آغاز برداشت پنبه از مزارع کشاورزی شهرستان اوز

برداشت پنبه از مزارع کشاورزی بخش‌های بیدشهر و مرکزی شهرستان اوز با برداشت پنبه از مزارع شهر کوره آغاز شد.

به گزارش پسین اوز و به نقل از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اوز از روز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ برداشت پنبه از مزارع شهر کوره مرکز بخش بیدشهر شهرستان اوز آغاز شد.

اسماعیل قاسمی افزود: سطح زیر کشت پنبه در شهرستان اوز عمدتاً در بخش‌های مرکزی (فیشور) و بیدشهر (کوره، اسلام آباد و قلات) افزون بر ۲۸۵ هکتار است که میانگین عملکرد برداشت بین ۳ تا ۳/۵ تن در هکتار می‌باشد و پیش بینی می‌شود که امسال بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ تن پنبه در کل شهرستان تولید و به بازار مصرف روانه شود.

قاسمی با اشاره به فصل برداشت پنبه گفت: همه ساله از نیمه آذر تا نیمه دی ماه به مدت یک ماه محصول پنبه از مزارع برداشت می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اوز اظهار داشت: محصولات پنبه شهرستان اوز بسیار مرغوب و به کارخانه پنبه پاک کنی داراب تحویل می‌شود.

قاسمی ضمن تشکر از کشاورزان و پنبه کاران شهرستان اوز اعلام کرد: به جای کشت تابستانی می‌توانند از کشت پنبه استفاده کنند. چون مصرف آب کم است و بالاترین محصول را تولید می‌کند. بنابراین با کاشت پنبه در منطقه ایجاد اشتغال می‌شود و ارزش اقتصادی بالاتری را به وجود می‌آورد.

وی در پایان گفت: مناطق وسیعی از شهرستان اوز مناسب کشت پنبه است و توصیه می‌شود که کشاورزان به کشت این محصول روی آورند.


1 دیدگاه

  1. خدمت ریس اداره کشاورزی. اوز

    اخبار خوبی. است امیدواریم که. مدیریت جهاد کشاورزی اوز فعال شود. وشهرستان رو به توسعه برود شهرستان. اوز وبخصوص بخش. بید شهر آمادگی خوبی. برای. کارهای. کشاورزی. دارد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد