بازدید ۹۰ نفر از دانشجویان جدید الورود دانشکده بهداشت اوز از موزه مردم شناسی

بازدید ۹۰ نفر از دانشجویان جدید الورود دانشکده بهداشت اوز از موزه مردم شناسی

به گزارش پسین اوز و به نقل از روابط عمومی موزه با شروع سال تحصیلی جدید و جهت آشنایی دانشجویان جدید دانشکده بهداشت با آداب و رسوم و فرهنگ مردم اوز ، به ابتکار دانشکده بهداشت مورخ ۶و ۷ مهر ماه نود نفر از این دانشجویان از موزه مردم شناسی اوز بازدید نمودند .
در این بازدید که دانشجویانی از اقصی نقاط ایران حضور داشتند ، توسط راهنمایان موزه در مورد ابزار و اشیای مورد استفاده در زندگی روزمره مردم اوز در یک قرن اخیر ، ابزار و لوازم اشتغال مردم و لباس های زیبای زنان و مردان اوز توضیحاتی ارائه گردید .

در بازدید از کتابخانه تخصصی موزه ، این دانشجویان با نویسندگان اوزی و کتب آنان آشنا گشتند .
یکی از مواردی که برای دانشجویان جالب بود معماری زیبای خانه تاریخی سوداگر بود که براساس معماری مناطق گرم و خشک ساخته شده است .
ارتباط نزدیک بین موزه مردم شناسی اوز با دانشگاه های اوز همانند دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد ، دانشکده بهداشت اوز و نیز دانشجویان علوم دینی ، باعث رونق موزه گردیده است .
لازم به ذکر است که طی چندسال اخیر دانشجویان اوز ، لارستان ، گراش و خنج در تحقیق و ارائه پروژه های خود از معماری خانه تاریخی سوداگر ( موزه مردم شناسی اوز ) و اشیای موجود در این موزه بهرمند شده اند .
امید است که این ارتباط تنگاتنگ بیش از پیش تداوم داشته و در جهت رشد و توسعه مبانی علمی و فرهنگی طرفین مورد استفاده قرار گیرد .

روابط عمومی
موزه مردم شناسی اوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد