چگونگی معافیت مالیاتی برای موسسات خیریه

چگونگی معافیت مالیاتی برای موسسات خیریهبه گزارش پسین اوز، عبدالمهدی قاسمی- معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان گفت: همه مؤسسات خیریه شهرستان های لارستان و اوز می بایست پرداخت های حمایتی خود را تنها از طریق حواله های «ساتنا / پایا» و به شیوه ای خاص انجام دهند تا مشمول برخورداری از معافیت مالیاتی شوند.

این الزام سراسری مستند به بند ح تبصره ١٧ قانون بودجه سال ١٣٩٩ کشور است و در راستای افزایش شفافیت عملکرد مؤسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد و نیز جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد انجام می شود؛ علاوه بر آن مؤسسات خیریه از این طریق می توانند با بهره گیری از پایگاه اطلاعاتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، از استحقاق افراد زیر پوشش خود اطمینان حاصل کنند.

در هنگام انتقال پول از طریق حواله «ساتنا / پایا» لازم است در قسمت «شناسه پرداخت» یک کد ٢۴ رقمی درج شود که متشکل است از: ابتدا عدد ١١٠، سپس عدد ١١ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها عدد ١٠ رقمی شماره تلفن همراه رابط مؤسسه خیریه (بدون در نظر گرفتن صفر ابتدای شماره تلفن).

پس از انجام پرداخت به شیوه یاد شده، اطلاعات از شبکه بانکی دریافت و در سامانه مخصوصی طبقه بندی و ثبت خواهد گردید که مبنای معافیت مالیات عملکرد سال ١٣٩٩ مؤسسات خیریه هنگام محاسبه در سال ١۴٠٠ خواهد بود.

مؤسسات خیریه لارستان و اوز ضمن پایبندی به شیوه پرداخت توضیح داده شده، در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، پرسش های خود را به پست الکترونیکی دفتر امور حمایتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به نشانی ngo@mcls.gov.ir ارسال نمایند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد