تجلیل فرمانداری و اداره ارشاد از خبرنگاران

به گزارش پسین اوز، به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی آیین تجلیل از خبرنگاران برای نخستین بار به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز روز پنجشنبه ۱۶ مرداد در تالار فرمانداری اوز برگزار شد.

در این آیین که  اصحاب رسانه شهرستان اوز حضور داشتند فرماندار ضمن تبریک روز خبرنگار و عید غدیر و یادآوری شهادت محمود صارمی گفت: وظیفه فرمانداری و مسئولان است که از زحمات شجاعانه شما خبرنگاران و اصحاب رسانه تقدیر گردد. علی اصغر علی پور افزود: جایگاه شما در بین مردم و مسئولان والا و مشخص است و شما این جایگاه را در اثر پیام رسانی کسب کرده‌اید.

فرمانداردر بخشی از سخنانش از تلاش اصحاب رسانه رسمی و غیررسمی در ایام کرونا تقدیر کرد و گفت: واقعا اطلاع رسانی شما در اوائل شیوع ویروس کرونا تحسین برانگیز بوده و این موضوع با شدت ادامه دارد.  علی پور اظهار داشت: با آغوش باز به استقبال نشست مطبوعاتی می آیم و انتقاد سالم را می پذیرم. چون مطبوعات و شما اصحاب زحمتکش رسانه بیان کننده مطالبات به حق مردم هستید. بنابراین نگاه من به شما ۶ رسانه مجوزدار شهرستان نگاه روابط عمومی نیست، بلکه شما مشاوران و یاری دهندگان فرمانداری هستید. بنابراین می‌طلبد که نگاه شما نیز مطالبه گرانه و به حق باشد.

بالاترین مقام سیاسی و اجرایی شهرستان اوز اضافه کرد که: اعتبار فرمانداری و دولت تدبیر و امید در انعکاس حقایق است. وی در پایان ضمن تایید سخنان مدیران مسئول نشریات گفت: ما باید از ظرفیت فرهنگی شهرستان بیشتر بهره ببریم و برای تاسیس خانه مطبوعات همکاری لازم خواهم کرد و درخواست های شما را بررسی می کنم.

این آیین در ساعت ۱۲ ظهر روز پنج شنبه ۱۶ مرداد با قرائت قرآن توسط ناصر رفیعی آغاز و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ضمن گرامیداشت شهادت محمود صارمی از همت و تلاش خبرنگاران شهرستان اوز سپاسگزاری کرد.

 فروغ هاشمی افزود: هرچند قبل از ارتقاء نیز در خدمت خبرنگاران بودیم ولی امسال با شور و هیجان بیشتری این کار انجام می گیرد.

 فرزاد شریفی مدیر دفتر نماینده مردم در مجلس ضمن تبریک به خبرنگاران شهرستان گفت: تاکنون رسانه‌های اوز در مورد اخبار منطقه خوب عمل کرده اند و تشکر می شود انتظار است این کار ادامه داشته و خبرتان را بیشتر بر مبنای عدالت تنظیم کنید. وی افزود: مشکلات شما را به اطلاع نماینده خواهم رساند.

 احمد خضری مدیرمسئول پسین اوز گفت: امسال تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری و به صورت مستقل انجام می‌گیرد ولی ما پیوسته از الطاف فرمانداران ویژه لارستان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و مدیر روابط عمومی فرمانداری در سال‌های قبل بهره‌مند و پیوسته اصحاب رسانه اوز در راس قرار داشته اند. وی به سابقه و ظرفیت فرهنگی شهرستان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت و توانایی بهتر و بیشتر بهره مند شویم.

خضری با اشاره به اولین تاریخ مدون اوز یعنی تاریخ دلگشای اوز توسط شاد روان محمد هادی کرامتی اظهار داشت: این کتاب گرانقدر، منبع و ماخذ پژوهشگران و نویسندگان شده است و مایه افتخار است. وی همچنین با یادآوری از دکتر مصباح زاده و استاد فرامرزی و روزنامه کیهان، جنوب را خاستگاه قلم و ادب توصیف کرد. احمد خضری عصراوز را ماهنامه‌ی مثال زدنی نامید که علاوه بر رسالت رسانه‌ای کانونی برای آموزش و تربیت جوانان بود. وی افزود: کتابخانه بانو چکیده عصر اوز است و دانشگاه آزاد و بسیاری از امکانات فعلی در عصر اوز طراحی و به وجود آمد، و اکنون پسین اوز پرچمدار آن است و باید از شورای سرپرستی و نویسندگان عصر و پسین اوز و ۳ نفر از همکاران باوفای آن به نیکی یاد کرد. مدیر مسئول پسین اوز و در پایان ضمن برشمردن مسائل و مشکلات خواستار برطرف شدن آنها شد.

عبدالعزیز خضری مدیر مسئول با پیام دانش اوز نیز گفت: فاصله و شکاف بین مردم و مسئولان را می‌توان از طریق رسانه به خوبی حل و فصل کرد وی خواستار ایجاد گفتمان درست و تعامل و هم اندیشی برای برطرف شدن مشکلات گردید. خضری با اشاره به اختلاس اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند جلوی اختلاس را بگیرند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز با تاکید بر ایجاد فضای دانش و علم آموزی آن را موجب خودباوری افراد دانست.

ابراهیم احمدی مدیر مسئول پیام اوز گفت: فرصت‌ها و ضعف‌ها و قوت‌ها را باید شناسایی کرد. بحث رسانه فرصتی است که مردم و مسئولان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. احمدی با اشاره به این که سعی شده است پس از ارتقاء جامعه آرام باشد گفت: یکی از راه‌های دستیابی به توسعه افزایش آستانه ظرفیت تحمل مسئولان است و خواستار نشست مطبوعاتی فرماندار و سایر ادارات شد.

مدیر مسئول پیام اوز در پایان گفت: خانه مطبوعات فارس دو نمایندگی در لارستان و مرودشت دارد.  اگر ۵۰ نفر عضو خانه مطبوعات باشند می‌توان آن را در اوز نیز تاسیس کرد.

 دکتر مرتضی اسماعیلی، حمیرا نامدار، رحمانپور، پروانه پدرام، طیبه نامی و محمد احمدی نیز در ادامه جلسه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار به مسائل و مشکلات خبرنگاری پرداختند و خبرنگاری و نویسندگی و کار مطبوعاتی را عشق دانستند و گفتند رسانه ها از نظر مالی هیچ سودی برای افراد ندارند. در پایان جلسه لوح تقدیر و تندیس از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد به خبرنگاران اهدا شد.


1 دیدگاه

  1. لطفا. اطلاع رسانی کنید

    قرار بود در ماه مرداد. ادارات. دادگاه. ثبت اسناد املاک. اداره پزشکی قانونی. درشهرستان اوز تاسیس شود اما تاکنون خبری نشده خبرنگاران این مطالبه مردمی. را پیگیری وبه منتشر نمایند. تامردم درجریان باشند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد