حضور شیخ عبدالقادر فقیهی در جمع علاقمندان به پیشرفت شهرستان

جلسه ای به پاس تجلیل از خدمات شیخ عبدالقادر فقیهی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اوز دفتر دبی در تالار حکیم فردوسی دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش مریم سمیعی خبرنگار ‌پسین اوز، در روز یک شنبه مورخه ۹ مهر ماه ۱۴۰۲ نشست جمعی از علاقمندان به اعتلای شهرستان با حضور شیخ عبدالقادر فقیهی بانی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز دفتر دبی، نماینده امام جمعه شهر اوز، بخشدار مرکزی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لار و اوز، عضو شورای اسلامی شهرستان و دیگر اعضای شورای اسلامی، روسای ادارات جهاد کشاورزی، دامپزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف، قائم مقام فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و شورای اسلامی فیشور، دستیار فرماندار در امور مردمی سازی فرمانداری، روسای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور مرکز بین الملل و دانشکده بهداشت، در تالار حکیم فردوسی دانشگاه آزاد اوز برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از تلاوت قرآن توسط سلمان قائدی، محسن مهرآوران مدیر پژوهشی و عمرانی دانشگاه آزاد ضمن خیر مقدم اظهار داشت: این جلسه به منظور تجلیل از خدمات شیخ عبدالقادر فقیهی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اوز دفتر دبی بوده است.

عبدالعزیز خضری و مهدی زارع روسای دانشگاه ها آزاد اوز و لارستان سخنانی ایراد کردند.

در ادامه شیخ محمد زمان زمانی نماینده امام جمعه گفت: انسان موجودی کاملاً نیازمند است. انسان دو حق بر گردن آن است یک حقی که با خالق خود دارد و دیگری حقی که به دیگران دارد. زحمتکشان همه چیز را به تن می خرند و در سنگر خود باقی می مانند. بعد از احساس نیاز به ایمان انسان گزینه دوم او نیاز به امنیت است. اگر امنیت نباشد، بازار، مسجد، خانواده، تولید، علم، صنعت و دانش نیز نخواهد بود. تمام اینها در کنار نعمت امنیت که زحمتکشان نیروی انتظامی آن را بر عهده دارند. مهیا می شود. مشکلات اقتصادی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که انسان در این دنیا با آن درگیر است و اگر این مشکل حل نشود انسان ایمان خود را نیز از دست خواهد داد. ما در مقابل نیازمندی های جامعه وظیفه داریم و همه با هم باید به فکر اقتصاد مردم باشیم. همچنین مشکلات فرهنگی و برهان شدید تربیتی در بسیاری از خانواده ها دیده می شود و کسانی که در این زمینه تخصص دارند حتماً باید به این مشکل رسیدگی کنند. به نظر بنده بهتر است یک مجموعه نخبه، عاقل و صمیمی تشکیل شود تا مشکلات را بررسی و برای حل آن تلاش شود.

جعفر راستگو دستیار فرماندار شهرستان اوز در امور مردمی سازی اظهار داشت: حضور شیخ عبدالقادر فقیهی در همه زمینه ها به خوبی نمایان است و منشع خدمات زیادی در شهر و حتی کشور بوده اند. اولین مورد بحث ارتقاء بود که در بیشتر مواقع از راه دور با ما همکاری داشته و از ارتباطی که با دستگاه های دولتی داشتند به نفع مردم و شهرستان استفاده می کردند. همچنین در بحث جاده، اقتصاد، حمایت از شوراها، حمایت از بیمارستان های قدیم و جدید، در بحث علمی و دانشگاه و … نیز حمایت های خود را دریغ نکرده اند.

انسیه گلابی بخشدار مرکزی شهرستان گفت: من در این سه سالی که در خدمت مردم شهرستان اوز هستم برای اولین بار با شیخ عبدالقادر فقیهی دیدار و برای من جای بسی خوشحالی دارد که در اولین دیدار وحدت را با مردم به وجود آوردند. همچنین در اینجا لازم می دانم که به جعفر راستگو به عنوان دستیار مردمی سازی فرماندار که یک اتفاق ویژه است تبریگ بگویم. همچنین تبریکی به مناسب شهرستان شدن اوز که امیدوارم این ارتقاء زیرساخت ها را بتواند برای مردم به دنبال داشته باشد. همراهی دستگاه های اجرایی، دهیاران و بخشداری ها بسیار خوب است. اگر هر ۵ نفر شورا هر کدام در حیطه جداگانه خود مسائل و مشکلات شهر را بررسی و برای حل آن مشکل بکوشند بسیار عالی خواهد بود. ما مدیران سعی خواهیم کرد در اعتلا و پیشرفت شهرستان کمک کنیم. همین که این شهرستان رابطه خوبی با شهرستان فیشور دارد و برای ارتقاء بخش های خود تلاش می کند نشان از همدلی است. همچنین در بحث پایتختی کتاب تلاش ها زیادی شده است. وی ادامه داد: در بحث انتقال آب خلیج فارس، توسعه راه های مواصلاتی، پیگیری های مطالبات مردم نیز کار کرده ایم. اوز را می توان مرکز جنوب دانست و باید برای توسعه آن بیشتر تلاش کرد تا به یک مرکز تخصصی جنوب تبدیل شود. ما باید برای شهرستان اوز درخواست های کلان داشته باشیم و خیرین نیز در این راه مثل همیشه همگام با مردم و مسئولان خواهند بود.

سارا وحدانی سخنگوی شورای اسلامی شهر اوز نیز گفت: در جلسه دیشب با موضوع اتحاد و همدلی حاضرین نظر خود را از منظر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … مورد بررسی قرار دادند اما من یک روانشناسم و قادر به تحلیل منشا رفتارها هستم، از تخصص خود استفاده می کنم و می گویم که ما مهارت کار تیمی را آموزش ندیده ایم. ما مسئولیت های اجتماعی را به فرزندانمان نیاموخته ایم. من هنوز به این درک نرسیده ام که موفقیت من در له کردن دیگران نیست. نادیده گرفتن دیگران من را موفق نخواهد کرد و من نمی توانم دیگران را نردبان موفقیت خود کنم. عده ای آگاهانه یا تا آگاهانه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند سیاه نمایی باعث ایجاد ناامیدی، یاس و بی انگیزگی در جوانان و خیرین ما وقطع ریشه های ما می شود. من نمی‌گویم مشکلات را نبینیم بلکه باید مشکلات را دید و برایش چاره اندیشی کرد. اما صحبت من این است که باید داشته هایمان را که ققنوس، پایتختی کتاب، جوان سی ساله ای که شهر بازی می سازد، گلخانه ها و همه عزیزانی است که ساکن اوز نیستند اما قلبهایشان برای اوز می تپد ببینیم تا در جوانانمان ایجاد انگیزه و امیدواری کنیم. شهر ما دچار مهاجرت معکوس شده است نخبگان و بزرگان شهر را ترک کرده و سیل بی حساب و کتاب اتباع بدون برنامه و چشم انداز و آموزش و بدون کنترل وارد شهر شده است که این باعث محدودیت منابع، تفاوت فرهنگی و آسیب های اجتماعی شده است. ما دچار بحران مسکن هستیم که جوان من مجبور به سکونت در شهرهای همجوار شده است، مسئولی که قصد خدمت دارد مشکل مسکن دارند.
تجار اوزی در کویت، عمان، قطر و امارات بسیار موفق هستند ما از شما تقاضا و خواهش داریم پیام ما را برسانید که با ساخت و ساز و استقرار یک نمایندگی از برند و کالای خود در اوز به رونق اقتصادی شهر کمک کنند. 

قاسمی رئیس جهاد کشاورزی گفت: وقتی ما به ارتقاء از بخش به شهرستان تبدیل شدیم، مثل نهال است که رشد می کند ولی من متاسفانه این نهال را پربار نمی بینم. آیا بعد از ۴ سال که از شهرستان شدن اوز می گذرد این پیشرفت شهر قانع کننده است؟ متاسفانه به نظر من و در حیطه کارشناسی خود می گویم که علاوه بر کارهای که انجام شده ما به سمت توقف یا عقب رفته و می رویم.

این شهر پتانسیل های زیادی دارد که یکی از آنها جوانان این شهر هستند که باید آنها را دریابیم. خیلی از اداره ها در این شهرستان مستقل هستند ولی متاسفانه نیرو ندارند. ادارات باید توانمند شوند. در بحث حمایت ادارات را در اولویت قرار دهید و فقط به تابلو و سر درب آنها قناعت نکنید. در بُعد مدیریتی باید نماینده ای داشته باشیم و همدلی ها را بیشتر کنیم. و اوز را شهرستان نوپا ننامیم.

دکتر خیرالنساء نوروزی مدیر دامپزشکی بیان داشت: در شهر اوز مسئله مسکن و اشتغال دغدغه بزرگی است. شهری که به قول یکی از دوستان با دانشگاه شروع می شود و با دانشگاه پایان می  یابد. یکی از سرمایه گذاری خوبی که در شهر اوز صورت گرفته همین کشتارگاه ققنوس اوز است که باعث اشتغال زایی تعداد زیادی از جوانانمان شده است. متاسفانه وجود یک کشتارگاه صنعتی دام در جنوب خالی است و اگر بتوانیم فراهم کنیم بسیار اتفاق خوبی است.

فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امیدوارم که همدلی را در حد شعار ندانیم. متاسفانه ما چه گفته می شود را دنبال نمی کنیم، که می گوید را دنبال می کنیم. اگر بتوانیم خود را تغییر دهیم خیلی کارها صورت می گیرد و می توانیم به انسجام برسیم. می توانم با جدیت بگویم شیخ عبدالقادر فقیهی شخصیتی هستند که با ساخت سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز هنرمندان را صاحب خانه کرده اند. در آخر سخنان خود را با سروده ای از سعدی پایان می دهم.

علی تیرزن رئیس اتاق اصناف شهرستان اوز گفت: نهاد اتاق اصناف یک نهاد تاثیرگذار است و این نهاد از سال ۹۳ به عنوان نمایندگی شروع به کار کرده است. اتحادیه های صنفی در شهرستان اوز بسیار فعال هستند و کار خود را انجام می دهند. ما باید در شهرستان پیگیر سه مسئله مهم باشیم: ۱- آب ۲- راه و جاده ۳- رونق اقتصادی.

فرید دستوری گفت: ما باید از افراد شاخص برای مسئولیت ها استفاده کنیم. هر کس را در هر جایی قرار ندهیم. فقط شعار اتحاد و وحدت ندهیم. ما باید اصول شایسته سازی، صداقت، عمل گرایی و برنامه محوری را مهم بدانیم. بحث دیگر مردمی سازی است که هنوز برای مردم جا نیافتاده و بهتر است این را برای مردم شفاف سازی کنیم.

شاکر عبدی شورای فیشور: ما یک کار پژوهشی لازم داریم و باید از ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم. و از نگاه ویژه ای که همه نسبت به فیشور دارند تشکر می کنم. ما در بیشتر مسایل سعی کرده ایم جدا از بحث مسایل سیاسی ارتقاهای خوبی در مسایل مختلف داشته باشیم. سعی کنیم این ظرفیت ها را مدیریت خوبی کنیم تا بتوانیم در کنار هم از نیروهای متخصص بهره لازم را ببریم.

نریمان عزیزیان مسئول هتل نریمان گفت: من در حیطه گردشگری از سال ۸۰ فعالیت می کنم. مقوله گردشگری خیلی مهم است و برای شهرستان نیز مفید ولی متاسفانه کسی به این مقوله توجه ای نمی کند و حتی تبریکی  به مناسبت هفته گردشگری هم گفته نشد.

فریبا برازنده عضو شورای شهر: ضمن عرض تبریک هفته وحدت و سالروز شهرستانی اوز، امیدوارم که برای مشکلات و دغدغه هایی که در این جلسه و شب گذشته که بیان شد و پیشنهاد و ایده های خوبی که مطرح شد بتوانیم راهکارهای راهبردی در جهت پیشرفت هر چه بیشتر شهر اوز بر داریم و این مهم میسر نخواهد شد مگر در سایه اتحاد، همدلی و همبستگی.

عبدالقادر فقیهی: همه جای ایران و شهر اوز سرای من است. برای پیشرفت این شهر با مقامات زیادی صحبت کرده ام که در اینجا لازم می دانم متن نامه ای که به رئیس جمهور در خصوص ارتقا شهر اوز نوشته ام را قرائت کنم.

در آخر لوح سپاس از طرف دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز به شیخ عبدالقادر فقیهی داده شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد