حسین زاده «همدلی از همزبانی بهتر است» را تفسیر می کند

ماه آبان حاوی رویدادها و اتفاقات مهم و ارزشمند است که نکوداشت هفته وحدت نمودی زیبا و عالی در آبان ماه بود این آئین در جنوب شرقی استان فارس با شکوه خاص برگزار شد. گر چه در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا سعی می شود با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از تجمع در اماکن خوددداری شود و طبیعی است که برگزاری هفته وحدت و جشن های میلاد رسول الله (ص) نیز از این قاعده مستثنی نبود ولی باز هم طبق آئین سنتی با همت علی پور فرماندار اوز همایش وحدت در مسجد جامع بزرگ اوز برگزار و نمایش وحدت با حضور ائمه جمعه، روحانیون، نماینده مردم در مجلس و مدیران دفتر وی، نیروهای نظامی و انتظامی، معتمدان و فرمانداران و شهرداران ۶ شهرستان اوز، لار، گراش، خنج، لامرد و مهر برگزار شد.

اما نکته ای که قابل ذکر است حضور نماینده مردم در مجلس در اکثر آئین های شهرستان اوز بود که چند ویژگی از حضور نماینده در هفته وحدت در شهرستان اوز مشاهده شد که ذکر آنها لازم است:

۱- حسین حسین زاده نماینده جوان و تحصیلکرده شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج در همه جلسات و مذاکرات با مردم صبورانه و آرام با توجه به ابتلا به بیماری مرموز، دیسک کمر اما همدل با گویندگان و مردم شرایط ها را تحمل و مسائل را مورد بررسی قرار می دادند. در این رابطه به یاد سروده مولوی می افتیم که می گوید: همدلی از هم زبانی بهتر است.

۲- حضور نماینده مجلس در شامگاه ۱۱ آبان و بامداد ۱۲ آبان و غیره در همایش وحدت، کلنگ زنی موزه مردم شناسی و افتتاح مرکز خدمات کاردرمانی و غیره و قبل از آن در نشست های هیات امناهای جاده های اوز و جلسات دیگر را می توان به قطره های کوچک آب برای تشکیل دریا و دانه های ریز شن برای به وجود آمدن ساحل زیبا و لحظه های کوتاه برای تشکیل زندگی اشاره کرد. این ها باعث ایجاد محبت و همدلی بیشتر مردم و نماینده و در نهایت مسئولان  نظام می شود و سروده مولانا نیز تفسیر می شود.

۳- پسین اوز ضمن تشکر و سپاس از نماینده جوان، فعال شهرستان های لارستان، گراش، اوز و خنج از ایشان انتظار است که این رویدادها و حضورها در شهر و روستاها ادامه یافته و پیوسته وجود داشته باشد و برای انعکاس فعالیت ها و پرسش های مردم نشست مطبوعاتی با رسانه های رسمی نیز برپا شود تا ضمن اینکه محبت افزایش یافته مردم از فعالیت ها خبردار شوند. بدیهی است محبت تنها جوشکاری است که دل های شکسته و فواید را رایگان جوش می دهد تا همدلی باز هم بیشتر و ریشه دارتر شود.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد