تجلیل از حافظان قرآن، خادمان مساجد و ائمه جمعه شهرستان اوز

ائمه جمعه، خادمان مساجد و حافظان قرآن شهرستان اوز طی آیین ویژه ای در تالار اجتماعات مدرسه عالی احمدیه اوز با حضور روحانیون و مسئولان شهرستان و استان مورد قدردانی قرار گرفتند.

به گزارش پسین اوز، در دنباله برگزاری گرامیداشت روز اوز با حضور مسئولان ادارای شهرستان، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس، رئیس مجمع احیای فرهنگ اسلامی قم، طلاب و گروهی از فعالان اجتماعی اوز، آیین نکوداشت خدام مساجد و قرآن و ائمه جمعه و جماعت در تالار مدرسه عالی احمدیه با ۳۵ دقیقه تاخیر در شامگاه ۱۵ فروردین ماه برگزار شد.

قاری خردسال قرآن «مصعب حنیفی» آغازگر این آیین بود.

حجت الاسلام محمدلقمان مدیح مدیر مرکز اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس، شهرستان و شهر اوز را یک شهر همراه و متفاوت ذکر کرد و گفت: اوز شهر سکوت سرشار از اندیشه است. دیاری است که ذکر و یاد و نام خدا در آن موج می زند.

وی اوز را شهر فرهنگ و ادب دانست و افزود: از دیرباز مردم اوز به سخت کوشی و اهل دیانت شناخته شده اند.

وی اوز را علاوه بر این که یک شهر مذهبی معرفی کرد گفت: این شهر هوشمند، مترقی و متغیر است که نمونه بارز آن نقش بانوان در فعالیت های اجتماعی است. حجت الاسلام مدیح به خوبی از طلاب، علما و فرهیختگان اوز نام برد.

شیخ محمدیوسف وخشوری رئیس شورای اهل سنت و هیئت فتوای اهل سنت جنوب طی سخنانی گفت: شورای عالی اهل سنت، سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان را در بر می گیرد و در حال حاضر شورای عالی مدارس زیرنهاد اجتماعی شورای عالی اهل سنت هستیم و نهادهای قرآنی، اجتماعی، علمی، ادارای و مالی در حال فعالیت هستند. وی ویژگی های جامعه اسلامی را تشریح و نماز، روزه و انفاق را مهم ترین ویژگی دانست.

شیخ محمدزمان زمانی معاون قرآنی مجتمع علوم دینی اوز، فعالیت های این معاونت را توضیح داد و آمار حفاظ قرآن در رده های مختلف سنی را اعلام و از فعالیت و همکاری مشترک آموزش و پرورش و مجتمع علوم دینی در برقراری کلاس های قرآن در تابستان خبر داد و گفت: این همکاری در گذشته بسیار جواب داده است.

مسعود کراماتی شهردار اوز لزوم تکریم از خادمان مساجد را لازم دانست و اظهار داشت: این مردان خدا بی ادعا بوده و با کمترین امکانات در شهر و شهرستان اوز به مساجد و ترویج فرهنگ اسلامی خدمت می کنند.

محمد محمدی فرماندار شهرستان اوز ضمن قدردانی از برپایی این نشست گفت: قرآن منشا تحول و شفابخش، ناهنجاری های جامعه است. وی همکاری آموزش و پرورش و مجتمع دینی را ستود و خواستار استحکام و توسعه آن شد.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ضمن تقدیر از اعضای ستاد برگزاری روز اوز خواستار اتحاد و هماهنگی بیشتر برای اجراهای بهتر شد. وی گفت: با تصویب شورای فرهنگ عمومی روزهای اوز، فیشور و مححلچه به خوبی و زیبایی هر چه تمام تر برگزار شد.

هاشمی با نام بردن از دست اندرکاران روز اوز از آنان سپاسگزاری کرد و گفت: ان شاءاله با راه اندازی دبیرخانه روز اوز برای سال آتی برنامه های بهتری خواهیم داشت.

در پایان شریف بازرگانی مدیر موزه مردم شناسی نیز ضمن تقدیر از برگزاری روز اوز آن را دستمایه پیشرفت قلمداد کرد و گفت: در صدد ثبت آثار ناملموس اوز هسیتم.

در پایان به تمامی ائمه جمعه شهرها و روستاهای اوز و خادمان مساجد شهر اوز و حافظان قرآن کریم لوح تقدیر و هدایا داده شد و از سوی شورای اسلامی و دهیاری فیشور به شهردار لوح تقدیر اهداء شد.  همچنین به حجت الاسلام مدیح، فرماندار، بخشدار مرکزی و غیره نیز لوح تقدیر داده شد.

در پایان حضار ضیافت افطاری و اقامه نماز جماعت را در مسجد و شام نیز در تالار امپراطور صرف کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد