کلنگ مخزن آب ۲۵۰۰ متر مکعبی فیشور به زمین زده شد

کلنگ احداث مخزن آب ۲۵۰۰ متر مکعبی فیشور چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ با حضور مسئولین استانی در پارک جنگلی فیشور به زمین زده شد.

به گزارش پسین اوز، شاکر عبدی رئیس شورای اسلامی فیشور در این آیین گفت: احداث این مخزن می تواند کمک بزرگی به کمبود آب برای مردم فیشور باشد که توسط نماینده خیر تیمور جوکار پیگیری و احداث خواهد شد. وی در ادامه درخواست ارتقاء فیشور به بخش، راه انداز چاه علی آباد و استقرار نمایندگی اداره آبفا در فیشور را از دیگر تقاضاهای مردم عنوان کرد.

تیمور جوکار نماینده خیر، ضمن تشکر از خیر که نخواسته نامش فاش شود گفت: این مخزن آب ۲۵۰۰ مترمکعبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از طرف خیر تأمین و ساخته خواهد شد. خاکبرداری محل احداث مخزن به اتمام رسیده و امیدواریم در کمتر از یک سال این پروژه به بهره برداری برسد.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز گفت: یکی از دغدغه های مردم فیشور کمبود آب بود و بنده نیز با مدیر کل آبفای استان در زمینه ی راه اندازی چاه علی آباد و همچنین انعقاد تفاهم نامه بین خیر مخزن آب و آبفای استان به صورت مکاتبه و حضوری بحث و تبادل نظر نموده ام. با ساخت این مخزن و راه اندازی چاه علی آباد، مشکل آب فیشور تا سال ها حل خواهد شد.

محمدعلی قلندری قائم مقام اداره آبفای استان، از خیر، نماینده خیر، فرماندار، آبفای اوز، بخشدار مرکزی، شورا و دهیاری فیشور و تمامی کسانی که در زمینه ی شروع به ساخت این مخزن همکاری داشته اند سایر دست اندرکاران تشکر و قدردانی نمود.

قائم مقام اداره آبفای استان گفت: تعهدات آبفا تجهیز و راه اندازی و خط انتقال چاه علی آباد، اجرای خط انتقال رفت و برگشت مخزن آب به طول ۳۶۰۰ متر، احداث یک مخزن دیگر و تعویض شبکه فرسوده به طول ۲۰ کیلومتر در دست بررسی بوده و برخی از وسایل مورد نیاز نیز خریداری شده و اعتبارات آتی نیز به آن اختصاص داده خواهد شد. اداره آبفای استان آمادگی دارد در زمینه اجرای طرح فاضلاب و استفاده آب حاصل از آن برای سالم سازی محیط زیست و اشتغالزایی با سرمایه گذاران در این زمینه همکاری نماید.

حمیرا نامدار- خبرنگار پسین اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد