر بدون اطلاع باشد مسئولیتی نداریم.  البته بعضی از رشته های ورزشی زیر ساخت نداریم. مانند: شنا که استخر خوب لازم است، موتور سواری که زمین نداریم و غیره.

هـ- عبدالرحمان صالح از پیام دانش:

۱-چرا پیشکسوتان ورزش مورد توجه نیستند؟

ج- هیئت های ورزشی نتوانستند پیشکسوتان خود را معرفی کنند. البته ما برنامه داریم که گروهی از پیشکسوتان، معتمدان و خیرین سعی در ایجاد راه حل های مشکلات بکنیم. البته هیئت امنا طبق قانون نیست ولی طبق عرف و دلسوزی و علاقه‌مندی تشکیل شده و بازوی اجرایی ما هستند.

۲- اعتبار ورزشی شهرستان چقدر است؟

ج-اعتبار ما مشخص نیست و در اثر پیگیری اداره، فرماندار و نماینده مجلس جذب اعتبار می‌شود.

 ۳- انتخاب هیئت امنا بر چه اصلی است؟

ج- در مورد هیئت امنا قبلاً پاسخ داده شد.

ی-  عبدالعزیز خضری مدیر پیام دانش ۱-آیا نمایندگی از سال ۵۴ دارای تشکیلات بوده است؟

ج- بله تعریف شده است.

 ۲- هزینه‌های جاری اداره از چه منبعی پرداخت می شود؟

ج- توسط اداره کل پرداخت می شود.

۳- آیا بین آموزش و پرورش و ورزش و جوانان تعامل است؟

ج- همکاری و تعامل داریم و سعی در افزایش آن داریم.

و- احمد خضری مدیر پسین اوز: ۱- اوز در ورزش جنوب همیشه مطرح بوده است. مثلا اردوی تیم فوتبال نونهالان کشور، حضور رئیس فدراسیون، حضور بازیکنان مطرح کشور، حضور تیم فوتبال پیشکسوتان کشور، برگزاری مسابقات دوچرخه سواری کشور و غیره آیا شما هم برنامه ای در این زمینه دارید؟

ج- در ورزش انفرادی ما موفق بوده و هستیم. مانند کاراته، تنیس روی میز و کوهنوردی در ورزش جمعی فقط فعلاً بسکتبال موفق شدیم. بازیکنانی که در تیم های دیگر توپ می‌زنند. اگر حمایت مالی باشد می‌توانیم اقدام کنیم.

۲- آیا به نظر شما هیئت های ورزشی موجود به نسبت شهرستان های همجوار موفق هستند و چه نمره‌ای می‌دهید؟ من راضی هستم. چون در استان به عنوان اداره برتر انتخاب شدیم و از نمره ۱۰ به خودمان ۶ می‌دهم. انشاالله به ۱۰ هم خواهد رسید.

نشست که از ساعت ۹ و ۱۰ دقیقه صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۰:۴۰ پایان یافت.  مدت نشست برابر ۹۰  دقیقه بود که ۱۱۷ پرسش مطرح و به آنها پاسخ داده شد. عبدالرحیم نوروزی از اوز امروز و مریم سمیعی از پسین اوز نیز در نشست حضور داشتند.


1 دیدگاه

  1. قابل توجه خانم صالحی وخانم. برازنده در شورا ی شهر

    شورای شهر و شهرستان. برای تبدیل نمایندگی ورزش. به اداره باید پیگیری واقدامات لازم. انجام. دهند در گراش. شورای شهر. ومعتمدین ومسولان. گراش. پای کار هستندو دارند. نمایندگی. را به اداره. ارتقا می دهند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد