فرماندار اوز: ادامه کار مطبوعات شهرستان با جدیت دنبال می شود

به گزارش پسین اوز در نشست اصحاب رسانه، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار اوز بر ادامه کار و فعالیت مطبوعات محلی، با پیام دانش، پسین و پیام تاکید شد.

علی اصغر علی پور فرماندار شهرستان اوز گفت: مطبوعات رکن چهارم دمکراسی است و نقش اساسی در پایداری توسعه و فرهنگ دارد. در شهرستان اوز نشریات با پیام، پسین و پیام؛ ارتباط دهنده دولت و ملت، یعنی مسئولان و مردم هستند. وجود و حضور این سه نشریه تعیین کننده شاخص مهم توسعه یافتگی فرهنگی این شهرستان نوپاست. بدیهی است تعطیلی مطبوعات در هر جامعه ای باعث خسران آن جامعه است. لذا سعی می کنیم رسانه های منطقه فعال، سرپا و پویا باشند.

علی پور با اشاره به نقش رسانه های ماهواری و معاند که سعی در غارت فرهنگ و هویت مردم دارند بالعکس شما با تولید مطالب زیبا به پایداری فرهنگ و شناسائی فرهنگ و هویت مردم کمک می کنید. وی در پایان اظهار داشت رسانه زبان صادق و گویای مردم و مسئولان است و سعی می کنم در آینده بسیار نزدیک مسائل و مشکلات را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان گذارم.

در ابتدای نشست فروغ هاشمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز طی سخنان آغازین گفت: دوران بیماری کرونا دوران لطمه به سلامت جسمی و روحی مردم شده و در این میان نشریات شهرستان دچار لطمه شدید شده اند. وی ضمن تمجید از زحمات نشریات سه گانه شهرستان اوز گفت: مطبوعات صدای مردم برای مسئولان هستند. ولی ما نتوانسته ایم برای آنان کاری مهم انجام دهیم.

شریف بازرگانی به تاسیس کانال خبری رشا (رسانه شهرستان اوز) اشاره کرد و گفت: برای تسهیل کار با همکاری دوستان رشا تاسیس شده است . وی افزود: مسئولان و مردم باید قدر این سه نشریه را در شهرستان بدانند. آنان خدمات زیادی به جامعه کرده و می کنند. وی در ادامه گفت: سعی شود به مردم جرات حرف زدن و مطالبه گری داده شود.

 ابراهیم احمدی مدیر مسئول پیام اوز اظهار داشت: رسانه فرصتی برای مسئولان و مردم است و برای شهرستان اوز افتخار و بالندگی است که دارای سه نشریه مجوز دار هستند. در استان فارس بعضی از شهرستان ها حتی یک نشریه هم ندارند. وی خواستار نشست مطبوعاتی و حمایت مادی و معنوی ادارات و فرمانداری شد.

عبدالعزیز خضری مدیرمسئول گاهنامه با پیام دانش گفت: لازم است مطبوعات شهرستان و حتی شهرستان های هم جوار همدیگر را حمایت کنند تا به توسعه پایدار برسیم. وی از مدیران مطبوعات درخواست کرد که شجاع باشید و مطالب را صریح انعکاس دهید. خضری از فرماندار درخواست کرد تا ادارات و موسسات روابط عمومی خود را تقویت کرده و جلسه ای با مدیران گروه های مجازی نیز برگزار شود.

احمد خضری مدیر مسئول پسین اوز اظهار داشت: می طلبد که مسئولان ادارات شهرستان انتقادپذیر بوده و فضای انتقاد پذیری و پاسخگوئی را ایجاد کنیم. وی از فرماندار درخواست کرد در شورای اداری به مسئولان توصیه شود تا از مطبوعات حمایت و با آنان همکاری کنند. خضری به شرح کامل مشکلات مالی و اداری پسین اوز و سایر مطبوعات پرداخت و در ادامه با اشاره به سابقه خود و همکاران در پسین اوز گفت: چنانچه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه فرماندار و خیرین تامین جا و مکان و پشتوانه مالی انجام دهند دفتر خبری صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا در اوز فعالیت مجدد خویش را شروع نماید.

در پایان مقرر شد که مدیران اصحاب رسانه نیازمندی های خویش را کتباً به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ارسال تا به اداره کل انعکاس داده شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد