اوز میزبان بزرگترین رویدادمسابقات دوچرخه سواری استان فارس

شهر اوز در سومین روز از آخرین ماه سال ۹۷ میزبان بزرگ ترین رویداد دوچرخه سواری شاخه کوهستان کراس کانتری استان فارس بود .

 

در این رویداد بزرگ ورزشی تیم های سه استان فارس ، بوشهر وهرمزگان در قالب تیم های اوز ، لار ، مرودشت ، بندرعباس ، شیراز ، جهرم ، داراب ،لامرد ، کازرون و …. در سه رده سنی نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان و با شرکت بیش از ۷۰ دوچرخه سوار حضور داشتند و دوچرخه سواران در رشته دوچرخه سواری کوهستان مسافت بیش از دو کیلومتری پیست دوچرخه سواری فل بدار را با هم به رقابت پرداختند.

قبل از سوت شروع این مسابقات سید یوسف حسینی رئیس اداره ورزش و جوانان بخش اوز به نمایندگی از آحاد مردم اوز به ورزشکاران  شرکت کننده در این مسابقات وهیت همراه وهمچنین رئیس هیات دوچرخه سواری استان خیر مقدم گفت و از همکاری کمیته برگزاری این مسابقات و نیروهای انتظامی حاضر و نیروهای امدادی هلال احمر اوز و تماشاگران  در پیست دوچرخه سواری اوز تقدیر وتشکر نمود و ابراز امیدواری کرد اوز در آینده بتواند میزبان برگزاری مسابقات دوچرخه سواری  قهرمانی کشور باشد .

دکتر هادی باشفاعت رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس که به اتفاق هیت همراه در این مسابقات حضور داشت با تقدیر و تشکر از مسئولین ورزش اوز و هیات برگزاری این مسابقات گفت سلامتی ورزشکار ، روحیه جوانمردی و پهلوانی و احترام به همدیگر در مسابقات دوچرخه سواری کوهستان از اولویت های اول است وی در ادامه ، شهر اوز را میزبان شایسته این مسابقات دانست.

در ادامه پس از اجرای طرح مارشال ( آشنایی دوچرخه سوار با مسیر مسابقه) رقابت دوچرخه سواران در رده های سنی شرکت کننده برگزار گردید که پس از رای داوران حاضر در مسابقات نتایج این رویداد بزرگ ورزشی به شرح زیر اعلام گردید

رده سنی نوجوانان

مقام اول : فاضل پیامی از اوز

مقام دوم :علی رزمجو قلائی از کازرون

مقام سوم : عرفان دانشمند از بندرعباس

رده سنی جوانان

مقام اول : محمدحسن امینی از مرودشت

مقام دوم :عادل زکی پور از کازرون

مقام سوم :حسن شکوهی از کازرون

رده سنی بزرگسالان  ( آزاد) :

مقام اول : فرزادخدایاری از شیراز

مقام دوم : فرشید صلاحیان از کازرون

مقام سوم : محسن صالحی از مرودشت

در این مسابقات در رده نوجوانان و جوانان به نفرات اول تا سوم هریک مبلغ یک میلیون ریال و در رده سنی بزرگسالان به نفرات اول تا سوم به ترتیب نفر اول مبلغ ۵ میلیون ریال نفر دوم مبلغ ۳ میلیون ریال و نفر سوم مبلغ ۲ میلیون ریال جایز نقدی اهدا گردید.

محبوب معصوم زادگان دبیر کمیته دوچرخه سواری کوهستان در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفتگو با دبیر سرویس ورزشی پسین اوز گفت این مسابقات به واسطه حضور تیم های دوچرخه سواری سه استان و حضورتنی چنداز قهرمانان دوچرخه سواری ایران در رده های مختلف و بعضا دارنده مدال های آسیایی وکشوری در این مسابقات و کثرت حضور ورزشکاران از سطح بسیار بالای برخوردار است که امیدواریم برگزاری چنین مسابقاتی زمینه میزبانی اوز در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را فراهم نماید .

این مسابقات با حمایت مالی فروشگاه دوچرخه نجم صحرا دبی به مدیریت محمود حلاجی اوزی و زیر نظر هیات دوچرخه سواری استان و با همکاری هیات دوچرخه سواری اوز و اداره ورزش و جوانان این شهر برگزار گردید و خشایار نیکبخت سرداور و رئیس کمیته داوران استان وحامد رهرآوردمسئول کمیته دوچرخه سواری کوهستان استان فارس از شیراز به عنوان داوران این رویداد ورزشی و فواد کاویانی ، امیر میلان ، امیر حاجی ، عادل مولوی،مهران محمودی و مانی کریما از اوز تیم داوری مسابقات را همراهی نمودند .

شایان گفتن است پیست دوچرخه سواری اوز در شمال این شهر حدفاصل نخیلات باستانه و رشته کوههای زاگرس مشرف به شهر در طبیعت بکر و زیبایی قراردارد .


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد